Fiat ar putea reveni in WRC incepand cu 2013

Dupa izbucnirea crizei economice la nivel mondial in 2008, lucrurile nu mai aratau asa bine nici in motorsport. Retragerea din Campionatul Mondial de Raliuri a celor de la Subaru si Suzuki a facut ca la startul etapelor sa se afle doar doi constructori : Ford si Citroen.

 

FIA a reactionat corect si a schimbat regulamentul, astfel incat acest campionat sa fie revigorat. Chiar daca Citroen isi continua dominarea fata de cei de la Ford, ecarturile nu mai sunt asa mari, si, din acest an, un nou constructor s-a alaturat campionatului, cei de la MINI facandu-si debutul oficial cu modelul MINI John Cooper Works WRC in Raliul Sardiniei. Vestile bune au continuat cu anuntul oficial al celor de la VW care isi vor incepe campania odata cu sezonul 2013 alaturi de modelul Polo R WRC.

 

 

Conform unor surse oficiale, citate de publicatia spaniola La Picadura del Escorpion, Fiat ar putea reveni in WRC incepand cu sezonul 2013, sau cel mai tarziu 2014, modelul care se pliaza cel mai bine pentru asemnea proiect fiind versiunea Abarth a viitorului Punto. Italieni iau in calcul si constructia unui model S 2000, eligibil si pentru IRC dar si pentru campionatele nationale. Noua nu ne ramane altceva de facut decat sa asteptam un anunt oficial in acest sens, la fel cum il asteptam si pe cel de la Saab sau Renault. Oricum, lucrurile arata din ce in ce mai bine pentru Campionatul Mondial de Raliuri.

Modificari in regulamentul particular al Raliului Clujului

 

 

In urma sesizarii Comisiei de Raliuri, Biroul Federal al FRAS  a aprobat suspendarea aplicarii punctului 15. 5 din Regulamentul Particular al etapei a III-a a CNR Dunlop 2011 – Raliul Clujului Star Lubricants, si anume “ Sportivilor le sunt interzise testele private, în afara shakedown-ului, în judeţul în care se desfăşoară competiţia şi în judeţele imediat adiacente, în săptămâna raliului, iar sancţiunea pentru aceasta abatere este amendă de 1000 euro.

 

 

Astfel, deoarece locatia propusa pentru desfasurarea shakedown-ului nu este adecvata pentru efectuarea de teste si setari ale masinilor de concurs si tinand cont de faptul ca organizatorul nu doreste modificarea acesteia din cauza unor agremente anterioare cu partenerii, Biroul Federal a hotarat ca pentru pilotii care nu agreeaza acest traseu va fi permisa efectuarea de teste private pe raza judetului Cluj, in conditiile legii, cu  exceptia segmentelor de drum pe care se vor desfasura probele speciale ale raliului.

 

 

Totodata, FRAS precizeaza ca Raliul Clujului Star Lubricants, nu detine avizul Comisiei Nationale de Raliuri pentru dobandirea statutului de competitie internationala. In Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Raliuri, la art. 5.4 este mentionat faptul ca “ In lipsa avizului Comisiei, ori de la data la care Consiliul Federal al FRAS a respins respectiva cerere de acordare a regimului de competitie internationala, etapa care va fi prezentata, anuntata sau promovata ca si competitie internationala, va fi exclusa din Campionatul National de Raliuri, iar clubul organizator va fi sanctionat disciplinar.” insa FRAS nu a luat inca o decizie in acest sens.

 

Momentan, pe lista de inscrieri a Raliului Clujului figureaza 56 de echipaje, insa astazi in cadrul conferintei de presa premargatoare raliului, organizatorul a declarat ca numarul acestora a ajuns deja la 60.

 

 

sursa : Fras.ro

 

Mitsu.ro a fost la Danes si n-ar mai fi plecat

Ei, si ne-am dorit socializare. Si evident, am primit. Din plin si mult peste asteptari. Sincer. Nu stiu zau cum s-au bucurat de drumul pana aproape de Cetatea Sighisoarei cei de prin alte colturi ale tarii, insa grupul vesel din Iasi a avut ceva tribut de platit Cheilor Bicazului pentru peisajele ce le-a avut de oferit. O galma nou-nascuta si un ornament pentru bara fata lipsa. Si cam atat cu partile mai putin placute.

 

 

Si acum sa deschidem lista cu cele bune. Cea mai reusita intalnire mitsu.ro de pana acum dupa cum mi-ar face placere sa o numesc, incepe vineri seara cand majoritatea membrilor anuntati au ajuns la locul cu pricina. Am hotarat sa fie o seara dedicata relaxarii si cunoasterii mai bine intre membri, prin urmare am deschis discutii care de care mai interesante si… diverse sticle. A doua zi incepe dis-de-dimineata cu micul dejun urmat de surpriza care “vine pe platforma”. Ne adunam, admiram, ne miram si dam fiecare o tura cu “troleibuzul”. Sau doua, daca tot e la superoferta. Distractia aproape ca se incheie, unii din noi mai sadici insa profita de ocazie si rapesc pret de cateva momente si ASX-ul ajuns mai mult sau mai putin intamplator pe acolo. Ce sa le faci, doar sunt la pachet!

 

 

 

 

Stabilim apoi repede un plan de bataie pentru o deplasare prin imprejurimi. Recunosc, e dat la un moment dat putin peste cap din cauza unui drum forestier impracticabil, insa ingeniozitatea grupului gaseste rapid solutia salvatoare. Cautam un popas care sa ne ofere suficient spatiu si o panorama demna de o sedinta foto care sa corespunda exigentelor, o finalizam suficient de repede cat sa o luam la goana teferi si neatinsi de ploaie.

 

 

 

 

Acest mic inconvenient se rezolva dupa ce se dau doua-trei telefoane (stiam eu ca e bine sa ai si ceva cunostinte mai sus-puse), apoi poposim la Castelul Bethlen din localitatea mureseana Cris. In prag de consolidare, insa absolut superb. Ii ascultam povestea, il admiram, incep sa spun o rugaciune in gand ca doar Duminica e extragere si ma gandesc ca nu mi-ar sta rau in postura unui aristocrat medieval. Ma trezesc la realitate, ne retragem la Pensiunea Danes sa mai luam cate o gustarica, sa abuzam de piscina si sa ne pregatim pentru gratarul ce era planificat pentru cina.

 

 

 

 

Cina se desfasoara la pachet cu genul de socializare cu care ne-am obisnuit deja, iar ultimii “supravietuitori” reusesc sa identifice cararile spre camere odata cu lumina rasaritului. In ultima zi program de voie. Refacere, racoritoare, cafea si piscina. Apoi usor-usor incepem sa ne retragem pe la casele noastre, cu dorinta de a ne revedea cat mai curand si de ce nu, in numar mai mare.

 

 

Capac!

Agenda lui Berti Panaiot

Sa o spunem pe aia dreapta. Cel mai citit site de motorsport din Romania este autorally. Sunt online de multi ani si lumea s-a obisnuit sa se uite acolo. In principal pentru ca dau timpii de pe probe in timp real.  Intre timp au venit si alte site-uri care ofera mai multa informatie, mai bine organizata. Autorally inca se tine pe locul unu. Cat timp, nu stiu.

 

 

Mai e Rallymax dar care se tot balbaie. Rallyrom, care din cand in cand se misca foarte bine. Rallymagazin e foarte ofertant dar e atat de incarcat incat nu mai intelegi nimic. La un moment dat am inceput o colaborare cu ei dar m-am oprit. M-am dat peste cap sa scriu pe tren o cronica de cursa din WTCC si am trimis-o cu chiu cu vai ca sa ajunga in timp util. S-a postat a doua zi la amiaza. Pacat, baietii de la rallymagazin chiar stiu ce fac si sunt profesionisti. Dar unele proiecte ale lor sunt pur si simplu sortite anonimatului. Mai e 4tuning care are alta specialitate si altele cum e acest nou venit media-board.

 

 

Cand Motorsportnews.ro “si-a deschis portile” nu stiu cum a facut dar m-a convins ca de fiecare data cand deschideam autorally sa deschid si motorsportnews. Nu laud site-ul asta pentru ca scriu aici ci pentru ca asta e adevarul. Iar daca e sa fiu sincer pana la capat trebuie sa spun ca eu le-am propus sa colaboram si nu invers.

 

 

Aceeasi propunere am facut-o si lui Bela Stoica, de la autorally. I-am spus “Hai sa facem un blog. Sa scriu despre motorsport putin mai altfel decat in comunicate. Uite, vin si altii si iti fac concurenta. Trebuie sa vii cu ceva nou!” Dar nu s-a intamplat nimic. Pentru ca autorally urma sa se schimbe la fata, trebuia sa programeze nu stiu ce nu stiu cine si dupa alte cateva insistente de ale mele m-am plictisit.

 

 

Asa ca am venit cu ideea aici. Si nici nu am rostit bine primele cuvinte ca m-am si trezit cu un banner si cu tot ce aveam nevoie. Doar sa trimit articolele.  Si atata timp cat nu simt nici un fel de obligatie voi scrie. Pentru cativa obsedati ca mine.

 

 

Problema e ca fac si eu aceeasi greseala ca multi altii. Ma limitez foarte des sa ma adresez doar unui cerc restrans. Si scopul era altul, nu? Acela de a mai aduce oameni catre motorsport. De a le povesti altfel despre ce se intampla in domeniul asta. Berti Panaiot a spus la un moment dat “ vrei sa iti spun cine citeste autorally? Stai asa ca ii am pe toti in agenda de telefon” Si a spus un mare adevar. E, cam la fel cum se intampla la premiere. Noi ne aplaudam in timp ce tot noi primim cupele.

 

 

Buuun. Si in weekend a fost coasta de la Alba. Unde partener media a fost media-board. Cu numele doar. Pentru ca nu ai aflat mai nimic de acolo. Si cand am fost sunat de Adi Diaconescu de la autorally sa-i spun timpi si noutati i-am spus. Iar el m-a trecut ca si corespondent.

 

 

S-au trezit oamenii de bine sa faca misto de tradarea mea. Cum se poate asa ceva, uite ce fel de om ai in echipa etc.

 

 

Dragilor, suntem o adunatura de oameni care avem doua lucruri in comun. Pasiunea pentru motorsport si numele in agenda lui Berti.  In loc sa ne luam la cearta care a furat cei cinci vizitatori de pe site-ul celuilalt mai bine ne-am gandi cum sa aducem oameni noi pe site-urile noastre. Ca daca toti scriem aceleasi cronici si stiri, nu am facut nimic.  Chiar nimic! Cati de mare poate sa fie agenda lui Berti?! Ca doar nu e baza date de la Sensiblu!

 

 

N. Red : Motorsportnews.ro nu impartaseste intotdeauna parerile lui Andrei. De data asta s-a intins cu parerile dar libertatea i-am promis-o si ne tinem de cuvant. Va rugam indreptati rosiile catre el !

 

foto : Catalin Stoia | Facebook

Engine of The Year Award 2011: patru trofee pentru BMW Group

Propulsoarele cu patru, şase, respectiv opt cilindri au triumfat în segmentele lor, ceea ce a făcut ca BMW Group să fie încă o dată cel mai de succes constructor din cea mai importantă competiţie internaţională.

 


Cu patru victorii de clasă în ediţia 2011 a competiţiei “International Engine of the Year Award”, BMW Group a repetat succesul înregistrat în urmă cu un an şi şi-a consolidat poziţia de cel mai de succes constructor la Engine of The Year Awards. Cu un total de 54 de premii în istoria de 13 ani a competiţiei, BMW Group are de două ori mai multe distincţii decât orice altă marcă.

 

 

Motoarele diesel sau pe benzină, cu patru, şase sau opt cilindri, au triumfat în clasele lor de cilindree. Aceste motoare recompensate cu premii sunt disponibile la numeroase modele din actuala gamă a mărcilor BMW şi MINI. Pe lângă motorul V8 din echiparea BMW M3 şi a celui pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, distincţiile au fost oferite şi propulsorului diesel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi noului propulsor cu patru cilindri aflat în echiparea modelului MINI Cooper S. Decernarea premiilor a avut loc în cadrul “Engine Expo”, salon ce are loc la Stuttgart.

 

 

 

 

Succesul înregistrat în patru dintre cele opt clase de cilindree ale celei mai renumite competiţii mondiale pentru motoare subliniază, încă o dată, experienţa remarcabilă pe care BMW Group o deţine în domeniul dezvoltării propulsoarelor. Prin tehnologiile EfficientDynamics, disponibile la toate modele mărcilor BMW şi MINI, motoarele se remarcă nu doar printr-o performanţă excepţională, dar şi printr-un consum deosebit de redus.

 

 

Decernarea premiilor este decisă de un juriu internaţional, care anul acesta a fost format din 65 de jurnalişti auto din 32 de ţări. În clasa cilindreei cuprinsă între 1,4 şi 1,8 litri, premiul a revenit motorului disponibil la noul MINI Cooper S. Propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, este echipat cu turbocompresor Twin Scroll, injecţie directă pe benzină, precum şi gestiune variabilă a supapelor bazată pe sistemul VALVETRONIC patentat de BMW. Trofeul a fost „moştenit” de la precedenta versiune utilizată la MINI Cooper S (175 CP) care a reuşit să obţină victoria de clasă la “Engine of the Year Award” timp de patru ani la rând!

 

 

Motorul diesel cu patru cilindri cu tehnologie TwinPower Turbo se află la a doua victorie consecutivă. Ca şi anul trecut, propulsorul de 2,0 litri, disponibil la BMW 123d şi BMW X1 xDrive23d, a triumfat în categoria motoarelor cu cilindreea cuprinsă între 1.8 şi 2,0 litri. Datorită puterii impresionante (primul motor diesel în producţia de serie care depăşeşte bariera de 100 CP per litru) şi nivelului extrem de scăzut al consumului şi al emisiilor, motorul ce dezvoltă 150 kW/204 CP stabileşte în continuare standardul în clasa lui.

 

 

Şi în clasa de capacitate 2,5-3,0 litri BMW a repetat succesul din anii precedenţi. Juriul a optat şi de această dată pentru motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 225 kW/306 bhp -, care se află în echiparea noului BMW Seria 5, noului BMW X3, precum şi ca versiune de 235 kW/320 CP la noul BMW Seria 6 Cabriolet şi noul BMW Seria 6 Coupé. Pachetul tehnologic unic cuprinde turbocompresor Twin Scroll, tehnologia de injecţie directă High Precision Injection şi gestiune a supapelor VALVETRONIC, care asigură un raport extrem de favorabil între plăcerea condusului şi consumul de combustibil. La acest aspect, depăşeşte chiar şi reuşita predecesorului, care nu numai că a triumfat de trei ori la clasa lui în “Engine of the Year Award”, dar a obţinut şi victoria în clasamentul general, al tuturor categoriilor, în 2007 şi 2008.

 

 

Singurul motor aspirat dintre cele patru câştigătoare este responsabil pentru cea mai impresionantă serie de victorii din prezent. Pentru al patrulea an la rând, motorul V8 aflat în echiparea BMW M3 a triumfat în clasa propulsoarelor cu capacitate cuprinsă între 3,0 şi 4,0 litri. Motorul de 4,0 litri, ce dezvoltă 309 kW/420 CP, a convins juriul încă o dată prin puterea incredibilă de tracţiune generată de conceptul caracteristic de înaltă turaţie, utilizat de acest agregat. Propulsorul aflat sub capota modelelor sport superperformante BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan şi BMW M3 Cabriolet combină caracteristicile remarcabile de performanţă cu o eficienţă incredibilă care este atribuită, printre altele, funcţiei Auto Start Stop, recuperării energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) şi altor tehnologii Efficient Dynamics.

 

George Grigorescu a revenit in raliuri

Multiplu campion la două roți motrice, George Grigorescu a revenit în Campionatul Național de Raliuri cu ocazia Raliului Târgu Mureș, reluându-și activitatea competițională după o pauză de cinci sezoane. Condițiile meteo de la Târgu Mureș au făcut ca lungimea raliului să fie scurtată cu peste 50%, iar secțiunea parcursă cu anvelope slick tari a avut mai mult rolul de testare a calmului și controlului pentru a rămâne pe drum. Astfel se poate considera că adevăratul debut al lui George Grigorescu la volanul Renault-ului Clio R3 se va înregistra în acest weekend la Cluj. A treia etapă a sezonului 2011 din CNRD va debuta vineri 27 mai, stratul în prima probă specială din Raliul Clujului fiind programat la ora 18.37 – locația: Polus Center.

 

 

George de unde dedicarea pentru două roți motrice?

 

Este un rezultat de facto. Pentru că în anii în care m-am apucat de curse majoritatea mașinilor aveau două roți motrice tracțiune și cele mai multe erau Dacia și Oltcit, Îmi aduc aminte că în acea perioadă de început, anii 80, erau doar aparițiile exuberante ale Lăzilor la Raliul Dunării. Primele mașini integrale au apărut la noi în 1993. În acel moment eram deja legat afectiv și profesional de Renault, de unde s-a și închegat o carieră de pilot Renault. Am avut și experiența tracțiunii integrale în 2005. Experiență pe care o consider pozitivă pentru că mi-a plăcut, m-am adaptat repede. Am făcut un raliu pe asflat de acomodare și la al doilea raliu deja am avut cel mai bun timp pe o probă specială. Păcat că ieșirea în decor în penultima specială de la Raliul Hunedoarei m-a privat de un titlu de vicecampion. La integrale am devenit și am rămas un fan Subaru. În prezent am revenit la Renault, deci două roți motrice. Cred și sper că Renault, cu viitorul Clio 4, va exploata noul regulament care permite crearea unei mașini de grupa R și mașini Super 2000, nefiind exclus să vedem din partea lor și un WRC.

 

 

În 2011 se împlinesc 25 de ani de când ai debutat în raliuri, asta te-a determinat să revii în activitatea competițională?

 

Mi-ar fi plăcut să am condiții să nu întrerup activitatea competițională. Sprijinul primit de la Renault România, Elf Group Total și Klar îmi creează condiții financiare de revenire în campionat. Mi-am satisfăcut setea de pilotaj grație posturii de pilot forlighter 0 pe un Logan al Cupei Dacia la o serie de raliuri începand cu 2007. Această postură pe lânga invitații media mi-a permis să mai îmi descrac energia, dar oricum au fost ani frustranți. În total am stat pe ”tușă” cinci sezoane.

 

 

Ce a pregătit George Grigorescu pentru sezonul 2011?

 


Inițial sezonul a fost construit în jurul proiectului Megane N4, model care fiind foarte nou și noi am fost în întârziere cu obținerea susținerii financiare. Estimăm că vom lua startul la Raliul Argeșului cu Megane N4, model pentru care Renault Sport încă nu a definit un kit de macadam. La restul etapelor vom merge cu Clio R3 și vom concura cu Megane la etapele de viteză în coastă. Cel mai probabil prima etapă din CNVC la care vom merge cu Reanult Megane N4 va fi cea de la Sinaia, programată pe 23 iulie.

 

 

Cum te-ai înțeles cu Renalut Clio R3 la Raliul Târgu Mureș?

 

Nu a fost relevant în condițiile unui raliu scurt și condiții meteo neprielnice. Mi-ar fi fost benefic acest raliu în condiții normale. Acum așteptăm raliul de la Cluj care va fi un raliu greu. Cunosc aceste probe de la ediția din 2005 când raliul era mai complex și includea și aceste două probe. Obiectivul pentru Cluj este greu de precizat și atins. Principala țintă rămâne revenirea în ritmul cursei, concurența din partea lui Alex Filip, a lui Vlad Cosma și a lui Norbert Bereczki fiind deosebit de puternică.

 

 

Repere din cariera lui George Grigorescu

 


1985 debut în Campionatul de Viteză pe Traseu Montan – Valea Cetății (Râșnov)
1986 debut în Campioantul de Raliuri – Raliul Brașovului
1996 – Campion național absolut la raliuri
9 – titluri naționale la Două Roți Motrice
6 – titluri de vicecampion naționa la Două Roți Motrice
1998 – vicecampion național
2000 – victorie în Raliul Internațional al României (Brașov)

 

Pneurile supersoft isi vor face debutul la Monte Carlo

Dupa una dintre cursele programate pe un circuit foarte rapid, Marele Premiu al Spaniei de la Barcelona, Pirelli va ajunge pe cel mai lent traseu din calendarul Formulei 1, dar cu siguranta cel mai celebru: Monaco. Virajele stranse si inguste din Principat reprezinta teritoriul ideal pentru debutul anvelopelor Pirelli PZero Rosii, de compozitie supersoft. Tot in premiera, pe strazile din Monaco, pneurile PZero Galbene (soft) sunt nominalizate ca prima optiune, dupa ce in primele cinci curse ale sezonului au fost optiunea secundara.

 

Versiunea PZero Rosie (supersoft) este una dintre cele mai extreme din gama Pirelli si, desigur, este la fel de performanta ca si celelalte anvelope din gama PZero. Una dintre principalele caracteristici este timpul foarte scurt in care ajunge la temperatura optima de utilizare, ceea ce inseamna ca ofera performante de top inca de la inceput, dar, in acelasi timp, compozitia foarte moale inseamna o durata de viata destul de mica, sub 10 tururi sau chiar mai putin la inceputul cursei, cand monoposturile au aproximativ 200 litri de combustibil la bord.

 

Circuitul stradal din Monaco nu este unul cu foarte multe oportunitati pentru manevrele de depasire, ceea ce face ca sesiunea de calificare sa fie mai importanta decat pe oricare alt circuit. In plus, din cauza faptului ca sunt putine zone de siguranta, incidentele sau chiar intreruperea cursei este ceva obisnuit in Marele Premiu al Principatului Monaco. Conditiile meteorologice pot fi foarte variate, ceea ce transforma cursa de la Monte Carlo intr-una dintre cele mai imprevizibile si interesante curse ale anului. Tocmai de aceea, in trecut, au fost cateva surprize in ceea ce priveste castigatorul cursei, iar combinatia nominalizata de Pirelli le da ocazia echipelor sa straluceasca, in cea mai asteptata cursa a anului, printr-o strategie creativa.

  

Paul Hembery directorul Pirelli motorsport: Monaco este o cursa fantastica, foarte diferita de tot ceea ce se intampla in alta parte. Este bijuteria coroanei calendarului mondial. Asteptam cu nerabdare, in acest weekend, debutul pneurilor PZero Rosii pe circuitul stradal din Monte Carlo. Pnetru noi aceasta va fi o experienta complet noua pentru ca toate testele s-au facut doar pe circuite permanente. Pneurile de compozitie supersoft au fost create sa ofere o performanta remarcabila pentru o perioada scurta de timp, dar acest lucru inseamna ca se uzeaza mult mai repede, deci toate echipele trebuie sa fie foarte atente atunci cand isi stabilesc strategia de cursa. O strategie buna va face diferenta intre invingator si invinsi. Pentru iesirile mai lungi pe circuit, pneurile PZero Galbene si-au dovedit deja fiabilitatea in primele curse ale sezonului, contribuind decisiv la spectacolul de pe pista, oferind in acelasi timp pilotilor increderea de a merge la limita. Am spus, inca de la inceput, pentru ca vrem ca pilotul sa joace un rol mai important in desfasurarea curselor si speram ca etapa de la Monaco va fi un exemplu clasic al filozofiei noastre.”

 

Jarno Trulli (Team Lotus): Cursa de la Monaco este o experienta speciala pentru orice pilot care ia startul aici. Este unul dintre cele mai interesante evenimente ale anului si fie ca esti direct implicat, ca pilot, sau esti doar spectactor, poti sa simti in aer cat este de special acest Mare Premiu. Orice pilot din lume isi doreste sa castige in Monaco si eu sunt printre cei norocosi dupa victoria din 2004. Aici esti supus unei presiuni uriase astfel  incat este foarte greu sa te concentrezi si sa te gandesti la cursa. Sa obtii un timp bun pe tur este o provocare majora, dar daca reusesti sa scapi de trafic sansele sunt foarte mari. Pneurile vor juca un rol foarte important aici. Am vazut deja in acest sezon cat de importanta este strategia legata de pneuri si pe un circuit stradal cum este cel din Monaco unde performantele aerodinamice nu conteaza atat de mult cred ca performanta anvelopelor este cruciala.

 

Lucruri interesante:

 

* Monaco este cea mai lenta cursa a anului, iar suprafata se schimba permanent pe parcursul sfarsitului de saptamana. Tinand cont ca strazile sunt deschise traficului normal, nu doar inainte, dar si seara dupa sesiunile de antrenamente si calificare, nivelul de aderenta mecanica este in permanenta altul si este destul de greu de prevazut.

 

* Legendarul Ayrton Senna, care a concurat la primul sau Grand Prix cu pneuri Pirelli, este pilotul cu cele mai multe victorii la Monte Carlo, sase in total, cinci dintre ele consecutive. McLaren este constructorul cu cele mai multe victorii, 15, ultima in 2007 cu Fernando Alonso.

 

* Monaco detine recordul de a fi gazduit cursa cu cele mai putine opriri la boxe din istoria recenta a Formulei 1: in 1992 au fost doar doua opriri la boxe in toata cursa, Martin Brundle (Benetton-Ford) oprind in turul 17, iar Nigel Mansell (Williams-Renault) in turul 71. Toti aici, in 1966, s-a inregistrat si cel mai mic numar de piloti care au ajuns la sosire: 4.

 

Anvelope disponibile pana acum:

 

  PZero Rosii PZero Galbene PZero Albe PZero Argintii
Australia   Soft   Hard
Malaysia   Soft   Hard
China   Soft   Hard
Turkey   Soft   Hard
Spain   Soft   Hard
Monaco Super Soft Soft    

 

Lectia de istorie:

 

*   Monaco a fost locatia pentru sedinta foto a celui de-al doilea calendar Pirelli din istorie care a fost produs in 1965. Englezul Brian Duffy a fost fotograful, unul celebru in anii ’60, care, printre altele, a pozat copertile albumelor lui David Bowie.

 

*  Pirelli s-a bucurat de un succes urias si in Raliul Monte Carlo pe care l-a castigat de 13 ori. Finlandezul Mikko Hirvonen a adus ultima victorie pentru Pirelli si Ford in sezonul 2010. Ultima victorie din Formula 1, aici la Monaco, pentru Pirelli a fost in 1957, cand Juan Manuel Fangio a triumfat pe un Maserati 250F.

Campionatul Naţional de Supermoto şi Viteză Juniori, între a fi sau a nu fi…

Prima etapă a Campionatului Naţional de Supermoto şi Viteză Juniori s-a desfăşurat în acest week-end pe circuitul Vik Power din Arad, în organizarea clubului Lupo Racing Timişoara. Mai multe zeci de sportivi au făcut spectacol pe un circuit care combina asfaltul cu o zonă de off-road, “dotată” cu mai multe rampe şi taluzuri: dueluri aprige, căzături şi depăşiri palpitante, cursa de la Arad a avut de toate. La Supermoto Profesionişti, piloţii arădeni au fost în frunte, ambele manşe fiind câştigate categoric de campionul en-titre, Eduard Haikovski, urmat în ordine de Sorin Trăistariu şi de pilotul timişorean Bogdan Perte.

 

Pentru că unul dintre scopurile acestui campionat este descoperirea şi susţinerea tinerelor talente pe două roţi motorizate, pe circuitul din Arad s-a alergat la mai multe clase de copii şi juniori. Clasa S3 (motociclete de 125 cmc) a fost câştigată de Brăescu Denis, iar cea a motocicletelor de 85 cc de Vlad Neaga, amândoi tinerii fiind descrişi de piloţii cu experienţă, drept extraordinar de talentaţi. La clasa 65 cmc s-a impus Andrei Poponuţ, urmat de arădeanul Andrei Filimon, pe locul trei clasându-se un copil de doar patru ani, Ordog Zoltan.

 

Totuşi, deşi sportivii au arătat că au tot potenţialul pentru a reprezenta România în competiţiile internaţionale, continuarea acestui sezon este pusă sub semnul întrebării. Proprietarii de circuite pretabile la supermoto din România spun că nu îşi permit să suporte pierderile financiare generate de organizarea unei etape de supermoto şi viteză juniori, condiţii în care calendarul competiţional al Federaţiei Române de Motociclism nu mai poate fi respectat.

 

Eduard Haikovski, un pilot cooptat pentru sezonul viitor în echipa de Campionat Mondial Aprilia H20 a declarat că se gândeşte dacă să continue practicarea acestui sport în România, deoarece nu mai poate evolua din punct de vedere al performanţelor.

Adrian Dragan si Vali Bradateanu ataca Clujul

  • Echipajul auto motor si sport este pregatit pentru Raliul Clujului Star Lubricants
  • Inaintea acestei etape se afla pe locul 5 in Cupa Dacia
  • Asfaltul Clujului este scena perfecta pentru cel mai spectaculos raliu din campionat

 


Dupa doua etape disputate la discretia capriciilor vremii, caravana raliurilor se va afla la sfarsitul acestei saptamani, 28-29 mai, la Cluj, pentru una dintre cele mai frumoase etape din Campionatul National de Raliuri.

 


Ajuns la editia cu numarul 30, Raliul Clujului este deja un clasic al campionatului, printre raliurile de asfalt. Spre deosebire de editiile precedente, anul acesta organizatorii au pregatit o noua configuratie a traseului. Acesta va avea un total de 274,6 km, dintre care 101 km de probe speciale. Evenimentul va debuta cu o parada a masinilor de concurs, vineri 27 mai 2011, ora 16.00, in cadrul “Zilelor Clujului”, manifestare organizata pentru prima data in acest an de municipalitatea clujeana, urmand ca startul primului concurrent sa se dea la ora 18.01, in incinta Polus Center Cluj pentru super speciala de 1,2 km. Sambata startul primului echipaj va fi la ora 10:01 urmand a se parcurge alte cinci Probe Speciale cu trei parcuri de service intermediare, sosirea primului echipaj fiind progrmata pentru ora 17:11.

 

 

Adrian siI Vali, concurenti anul acesta pe un automobil Dacia Logan Cup pregatit de Transilvania Motor Sport, ocupa in prezent pozitia a cincea in Cupa Dacia, la 20 de puncte de locul I si la doar 4,5 p de ocupantul locului 3. Regulamentul de organizare al Cupei Dacia 2011 prevede acordarea unui punctaj similar ca si in Campionatul National de Raliuri Dunlop, ceea ce insemana 25p pentru victorie, 18p pentru locul second, 15p pentru locul 3, 12 p pentru locul patrui si asa mai departe pana la al zecelea clasat. In aceste conditii victoria este foarte importanta, iar faptul ca dupa doua etape nu exista inca niciun concurent clar detasat, lasa ca lupta sa ramana deschisa.

 

 

 

Cred ca in configuratia actuala, Raliul Clujului va fi rapid si tehnic, in aceasta ordine.Din pacate noi, pilotii bucuresten,i avem un handicap major in fata localnicilor care cunosc foarte bine probele. Am sustinut mereu pe langa forurile in drept faptul ca traseul unui raliu ar trebui sa fie secret pana in ziua recunoasterilor, iar acestea sa se desfasoare doar sub escorta Politiei si a organizatorului. Apreciez ca anul acesta vor exista GPS-uri pe masinile de concurs si pe cele de recunoasteri, o masura de siguranta in plus si binevenita. Ne asteptam la o disputa interesanta in cadrul Cupei si cred ca traseul va fi scena perfecta pentru punerea in valoare a talentului si nu a masinilor”, a spus Adrian Dragan, aflat la a patra participare in acest raliu, a doua la comenzile unui Logan,  cea mai buna clasare fiind obtinuta in 2008, locul patru la Grupa A.

 

Traseul, care are ca puncte cheie cele doua probe de clasament Rasca (23,4 km) si Marisel (23,4 km) si care vor fi parcurse de cate doua ori, este caracterizat de drumuri relative inguste cu viraje foarte rapide dar adeseori mascate si cu multe ruperi de ritm si diferente de nivel.

 

Clar avem de-a face cu un raliu de dictare, pentru ca, spre deosebire de primele doua etape unde pomii erau abia inmuguriti, aici ne asteptam ca vegetatia abundenta sa fie prezenta pe traseu, ceea ce va masca foarte mult din trasele anumitor viraje. Desi nu se mai desfasoara pe Drumuri Nationale, ca etapa precedenta, raliul este unul rapid, dar cu multe capcane ridicate de varfurile de panta, praful de pe margine si alternanta viajelor stranse cu cele rapide”, a spus Vali Bradateanu, copilotul echipajului 55.

 

Echipajul 55 este sustinut in sezonul 2011 de revista “auto motor si sport” si de partenerii: Unior, Austrotherm, SKF si Michelin Romania.

 

Criza a trecut. Asta e Klar!

Prin februarie, mi-am pus masina la vanzare. Nu la misto, nu ca sa vad cat primesc pe ea. Chiar am vrut sa o vand. La fel a facut si Luci Lopazan. A participat la cateva coaste, nu a mers rau deloc dar si-a pus si el masina la vanzare. Masina de concurs. Un Clio de grupa A3. Tzipla. Omul chiar isi ingrijeste masina.

 

 

Amandoi, unul mai demoralizat ca celalalt, ne vaicaream la telefon o data pe saptamana, cat e de nasoala treaba cu cursele. Cum am ajuns sa ne vindem pasiunea pentru cateva mii de euro si cum o sa stam pe margine sa-I privim pe cei cu bani sau cu sponsori.

 

 

Dar lucrurile au luat o turnura miraculoasa. Inainte cu doua zile sa inceapa sezonul eu am primit raspuns pozitiv de la doi sponsori iar Luci Lopazan, sau Lopanezu’, cum i se spune, a primit si el o veste asemanatoare.

 

 

 

Si in felul asta ne-am revazut in formula noastra preferata la Campulung. Amandoi pentru prima oara cu sustinere concreta din “afara”. Si ne-am descurcat amandoi foarte bine. El a reusit cu o masina cu cutie lunga sa ajunga pe un podium dificil cu George Grigorescu iar eu… deja povestea e veche.

 

 

La Alba Iulia, Lopanezu a venit cu o masina upgradata. Adica cu o cutie scurta. Si ca sa nu fie discutii cine, ce si cum, s-a instalat fain-frumos pe prima pozitie la debutanti. Asta a fost sambata. Duminica a fost batut tot de un Clio dar care are cutie secventiala. O mica, mare diferenta. Nu mai vorbim de celelalte doua clasari pe locul doi la A3, in ambele zile.

 

 

Si uite asa, Lopanezu nostru a schimbat macazul si s-a pornit cu incredere intr-un sezon 2011 pe care are toate sansele sa-l termine cu rezultate foarte bune. Si toate astea din cauza ca lucrurile nu au mers asa cum am preconizat. Adica prost. Eu ii am pe baietii mei de la DKR si La Service iar el are Klar-ul de partea lui.

 

 

Daca ne-ar fi intrebat cineva in urma cu cateva luni, am fi facut pariu ca scenariul asta nu se poate intampla. Si am fi perdut. Ceea ce totusi e o infrangere foarte dulce!

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor