Start in Dunlop Rally Artist 2011

  • Esti fan al raliurilor din Romania ?
  • Idolii tai se numara printre pilotii din Campionatul National de Raliuri Dunlop ?
  • Motorsportnews.ro si DUNLOP te sustine!

 

De-a lungul sezonului 2011 al Campionatului National de Raliuri Dunlop te provocam sa ne trimiti cea mai buna fotografie pe care o vei realiza la fiecare etapa la care iti vei sustine favoritii de pe marginea probelor speciale. Daca publicul si juriul se vor indragosti de ea, noi te premiem!


Concursul “Dunlop Rally Artist” se va desfasura pe parcursul a 9 etape, cate una pentru fiecare etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011. Poti fi fericitul posesor al unui Pachet Dunlop Rally Guest la etapa imediat urmatoare a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, daca fotografia ta va impresiona!  Pachetul este format din cazare, masa pe durata etapei de raliu aferenta, plus eventuale alte facilitati.


La finalul sezonului vom organiza si un “Rally Show Photo”, in urma caruia atat publicul, cat si juriul isi vor desemna fotografia preferata din castigatoarele etapelor. Pentru acestea mai punem inca 2 premii in joc si anume:

Cea mai buna fotografie , fotografie desemnata in urma votului juriului, va primi  un curs de pilotaj sportiv organizat de catre Scoala de Pilotaj Stefan Vasile

“People’s Choice” , fotografia cea mai votata de vizitatori, va fi recompensata cu un set compet de anvelope Dunlop de strada ultra-performante (modelul si dimensiunea anvelopelor vor fi furnizate in functie de solicitarea castigatorului).

 

Fiindca am amintit de juriu, acesta va fi format din :

– Dan Besliuwww.freelancer.ro

Catalin Stoia www.simcat.ro

Catalin Opreawww.pov.ro

Gabi Tomescuwww.photography-gt.com

Raluca Magdaswww.media-board.ro

Mihai Popescuwww.motorsportnews.ro

 

“ Votul vizitatorilor “ inseamna ca o fotografie poate fi votata de catre orice vizitator al site-ului www.motorsportnews.ro care detine un cont de Facebook real (voturile rezultate in urma creeri de conturi “fantoma” vor fi anulate). Orice tentativa de fraudare a votului va conduce la excluderea automata din concurs.

 

Asteptam fotografiile voastre pe [email protected]


Mai multe detalii puteti afla din Regulament.

 

PARTENERI MEDIA : 4 Tuning.ro

Conducerea FRAS contesta folosirea imaginii sportivilor licentiati si a competitiilor de raliuri pentru a exemplifica efectele consumului de alcool la volan

Conducerea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS) a vizionat si a analizat spotul campaniei „Don’t drink and drive ” realizata de Ministerul Administratiei si Internelor prin Serviciul de Comunicare Publica la initiativa Fundatiei Umanitare Alexandrion, care foloseste un echipaj de raliu pentru a exemplifica efectele nocive ale consumului de alcool la volan.

Oficialii FRAS apreciaza orice initiativa care are ca scop prevenirea consumului de alcool, cu atat mai mult cu cat se adreseaza soferilor, insa considera ca spotul in cauza induce in constiinta opiniei publice faptul ca automobilismul sportiv,si mai exact, raliul, ar fi un sport auto in care pilotii ar putea concura dupa ce au consumat alcool.

Conducerea FRAS considera total nepotrivita folosirea unui echipaj de raliu intr-o campanie care se adreseaza soferilor, in general. Consideram ca pilotii de raliuri licentiati au un comportament exemplar in trafic, o mare parte a acestora fiind implicati in actiuni de educatie rutiera, conducere defensiva, actiuni de prevenire a consumului de alcool la volan.

De la infiintarea FRAS nu s-a intamplat niciodata ca in timpul unei competitii sa participe sportivi aflati in stare de ebrietate sau care sa nu aiba toate avizele medicale la zi.

In timpul competitiilor, FRAS organizeaza frecvent testarea pilotilor cu etilotest si antidoping, iar pana acum nu s-a inregistrat nici macar un caz de sportiv dopat sau aflat sub influenta bauturilor alcoolice. In acelasi timp, toate autoturismele care participa in competitiile organizate sub egida FRAS sunt verificate tehnic inainte de competitie si la sfarsitul acesteia.

Consideram total neprofesionista abordarea initiatorilor acestei campanii, care promoveaza o astfel de asociere, cu atat mai mult cu cat competitiile noastre se desfasoara sub supravegherea Politiei Rutiere si cu aprobarea Inspectoratului General al Politiei Romane, iar Alexandrion, parte a grupului din care face parte si Asociatia Umanitara omonima, este de anul acesta principalul sponsor al echipajului Dan Girtofan/ Mihai Lazarescu, si in perioada 2008-2010 a sprijinit participarea mai multor echipaje de raliu in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop.

FRAS apreciaza faptul ca Alexandrion Group sustine sportul cu motor, deoarece sportivii, in principal si Campionatul, in general au nevoie de implicarea sponsorilor pentru a populariza cat mai mult automobilismul sportiv, pentru a atrage sportivi tineri, de perspectiva si, mai ales, pentru a aduce cat mai mult public la aceste competitii. Nu intelegem cum Alexandrion, un brand puternic nu doar pe piata din Romania, a permis asocierea consumului de alcool cu un echipaj de raliu, iar in acelasi timp, sustine financiar un echipaj de raliu.

Consideram ca impactul acestei campanii este unul important pentru toata populatia, si mai ales pentru soferi, insa, din pacate, induce in constiinta opiniei publice faptul ca in echipajele de raliu ar exista sportivi inconstienti, care consuma alcool pe perioada concursului, dar si faptul ca in acest sport nu ar exista reguli foarte stricte, disciplina sau autoritate, aspecte neadevarate si cu tenta denigratoare asupra unei categorii de sportivi care isi desfasoara activitatea in conditii de securitate si disciplina pe toate planurile.

Facem apel la initiatorii acestei campanii si ii rugam ca sub aspectul bunei colaborari pe care o avem de ani de zile, sa inlocuiasca echipajul de raliul din spotul mentionat, cu personaje reprezentative pentru publicul tinta al campaniei- fara a afecta imaginea sportivilor si a competitiilor nationale la care participa acestia.

Elena HIRTAN
PURTATOR DE CUVANT

Start in Citroen Racing Trophy 2011

Ekaterina Stratieva, Alina Bunica, Tihomir Stratiev, Norbert Bereczki si Vlad Cosma sunt cei cinci piloti care se vor lupta pentru cele mai mari premii puse in joc la Raliul Brasovului, prima etapa inclusa in Citroën Racing Trophy Romania.

 

Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, este pregatit sa faca fata concurentei din tarile vecine. „Dupa aproape cinci luni de pauza suntem nerabdatori sa luam startul la Brasov. Raliul revine la probele clasice: Paraul Rece, Rasnov, Poiana, care sunt convins ca vor fi mult mai spectaculoase decat cele de anul trecut, si desigur, sa nu uitam, de Babarunca. In urma sesiunii de teste am reusit sa setam masina asa cum ne-am dorit si sunt convins ca cu noile upgrade-uri by Transilvania Motrosport vom putea fi foarte rapizi. Daca 2010 a fost un sezon de acomodare, in 2011 pornim in forta si ne dorim sa ne luptam pentru victorie in fiecare etapa, mai ales ca ne asteapta provocari noi, o data cu venirea celor trei echipaje din Bulgaria si Ungaria”, a spus pilotul Napoca Rally Academy.

Alaturi de Vlad Cosma, vor fi patru debutanti, printre care si Alina Bunica si Ekaterina Stratieva, trofeul din Romania fiind astfel, in premiera pentru Europa, singurul in care vor lua startul doua femei. „Acum cateva luni existau anumite dubii in privinta sezonului de raliuri pentru mine. Chiar daca problemele financiare nu s-au rezolvat complet, sunt fericita din doua motive: ca o sa iau startul nu numai in cadrul primei etape de raliu din acest an, dar si in cadrul Citroën Racing Trophy Romania. Schimbarea masinii de concurs este cel mai important factor in momentul de fata si pot spune ca am ceva emotii referitor la cat de repede ma voi acomoda cu noul C2R2-Max. Deoarece decizia mea de a ma inscrie in Citroën Racing Trophy a fost luata pe ultima suta de metri voi parcurge primii kilometri cu masina abia la shakedown. Va fi un raliu important pentru mine, in care voi incerca sa pilotez cat mai bine si in care cel mai important punct va fi acomodarea cu noua masina”, a spus Alina Bunica.

Si pentru Ekaterina Stratieva este primul sezon in Citroën Racing Trophy, singura diferenta fiind ca ea a mai concurat pana acum cu modelul C2R2-Max in campionatul din Bulgaria, dar si la diferite alte raliuri din Europa. „Sunt foarte fericita ca, in sfarsit, voi concura in Citroën Racing Trophy. Ma gandesc la acest lucru de acum doi ani, iar acum chiar se intampla. Totul s-a intamplat foarte repede si inca nu sunt intr-o forma perfecta. Sunt sigura ca va fi o provocare interesanta pentru noi si ca va fi placut sa concuram in Romania”, a spus Ekaterina Stratieva.

Tot din Bulgaria vine si Tihomir Stratiev, campion la grupa A si ocupantul pozitiei a patra in clasamentul general. „Performanta obtinuta anul trecut este tot ce pot obtine, cu aceasta masina, in Bulgaria. De aceea am decis sa accept provocarea de a concura in Romania, iar Citroën Racing Trophy este cea mai buna oportunitate. Nu mi-am fixat niciun obiectiv pentru prima etapa, dar sper sa ma clasez cat mai bine printre pilotii care concureaza cu modelul C2R2-Max”, a spus Stratiev, inaintea etapei de la Brasov.

Bereczki Norbert, campion absolut in campionatul Rallye 2 din Ungaria, este si el nerabdator sa concureze pe specialele din Romania. „Ne-am pregatit intens pentru acest sezon pentru ca in Romania concurenta este foarte puternica. Am vazut acest lucru deja, anul trecut, in Raliul Aradului. Speram ca primul sezon cu noua noastra masina sa fie unul de succes”, a spus pilotul maghiar.

In cadrul fiecarui etape, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania vor primii premiile in functie de clasamentul general FIA, in calcul luandu-se doar masinile care corespund omologarii FIA pentru grupele R1, R2, R3 si R3T. Pentru victorie se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4 puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totala de 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primii un premiu de 500 Euro, oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in 2011.

Napoca Rally Academy la startul sezonului 2011

Echipajele Napoca Rally Academy au plecat marti, 5 aprilie, spre Brasov, unde vor participa vineri si sambata, 8 si 9 aprilie, la Tess Rally, prima etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” in 2011. Obiectivele pentru aceasta etapa si pentru intregul sezon au fost facute publice in conferinta de presa dinaintea plecarii. Liderul echipei, Marco Tempestini a anutat si noul parteneriat cu cei de la Nokia, exprimandu-si speranta ca si alte importante branduri se vor alatura echipei in acest sezon.

Pentru team-ul clujean nici  intentiile si nici datele probemei nu difera foarte mult fata de anii trecuti: “Napoca Rally Academy se aliniaza la start, ca de fiecare data, cu dorinta de a obtine maximum posibil. Dar Jack Daniel’s Rally Team conduce deja cu 2-0. Speram ca anul acesta sa fim noi cei care se bucura la final si sa reducem din acest scor. Cunoscandu-ne si respectandu-ne adversarul, suntem insa constienti ca va fi foarte foarte greu,  asa incat va trebui ca fiecare dintre noi sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a atinge acest obiectiv, a declarat Tempesta.

Acesta va concura alaturi de Dorin Pulpea pe aceasi masina din sezonul trecut, un Peugeot 207 S 2000 upgradat la ultima evolutie inca de la participarea din Raliul Monte Carlo la inceputul anului. Schimbarea va consta in atitudinea lor, Tempesta declarand : ” Vom avea insa o alta abordare, mult mai agresiva in sezonul 2011. Ideea e sa mergem la maxim si tragem linie la finalul anului

In schimb, Bogdan Marisca si Sebastian Itu nu pot spune deocamdata nimic despre sezonul 2011, discutiile cu partenerii nefiind  inca finalizate. Pentru noi, lucrurile sunt, deocamdata, incerte, startul la Tess Rally ramane sub semnul intrebarii.  Vom vedea in zilele urmatoare, putine cate au ramas, daca vom reusi sa ne rezolvam problemele si sa luam startul la Brasov”, a declarat, scurt, Bogdan Marisca.

Schimbari fundamentale au avut de anuntat Danny Ungur si Tony Avram, acestia revenind in 2011 la o masina cu tractiune integrala: un Subaru WRX STi N15, cu care vor concura la clasa 19 (fosta grupa K).”Revin cu bucurie la Subaru, o masina cu care ne propunem sa castigam grupa K.  Pe langa asta,  ne dorim sa mergem cat de tare putem si sa facem spectacol anul acesta, a si-a anuntat Danny intentiile.

Echipajul Vlad Cosma/Florin Dorca, ramane la grupa A  (clasa 6)  si la Citroen C2R2, doar ca masina a beneficiat de un up-grade facut de Transilvania MotorSport. Obiectivul nostru este sa mergem foarte tare! Am scapat de un adversar puternic dar a venit altul: Alex Filip cu o masina similara cu cea care a batut grupa A anul trecut. Plus cei trei concurenti straini: doi bulgari si un maghiar. Asta nu face decat sa ne motiveze si mai tare si speram sa ne impunem pana la finalul campionatului in clasamentul masinilor cu doua roti motrice si in clasa 6”, a declarat Vlad.

In sezonul 2011, cei doi juniori ai Napoca Rally Academy, Simone Tempestini si Florin Tincescu, fac marele pas spre Campionatul National de Raliuri, chiar daca nu au inca varsta pentru a obtine permisul de conducere. Amandoi vor concura la Cupa Dacia, avand alaturi copiloti experimentati. ”

Obiectivul meu principal anul acesta este sa parcurg cat mai multi kilometri cu masina si pentru asta trebuie sa fiu atent si precaut. Stiu insa ca nu ajunge, trebuie sa am si noroc. La Brasov imi doresc doar sa termin raliul si sa acumulez cat mai multa experienta alaturi de Lucio, care nu-mi este doar copilot ci si profesor.”  a spus Simone Tempestini


Florin Tincescu isi va face debutul in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”  alaturi de copilotul sau Danut Hatigan. Vineri, 8 aprilie, cand va lua startul in proba super-speciala din centrul Brasovului, campionul national en-titre la Rallycross va implini 18 ani. “Cel mai frumos cadou ar fi, pentru mine, o evolutie buna la super-speciala si, in ultima instanta, sa termin raliul. Am la dispozitie o Dacia Logan proaspat construita, cu care imi propun in acest an sa parcurg cat mai multi kilometri si sa acumulez cat mai multa experienta in campionatul mare, alaturi de Danut Hatigan”, a spus, la randul sau Florin Tincescu.

Debutul lui Raikkonen in NASCAR a fost confirmat

Ocupantul locului 9 in clasamentul WRC, Kimi Raikkonen va debuta in Campionatul de Camionete pe circuitul Charlotte Motor Speedway pe data de 20 mai. Fostul campion mondial din Formula 1 va concura in NASCAR cateva etape pentru Kyle Busch Motorsport dar isi va continua si campania de 10 raliuri din Campionatul Mondial de Raliuri unde participa cu echipa sa Ice 1 Racing pe un Citroen DS3 WRC.

Intr-o declaratie pentru echipa din Carolina de Nord, Raikkonen a spus : “ Sunt foarte bucuros ca am ocazia sa-mi incep aventura in Nascar alaturi Kyle Busch Motorsports. Sunt unii dintre cei mai buni in Nascar, si gratie cunostintelor vaste pe care acestia le poseda, tranzitia mea catre acest gen de curse imi va fi mult mai usoara. D-abia astept sa fac parte din aceasta echipa care s-a dovedit a fi castigatoare atat pe pista cat si in afara acesteia.

Kyle Busch a recunoscut ca aptitudinile pe care Raikkonen le-a acumulat in WRC il vor ajuta pe finlandez sa se adapteze mai rapid la NASCAR, spunandu-le celor de la Autosport : “ Il vor ajuta deoarece el a trecut de la apogeul fortelor de apasare si al aderentei ( Formula 1 ) la ceva total opus  ( WRC ) unde uneori esti chiar in aer. Apasarea este una destul de mare si in Nascar, insa masinile tot derapeaza in multe locuri. Trebuie sa inveti sa controlezi toate aceste lucruri.

 

 

Dragi prieteni, anul asta ii bat pe toti! Cu drag, Vali Porcisteanu

In 2011, eu tin cu Vali Porscisteanu ! Si cred ca toata lumea tine cu el. Nimeni nu tine cu Tempesta, cu Titi Aur asa cum nimeni nu tine cu Marisca, Giri sau Szabo. De ce se intampla asta? Simplu. Tempesta a facut atata parada de posibilitatile financiare ca si daca ar fi castigat vreun titlu tot nu te-ai fi identificat cu el. Titi insa a castigat atatea titluri ca iti vine sa-i spui sa mai lase si la altii. Si in plus, are si el o varsta. Nu ca nu ar fi in stare sa produca o surpriza.

Marisca, e cel mai nedreptatit. Merge tare, se poate bate cu oricine dar are darul sa-ti spulbere toate sperantele cu ghinioane sau iesiri in decor. Parca i s-ar stinge becul ratiunii cateodata. Giri nu mai e ce a fost, nu mai are carisma. Si in plus, face cum face si ajunge pe podiumul final. Si iti spui ca e suficient pentru el. Iar Szabo, care poate e cel mai bun, nu e de-al nostru. Si cand vine vorba de straini suntem mai nationalisti ca Vadim. De Szabo nu ai cum sa spui ca nu merge excelent dar deja are doua campionate in buzunar si noua ne place intotdeauna cel care vine din urma. E o chestie psihologica. Asa ca toti tinem cu Vali. Sa fie clar!

Spre deosebire de ceilalti, Porcisteanu are o bucurie in a concura. Si pentru el a fost greu, nu a avut sponsori, nu era sigur pe viitor dar parca ochii ii straluceau mai mult la gandul unei performante. Si ca PR neplatit, el face cel mai mult. El nu pierde nici o ocazie sa se dea cu masina. Ca e in parcare la mall si sunt treizeci de oameni in jur, ca e o etapa de rally sprint la Arad sau ca e etapa eveniment IRC la Sibiu, el e prezent. Si el e precaut in declaratii dar exista ceva care il face tot mai bun, o dorinta, un potential pe care il simti. Si asta ne place.

Acum si-a gasit un sponsor puternic. Si merge cu gandul la locul unu, ceea ce inseamna ca a pus toata presiunea pe el. Dar nu-mi fac griji. Nu mi-am ascuns niciodata simpatia pentru piloti ca Manu sau Keleti. Acolo la categoriile unde au facut rezultate. Dar parca anul asta nu ii vreau pe ei ci pe Porcisteanu. Hai, fie o victorie pentru Szabo, una pentru Titi si una pentru Keleti dar restul pentru Vali. Cati sunteti de acord cu mine?

Mercedes-Benz are un nou partener in DTM

Firma de bijuterii si ceasuri Thomas Sabo devine partener al Mercedes-Benz in campionatul german de turisme DTM. Brandul nu este strain de fenomenul de motorsport fiind deja sponsorul lui Nico Rosberg ce alearga pentru Mercedes GP Petronas in F1. 

Campionul DTM din 2005 Gary Paffett in varsta de 30 de ani va lua startul in cel de-al optulea sau sezon in acest campionat pe modelul Mercedes AMG C-Class. Gary si-a inceput cariera in motorsport asa cum incep majoritatea pilotilor cu karting-ul unde a iesit campion la juniori in ’95 si ’96, a urmat Formula Vauxhall Junior unde a reusit titlul in ’98 si ’99. A urmat Formula 3 campionatul britanic in 2000 si Formula 3 campionatul german in 2001 si 2002 acesta fiind si anul in care a iesit campion. In 2003 a inceput aventura DTM si cariera de pilot de teste in F1.  Englezul are in CV-ul sau 17 victorii in DTM din 70 starturi, trei titluri de vicecampion (2004, 2009, 2010), titlul de campion in 2005 si pilot de teste pentru echipa de F1 McLaren Mercedes din 2006. 

Paffett declara: “Cred ca este o decizie buna din partea managementului companiei de a se implica in DTM. Sezonul 2011 vine cu noi provocarim, cea mai importanta fiind noul partener de pneuri Hankook. Testele realizate cu noile pneuri sunt incurajatoare si sunt foarte motivat sa iau startul in noul sezon. Obiectivul meu este acela de a-mi imbunatati cu o pozitie rezultatul de anul trecut.”    

Norbert Haug vice-presedintele Mercedes-Benz Motorsport spunea: “Suntem incantati sa primim alaturi de noi si in DTM un sponsor precum Thomas Sabo. Brand-ul firmei se potriveste perfect vietii dinamice din motorsport si din DTM. Alaturi de Gary Paffett unul din cei mai buni piloti din DTM la ora actuala, combinatia Thomas Sabo – Mercedes C-Class urmareste sa concureze cu cei mai buni din DTM.” 

Andrea Goga, singura motociclista printre magari, a terminat pe locul 12 la Red Bull Donkey Cross

Intr-o cursa dominata de barbati si… magari, Andrea Goga, singura femeie care a participat la competitia Red Bull Donkey Cross din Grecia, s-a clasat pe locul 12 in clasamentul final.

Peste 3.500 de spectatori s-au strans in micul orasel din Makrinitsa, pe muntele Pelion, pentru a-i vedea pe cei 25 de rideri care au participat la o cursa inedita, atat pe motor, cat si pe magari, Red Bull Donkey Cross.

La start s-au numarat si sportivi profesionisti, participanti la Dakar sau alte competitii internationale de enduro, Andrea Goga insa, a fost singura femeie participanta la aceasta competitie. Pe langa faptul ca riderii trebuiau sa manuiasca bine motorul, acum au fost nevoiti sa piloteze si… un magar. Prima parte a cursei, de aproximativ 9 km, a fost una in care acestia au fost nevoiti sa-si arate maiestria in enduro si trial, insa cea de a doua parte, de 5.3 km a fost cea mai dificila pentru ca atunci trebuiau sa-i convinga pe Jacob, Annabel, Stratos sau Mary Poppins, niste magari cat se poate de incapatanati, ca trebuie sa treaca linia de finis… si nu oricum, ci in maximum 50 de minute.

Din pacate, reprezentanta Romaniei, Andrea Goga, nu a reusit sa-si convinga patrupedul nici cu morcovi, nici cu mere si nici cu rugaminti, ajungand la final in afara celor 50 de minute de concurs, insa s-a clasat pe locul 12 din 25, intr-o competitie dominata de barbati si… magari.

A fost o competitie… altfel, insa a fost o experienta inedita de care ma bucur ca am putut avea parte. Traseul a fost unul destul de dificil, cu mult accent pe trial. Adevarata provocare nu a fost cea cu motorul, ci aceea cu pilotarea… magarului. Acum am simtit pe pielea mea ca povestile cu magarii incapatanati nu sunt doar legende, ci este adevarul pur”, a spus Andrea dupa ce a ajuns a 12-a in cursa Red Bull Donkey Cross.

Competitia a fost castigata de grecul Lefteris Karetsos, una dintre legendele locale din motorsport.

 

Via | Red Bull

O gluma care da idei…

Site-ul oficial al lui Nico Hulkenberg a oferit o informatie potrivit careia pilotul de rezerva al echipei Force India a apelat la o initiativa radicala pentru a atrage banii sponsorilor: si-a tatuat numele firmei Katjes pe antebrat! “Cum nu puteam sa le ofer publicitate pe combinezon sau masina, am ales aceasta solutie”, era declaratia lui Nico, in timp ce Tobias Bachmuler, CEO la Katjes preciza in comunicatul respectiv ca “ne dorim un parteneriat pe termen lung, iar acest gest reprezinta o dovada suplimentara”. Ba mai mult se mai preciza si faptul ca in contract exista si o clauza potrivit careia firma Katjes va suporta costurile de indepartare a tatuajului cu ajutorul laserului in cazul in care acordul ajunge la final.

Informatia n-a fost decat o simpla gluma de 1 aprilie. Una insa credibila in conditiile in care “Hulk” nu are un post de titular in F1 anul acesta tocmai din pricina faptului ca i-au fost preferati piloti sprijiniti de companii dispuse sa plateasca pentru protejatul lor. Iar gluma a atras atentia si pentru ca, pana la urma, ofera o idee. Solutii similare se practica, ati vazut deja, in boxul profesionist sau K1, in care se folosesc acele inscriptii temporare pe pielea spatelui, iar pentru suma potrivita probabil ca se vor gasi piloti care sa accepte o propunere similara. O probeaza si rezultatele unui mini-sondaj initiat de un post de radio britanic in randul pustilor care alearga in competitiile minore din Insula, peste 60% din repondenti afirmand ca n-ar ezita sa-si tatueze numele sau sigla sponsorului daca banii primiti le-ar permite sa concureze in competitii cu greutate din motorsportul mondial.

100 de ani de istorie Chevrolet cu Ed Welburn – designerul sef GM

    Designeri legendari de la GM

•    Top 10 cele mai apreciate designuri Chevrolet

De-a lungul celor 100 de ani de existenţă, marca Chevrolet a conceput unele dintre cele mai importante şi mai revoluţionare designuri din istoria auto. De la camionetele sale elegante şi până la aspectul avangardist al tuturor generaţiilor de autovehicule Corvette, trecând prin automobile ca BelAir, care au marcat epoca în care acestea au fost fabricate. Emblema mărcii, papionul auriu, a decorat unele modele cu cele mai reprezentative designuri din industria auto. Unii dintre designerii Chevrolet, cum ar fi Harley Earl şi Bill Mitchell, au devenit la fel de legendari ca autovehiculele pe care le-au schiţat.

Primul autovehicul Chevrolet – modelul Classic Six, din 1912 – a fost admirat pentru eleganţă şi rafinament şi, un secol mai târziu, marca a continuat să stârnească admiraţia privitorilor, cu modele precum Volt sau Camaro, printre altele, recunoscute pentru aspectul şi caracterul lor inovator. Deşi a trecut deja în al doilea secol de existenţă, Chevrolet continuă să se păstreze în frunte cu designul său futurist şi preţurile sale accesibile. Cine ştie care vor fi modelele care vor deveni reprezentative pentru lumea automobilistică în următorii 100 de ani?

Omul a cărui muncă de invidiat constă în a înscrie Chevrolet pe această cale este Ed Welburn, vice-preşedintele de design la nivel mondial al General Motors. Acesta a intrat în pielea „eroilor săi absoluţi”, designerii GM Harley Earl şi Bill Mitchell, în septembrie 2003, dar, în ciuda responsabilităţii covârşitoare de a călca pe urmele celor care au intrat în legendă, recunoaşte că „mă distrez mai mult acum decât în oricare alt moment din cariera mea la GM”.

Născut în Philadelphia în anul 1950, tatăl lui Ed a fost co-proprietarul unui atelier de tinichigerie. „În copilăria mea, am fost înconjurat de autovehicule”, îşi aminteşte el. Interesul viu purtat oricărui lucru care avea legătură cu lumea auto l-a determinat ca, la 11 ani, să scrie o scrisoare adresată GM pentru a solicita un post de designer auto. Un răspuns de încurajare îi sugera că ar trebui mai întâi să studieze şi îi dădea detalii despre stagiul de pregătire. Ed a reţinut toate acele detalii şi şi-a câştigat un loc în program; după absolvirea Universităţii Howard din Washington D.C., a fost angajat cu normă întreagă la GM. De la începutul anilor ‘70, a lucrat în mai multe departamente de design ale GM.

Una dintre cele mai importante creaţii ale sale a fost Aerotech, un autovehicul aerodinamic conceput exclusiv pentru viteză care a atins viteza maximă de 417 km/h în anul 1987. Acest lucru l-a făcut remarcat atât în interiorul, cât şi în exteriorul GM. „Pentru mine, a fost unul dintre cele mai importante proiecte. În cadrul acestui proiect, am lucrat nu doar alături de ingineri, ci şi cu cei din departamentul marketing şi comunicaţii, lucruri pe care nu le mai făcusem niciodată până atunci. Am rămas de atunci cu pasiunea pentru aerodinamică.”

După experienţa Aerotech, ascensiunea ierarhică a lui Ed în interiorul GM a fost rapidă şi impresionantă, culminând cu numirea sa în funcţia de designer-şef al companiei la câţiva ani după intrarea în secolul XXI.

În continuare, acesta priveşte în urmă către ceea ce consideră a fi zece dintre cele mai însemnate şi reprezentative designuri care au marcat istoria Chevrolet.

Chevrolet Classic Six, 1912

Modelul Classic Six a fost primul autovehicul care a purtat numele Chevrolet, după ce William Durant şi Louis Chevrolet s-au asociat pentru a pune bazele unei companii auto pentru care au ales numele faimosului pilot elveţian de curse. Era un autovehicul mare, luxos şi puternic, care se mândrea cu cea mai mare cilindree pe care a avut-o un model Chevrolet până la apariţia lui „big-block” V8 din 1958. Impunătorul autovehicul avea înscris pe etichetă preţul de 2150 $, un preţ mult mai mare decât cel al majorităţii autovehiculelor fabricate la acea vreme. În mare măsură autovehiculul visurilor lui Louis Chevrolet, designul acestuia a fost realizat în colaborare cu prietenul său, inginerul francez Etienne Planche. Prezentat publicului în 1911, modelul a fost lansat în 1912, dar nu a rămas pe piaţă decât până în 1914, când interesul companiei s-a îndreptat către maşini cu preţuri mai accesibile, fapt care a condus la demisia lui Louis Chevrolet în urma neînţelegerilor avute cu Durant privind politica de marketing. Au fost fabricate, în total, 5987 de exemplare. „Acesta a fost primul Chevrolet, aşadar are o însemnătate mare”, afirmă Ed despre modelul Classic Six. „Louis Chevrolet şi-a folosit întreaga experienţă şi pricepere pentru a-l crea şi a scrie istorie.”

Chevrolet Deluxe Sport Coupé, 1932

Problemele conduc câteodată la rezultate valoroase, şi acesta a fost şi cazul modelului Deluxe Sport Coupé, din 1932. Lansat în plină criză economică, într-un an în care vânzările Chevrolet scăzuseră cu 50% faţă de anul anterior, modelul sport a fost unul dintre cele mai frumoase autovehicule Chevrolet dinaintea celui de-al doilea război mondial – un model atrăgător şi compact, cu partea din spate curbată, care şi-a câştigat renumele prin aspectul şi performanţele sale sportive. Autovehiculul avea numai două locuri… cel puţin în interior. Dacă doreai să transporţi mai mulţi pasageri, aceştia se puteau mulţumi cu bancheta exterioară din spate, din zona portbagajului. Distractiv pe vreme însorită, nu foarte distractiv atunci când ploua. „Avea un design reuşit”, crede Ed. „Spune atât de multe despre Chevrolet: multe dintre cuvintele folosite pentru a descrie acest model s-ar aplica şi autovehiculelor moderne. Avea personalitate, avea un preţ accesibil şi un aspect modern. Clienţii au considerat că acest model merita toţi banii, fapt care rămâne valabil până astăzi.”

Chevrolet Suburban, 1936

Modelul Suburban a fost un autovehicul reprezentativ nu numai pentru Chevrolet, ci şi pentru întreaga industrie auto. Se poate spune despre acesta că a fost primul model sport utilitar (SUV): un autovehicul de transport robust, serios, a cărui caroserie specifică unui model station wagon era montată pe un şasiu de camion de dimensiuni reduse. Botezat, de fapt, Suburban Carryall pentru că era capabil să transporte aproape orice, îşi revendica originile de la un autovehicul cu o caroserie cu opt locuri, din lemn, montată pe şasiul unui camion de o jumătate de tonă, creat în 1933 pentru dotarea Gărzii Naţionale şi a unităţilor incluse în programul Civilian Conservation Corps. În momentul lansării pe piaţă, caroseria sa era complet metalică, în ambele variante: cu uşi spate sau cu hayon. „Au realizat un model cu caracteristicile combinate ale unui autoturism şi ale unui camion”, spune Ed despre autovehiculul cu cea mai longevivă denumire din istoria auto. „Şi are şi un interior foarte plăcut, chiar ingenios. Poate fi considerat ca fiind primul crossover şi are caracteristici destul de asemănătoare cu modelul Captiva.”

Chevrolet Pick-Up, 1948

Camionetele (în sensul de autovehicul utilitar compact) şi furgoanele joacă un rol important în istoria mărcii Chevrolet. Iar gama lansată în 1948 a fost una dintre cele mai importante serii produse de companie. Lansate pe piaţă în vara anului 1947, aceste autovehicule au fost primele produse auto GM care propuneau un design complet schimbat după război, fiind astfel unele dintre cele mai moderne autovehicule apărute vreodată. S-au descurcat destul de bine pentru nişte autovehicule concepute pentru a fi puse la muncă! Cel mai performant model al gamei a fost o camionetă versatilă şi practică, cu o greutate de 500 kg, care a fost utilizată peste tot în lume. „Nu poţi decât să zâmbeşti atunci când te uiţi la una dintre ele”, crede Ed despre această apariţie prietenoasă printre vehiculele de transport de marfă. „Este o camionetă pe care te poţi baza. Are nişte linii pur şi simplu minunate, dar, în acelaşi timp, îşi făcea bine treaba. Onestă, simplă şi la un preţ accesibil.”

Chevrolet Corvette, 1953

„A fost primul model Corvette”, spune Ed despre modelul Chevrolet care a devenit o adevărată legendă în industria auto. Creat de la fel de legendarul şef de design de la GM, Harley Earl, modelul Corvette sport cu două locuri din 1953 a avut ca scop atât schimbarea imaginii Chevrolet, cât şi contracararea valului de importuri de automobile sport europene, care împânziseră SUA. Una dintre cele mai inedite caracteristici ale modelului a fost realizarea caroseriei din fibră de sticlă. Iniţial, însă, autovehiculul nu s-a vândut foarte bine, devenind un adevărat succes abia după câteva schimbări de design aduse câţiva ani mai târziu. „Este un design care nu mi-a spus mare lucru multă vreme”, recunoaşte Ed. „Dar acum îmi place la nebunie. N-o să uit niciodată primul modern Corvette pe care l-am văzut. Cred că aveam în jur de şapte ani şi mergeam pe o stradă mărginită de copaci. A apărut unul de după colţ şi a dispărut în trombă, într-un nor de frunze uscate. Şi mi-am spus: «Uau, ce tare!»”

Chevrolet Bel Air, 1955

Chevrolet şi-a modernizat complet portofoliul de autovehiculele în anul 1955, prin ceea ce a fost numit aspectul „Motoramic” al celui mai performant model al gamei, Bel Air, lansând, în plus, celebrul motor V8 compact. Performanţa entuziasmantă şi stilul flamboaiant, plin de încredere şi de culoare au făcut ca versiunile coupé, decapotabilele şi station wagon ale modelului Bel Air din 1955 să iasă în evidenţă. Automobilele General Motors fabricate în perioada 1955–1957 erau atât de deosebite, încât şi-au câştigat propria poreclă: „Tri5”. „După părerea mea, modelul Bel Air din 1955 este cel mai bun din seria Tri5”, afirmă Ed. „A fost atât de diferit de stilul general al anului 1955, atât de proaspăt, atât de modern. Era un autovehicul care părea mai scumpă decât costa în realitate, fapt valabil şi pentru modelul Cruze de astăzi.”

Chevrolet Corvette Sting Ray, 1963

„Ce autovehicul extraordinar” spune Ed despre modelul Corvette Sting Ray din 1963, care a dus gama Corvette la un nivel superior. Bazat pe un prototip desenat de designerul şef al GM, Bill Mitchell, modelul zvelt, cu unghiuri bine definite Sting Ray era mai rafinat şi mai sofisticat decât modelele Corvette anterioare şi, deşi în curs de maturizare, nu ignora faptul că principalul său scop era acela de a stârni entuziasmul, atât al celor care îl priveau, cât şi al celor care îl conduceau. Principalele caracteristici ale autovehiculului – construit în continuare din fibră de sticlă – erau farurile retractabile acţionate electric şi, la modelul coupé, luneta despărţită în două secţiuni, care va deveni motivul caracteristic al acestui design. „Am ţinut de multe ori cursuri despre acest autovehicul”, spune Ed. „Totul era nou; de fapt, totul era atât de nou încât a trebuit să inventeze şi un nume nou pentru acest model – Sting Ray. Toate modelele Corvette de atunci încolo au fost influenţate de acesta, chiar şi cele din prezent. Interiorul cu două posturi de conducere face şi astăzi parte din designul limbajul de design al modelului Corvette şi al mărcii Chevrolet.”

Chevrolet Pick-Up, 1967

Mare, robustă şi pusă pe treabă, noua generaţie Chevrolet de camionete din 1967 includea autovehicule puternice, concepute pentru a duce treaba la bun sfârşit. Solide şi practice, cu un design simplu, serios, acestea erau comercializate ca autovehicule de transport general, dar şi ca autovehicule utilitare, fapt care le-a schiţat un portret mai atrăgător pe piaţă. „Este un design specific american”, crede Ed. „Priveşti camioneta şi te aştepţi să vezi lângă ea un tip în blue jeans şi o trusă de scule în spate! Multe dintre caracteristicile pe care le-am amintit pentru camionetele de mai devreme sunt valabile şi pentru aceasta.”

Chevrolet Pick-Up, 1989

Camionetele aveau încă o importanţă destul de mare în portofoliul de produse Chevrolet la sfârşitul secolului XX, iar cea de-a patra generaţie a modelului C/K – cu tăietura pătrată a farurilor din faţă, robustă – a fost aproape o celebrare a acestei importanţe. Normal, principala lor utilitate era aceea de a transporta diverse încărcături. Totuşi, cererea nou apărută şi din ce în ce mai răspândită pentru utilizarea lor ca automobile ce definesc un anumit stil de viaţă a determinat marca Chevrolet să ofere şi un pachet Sport, fapt care a contribuit la o creştere impresionantă a cifrei de vânzări pentru aceste modele. Perfecte pentru livrări rapide, dar ideale pentru a face pur şi simplu impresie pe şosele. „Un design curat, care continuă să arate modern şi în zilele noastre”, spune Ed. „S-au vândut într-un număr incredibil de unităţi. În prezent, lucrăm la viitoarele modele de camionete Chevrolet, iar băieţii din echipă au pus pe pereţi, pentru a se inspira, fotografii cu aceasta.”

Chevrolet Camaro, 2010

Ed este pasionat de toate autovehiculele Camaro şi chiar deţine un model clasic, din 1969. „Dar am decis să trec modelul Camaro din 2010 pe listă înaintea celui din 1969. A impresionat oameni din toată lumea. Când am prezentat conceptul, am văzut apărând lacrimi în ochii unor bărbaţi şi femei în toată firea. Este apreciat peste tot în lume.” Pe când Ed şi echipa sa lucrau la noul Camaro, „l-am adus pe al meu în atelierul de creaţie, ca sursă de inspiraţie. Le-am spus atunci: «Vreau să văd ceva mai bun de atât!»” Deşi designul modern, puternic al modelului actual aminteşte de cel al primelor modele Camaro din 1967–1969, cum ar fi panta marginii inferioare a ferestrelor din spate, Ed se grăbeşte să sublinieze că modelul din 2010 nu are „un design învechit, ci unul foarte avangardist. Mă gândesc întotdeauna la viitor, dar, cu Chevrolet, avem parte de un trecut minunat. Trebuie să ne folosim de el pentru a construi ceva nou; nu mi-aş dori să creez un Camaro retro.” El defineşte designul plin de încredere şi optimist al noului Camaro ca fiind „un semn pozitiv pentru clienţii şi angajaţii GM. A aprins o flacără în interiorul companiei.”

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor