DREPT LA REPLICA: Continuarea Citroën Racing Trophy in 2011

In legatura cu articolul ” Citroen Racing Trophy continua si in 2011”  publicat azi, 14 martie 2010, am primit urmatorul drept la replica din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, al carui continut vi-l redam in integralitate.

Conducerea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS) a luat la cunostinta comunicatul transmis in data de 13 martie a.c de  Citroën Romania prin care anunta continuarea proiectului Citroën Racing Trophy si in 2011, in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop.

FRAS apreciaza orice initiativa de a incuraja practicarea sportului cu motor pe patru roti in Romania, atata timp cat aceasta respecta regulamentele de organizare si desfasurara a competitiilor nationale organizate sub egida FRAS.

In sprijinul acestor demersuri, in Adunarea Generala din data de 18 decembrie 2010 s-a decis reducerea taxei pentru genul acesta de competitii de la 5.000 euro la 3.000 euro. In plus, pentru a fi aprobata organizarea respectivei competitii este nevoie de regulamentul de organizare si regulamentul tehnic, care trebuie aprobate de catre Consiliul Federal.

Citroën Romania nu a facut nici un demers catre FRAS, nu a depus la secretariatul Federatiei nici macar un document de informare prin care sa isi anunte intentia de a organiza in continuare Citroën Racing Trophy in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop.

In comunicatul de presa transmis de Citroën Romania se mentioneaza faptul ca vor fi premiati sportivii care concureaza la grupa A, insa conform reglementarilor FIA la care FRAS  s-a aliniat, grupa A nu mai exista.

Consideram ca pentru a putea fi anuntata organizarea Citroën Racing Trophy trebuie facute demersurile necesare pentru organizarea in conditii oficiale si de echitate fata de competitiile asemanatoare.

 

Elena HIRTAN

PURTATOR DE CUVANT

 

Pirelli a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din F1

Pirelli a început pregătirea pentru actualul sezon din Formula 1, anul trecut, cu testele de la Mugello, programate pe 19 august 2010, teste derulate  la 27 grade Celsius în aer şi 35 grade Celsius temperatura asfaltului. Campania s-a terminat în acest weekend, şapte luni mai târziu, pe circuitul de la Barcelona, pe ploaie şi la o temperatură de 13 grade Celsius.

Pirelli a ajuns, în cadrul acestui program de teste, pe circuitele de la Monza, Valencia, Jerez, Le Castellet, Bahrein şi Abu Dhabi, fiind parcurşi aproape 100.000 kilometri – echivalentul a peste 300 de curse de Formula 1.

Din totalul acestei distanţe, 18.000 kilometri au fost parcurşi în sesiuni de teste private, cu monopostul Toyota TF109, adaptat la regulamentele din 2011, avându-i la volan pe Nick Heidfeld, Romain Grosjean şi Pedro de la Rosa. Restul de kilometri a fost parcurs în timpul celor 15 zile oficiale de teste efectuate de echipele de Formula 1 înscrise in sezonul 2011.

La finalul testelor oficiale, în clasamentul celor mai mulţi kilometri conduce echipa Ferrari, cu un total de 5.244 kilometri parcurşi, urmată de Mercedes (4.483 km), Red Bull (4.407 km), Sauber (4.099 km), Williams (3.894 km), McLaren (3.844 km), Force India (3.745 km), Toro Rosso  (3.737 km), Lotus Renault (3.700 km), Virgin (3.361 km) Lotus (2.403 km) şi HRT (1.949 km).

În ceea ce priveşte piloţii,  Fernando Alonso a parcurs cei mai mulţi kilometri cu noile anvelope Pirelli, 2.826 kilometri, urmat de Michael Schumacher (2.474 km), Felipe Massa (2.417 km), Mark Webber (2.373 km), Rubens Barrichello (2.198 km) şi Sergio Perez (2.129 km). La polul opus se află Vitantonio Liuzzi, care a parcurs doar 326 kilometri, Jarno Trulli (1.028 km), Nick Heidfeld (1.140 km) şi Heikki Kovalainen (1.182 km).

Ultimul test de la Barcelona, programat din scurt după anularea Marelui Premiu al Bahreinului care ar fi trebuit să deschidă sezonul 2011 în Formula 1,  s-a desfăşurat pe durata a cinci zile. În primele patru zile, vremea a fost caldă, cu temperaturi de până la 27 grade Celsius, în timp ce sâmbătă, în ultima zi, când pe circuit mai erau doar echipele Ferrari, McLaren, Mercedes şi Williams, a început să plouă puternic, pelicula de apă ajungând pentru prima oară la 10 milimetri.

Ţinând cont de aceste condiţii echipele au parcurs doar 101 tururi, fiind practic imposibil să obţină informaţii concludente. Cei cinci piloţi desemnaţi să testeze în ultima zi au avut probleme în special pe liniile drepte acoperite complet de apă.

În timpul celor cinci zile de teste de la Barcelona, echipele au parcurs, în total, 3.555 tururi, echivalentul a 16.548 kilometri. Echipa care a parcurs cel mai mare număr de tururi a fost Sauber, 390, însumând 1.815 kilometri în patru zile. Cel mai rapid a fost Michael Schumacher (Mercedes), cu timpul de 1m:21,268 secunde, stabilit vineri, eclipsând performanţa lui Felipe Massa (Ferrari), de 1m:22,625 secunde, stabilită în sesiunea anterioară de teste de la Barcelona. Echipa care a adunat cele mai multe informaţii pe ploaie este Mercedes, care a parcurs 40 de tururi în ultima zi a testului.

Pe parcursul celor patru zile cu vreme frumoasă, majoritatea echipelor a testat anvelopele Pirelli Pzero, nominalizate pentru primele trei curse ale sezonului. În afara pneurilor cu o compoziţie hard şi soft, la Barcelona au fost disponibile şi versiunile PZero supersoft şi medium, fiecare echipă având la dispoziţie, în total, 35 de seturi de anvelope.

Au fost, cu siguranţă, cinci zile foarte interesante, pe parcursul cărora am întâlnit o varietate mare de condiţii meteorologice. Am beneficiat şi de condiţii perfecte, mai ales după amiaza, când temperaturile erau suficient de ridicate pentru ca pneurile de compoziţie hard şi soft să funcţioneze în regim optim. Acest lucru a permis unor echipe să simuleze condiţii de cursă şi am reuşit să adunăm informaţii interesante. Sâmbătă, condiţiile au fost extrem de dificile şi nicio echipă nu a reuşit să adune informaţii concludente. Ceea ce am remarcat, însă, pe parcursul acestei ultime sesiuni de teste, şi mai ales în timpul simulărilor de cursă, este că fiecare echipă a testat strategii diverse, ceea ce mă face să cred că ne aflăm în faţa unui sezon extrem de interesant. După testele de la Barcelona, am făcut un calcul şi am descoperit 54 de potenţiale oportunităţi de depăşire, şi asta fără ca toate monoposturile să fie prezente pe circuit. Circuitul din Australia este diferit de cel din Barcelona, dar, sincer, abia aştept să înceapă noul sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Marele Premiu al Australiei, care marchează revenirea Pirelli în Formula 1 dupa 20 de ani, este programat pe 27 martie, pe circuitul din Albert Park, Melbourne.

Intrebari&Raspunsuri cu : Titi Aur

Motorsportnews.ro: Pentru ca d-abia s-a terminat  perioada “bilanturilor”  cum a decurs sezonul 2010 pentru tine?

Titi Aur: 2010 a fost un an bun in care am revenit in campionat si m-am acomodat cu Korci. Masina a fost inchiriata de la Szabo si nu a fost rea, dar cu siguranta se putea si mai bine. Pot spune ca a fost un an bun, dar sunt nemultumit de rezultatul sportiv.

Motorsportnews.ro: Ce parere ai despre motorsportul romanesc in ansamblu? A crescut numarul de practicanti, este mediatizat mai mult? Ce puncte forte sau slabe are acesta si cum pot fi acestea imbunatatite sau eliminate?

Titi Aur: Cred ca motorportul romanesc este in crestere (surprinzator, chiar si in 2010 in plina criza), dar sunt multe lucruri care pot fi facute cu mult mai bine. Nu doresc sa dau sfaturi pentru ca nu mai dau sugetii federatiei si organizatorilor deoarece am simtit ca nu sunt dorit in aceasta pozitie si orice comentariu poate fi interpretat.

Motorsportnews.ro: De unde provine pasiunea pentru sporturile auto, cum a decurs debutul tau si unde crezi ca te vei afla peste ani de zile?

Titi Aur: Pasiunea pentru masini cred ca vine din alta viata. Dintotdeauna am iubit masinile si mi-am dorit sa conduc si sa fac ce vreau eu cu masina. Debutul a fost in 1985 la finala pe tara la indemanare auto la Focsani. In 1986 am luat startul la Raliul Brasovului. M-au sprijinit parintii, dar ei nu au stiut ca imi doresc sa ajung atat de departe in acest sport, au crezut ca este doar entuziasmul studentesc si ca imi va trece repede…..dar dupa cum s-a vazut nu a fost asa. Si peste ani ma vad tot la startul raliului de la Brasov pentru ca va fi, probabil, prima etapa din campionat.

 

 Motorsportnews.ro: Avand in vedere faptul ca acest sport necesita resurse financiare importante iar posibilitatile actuale in Romania nu sunt asa de mari incat sa faci o profesie din asta, spune-ne cateva lucruri despre activitatile tale zilnice. Care este profesia, locul de munca/afacerea unde iti desfasori activitatea, in ce consta, asemanari cu motorsportul, etc.?

Titi Aur: Marea realizare a mea este ca am transformat pasiunea in meserie si acum timpul meu este ocupat cu administrarea scolii de pilotaj si de conducere defensiva, unde impreuna cu colegii mei Silviu Moraru, George Morar, Dan Necula, Adi Berghea, Florin Hangu, Bogdan Vrabie, Rares Badea (toti fosti sau actuali piloti sau copiloti), alaturi de mine avem cateva mii de cursanti anual. Asemanarea este foarte mare cu motorsportul pentru ca toti cursantii invata si cum sa stapaneasaca masina la limita.

Motorsportnews.ro: Ce masina utilizezi in afara probelor speciale si de ce ai ales-o? Cum este sa revii la ea dupa weekend-urile pline de adrenalina? Daca ai avea un buget nelimitat ce masina (de strada sau de concurs)  ti-ai cumpara si de ce?

Titi Aur: Conduc  masini diesel, acum Volvo S60 si nu imi doresc masini super sport pe strada. A conduce si a pilota sunt doua lucruri asemanatoare, dar total diferite.

Motorsportnews.ro: Ce parere au prietenii si familia despre sportul cu motor pe care-l practici? Te sustin sau  le e teama de eventuale accidente ? Ce se intampla cand esti nevoit sa “vii cu bani de acasa”?

Titi Aur: Toti cei apropiati ( sotia, fiica, parintii, prietenii) ma sustin si inteleg si atunci cand aduc bani de acasa pentru sport, chiar si in perioadele in care rezultatele sportive nu sunt extraordinare. Ca sa stii sa castigi trebuie sa stii si sa pierzi.

Motorsportnews.ro: Excluzandu-te pe tine, pe cine ai nominaliza ca “ Pilotul anului 2010” in Campionatul National de Raliuri al Romaniei si de ce?

Titi Aur: Nu m-as nominaliza pe mine pilotul anului 2010 pentru ca nu am fost la nivelul necesar acordarii acestui titlu onorific de care am beneficiat in mai multe randuri. M-as decide greu intre Vlad Cosma si Vali Porcisteanu.

Motorsportnews.ro: Ce raliu ai alege ca fiind “Raliul Anului 2010” si de ce?

Titi Aur: Raliul Iasului. Nu pentru ca sunt moldovean, dar cred ca a fost cel mai interesant, poate ca sunt subiectiv pentru ca a fost cel mai alunecos.

Motorsportnews.ro: Vorbind despre fani , ce parere ai despre cei din Romania ? Daca ai fi spectator la care dintre raliuri ti-ar fi placut sa mergi si din ce motive? De ce crezi ca numarul fanilor sporturilor cu motor este mult mai mic fata de alte sporturi din tara, lipsa informatiilor sau lipsa interesului pentru motorsport in general? Cum crezi ca se pot aduce mai multi fani pe marginea probelor speciale?

Titi Aur : In 1994-1995 se organiza un raliu la Cluj de catre niste incepatori chiar anonimi pe atunci, animatorul principal fiind  „ unul”  Bogdan Marisca. Daca s-ar aplica formula de atunci cu siguranta ar fi mult mai bine.

Motorsportnews.ro: Care este cea mai memorabila cursa a ta de-a lungul timpului? Dar cea mai hazlie / memorabila intamplare de-a lungul anilor de la vreo etapa ?

Titi Aur: In 1994 Ardaf a dorit sa faca un echipaj la nivel de campionat europeean si m-a ales pe mine. In 1997 in luna aprilie a murit neasteptat de repede, in doar cateva zile sustinatorul sportului la Ardaf, PRESEDINTELE MIRCEA NICORICI. In luna iunie 1997 am fost primul roman care a castigat o etapa de Campionat European la Baia Mare cu Toyota Celica sponsor unic ARDAF. Au fost momente emotionante si ne-am amintit de un mare om – MIRCEA NICORICI.

Cand m-am intors la Cluj, la Ardaf, dimineata am fost felicitat si anuntat ca noua conducere Ardaf a hotarat ca se opreste activitatea de automobilism si ca se vand masinile, cu cateva zile inainte (deci in saptamana raliului).

Motorsportnews.ro: Daca ai avea posibilitatea, ca in jocurile pe calculator, sa dai restart care ar fi proba speciala pe care ai alege-o si de ce? Care proba speciala din raliurile din toata lumea iti place cel mai mult? De ce?

Titi Aur: Parahi-Araru din Noua Zeelanda, pentru ca este cea mai frumoasa proba pe care am vazut-o, are 60 km, pot spune ca este perfecta si ca am abandonat la cativa km de la start pentru ca s-a blocat cutia de viteze in pozitia ” pe liber “. A costat 80.000 Euro raliul din Noua Zeelanda si am primit despagubiri de la producatorul cutiei de viteze o alta cutie noua de 7000 Eur.

Motorsportnews.ro: Daca nu ai fi participat in cadrul competitiilor auto de la noi care ar fi fost hobby-ul spre care crezi ca ti-ai fi indreptat atentia in aceasi masura? Ce pasiuni in afara de motorsport mai ai?

Titi Aur : In afara de masini imi plac masinile.

Motorsportnews.ro: Ce iti propui in viitor sa faci vizavi de cariera personala? Dar cea sportiva?

Titi Aur: Sper sa fac cat mai mult timp automobilism sportiv – raliuri, viteza in costa, poate rally raid si sa dezvolt scoala de conducere defensiva.

Motorsportnews.ro: Ce ti-ai propus pentru 2011? Vei fi prezent la debutul campionatului? Cum crezi ca va arata acest sezon?

Titi Aur: Voi fi prezenti la start cu Mitsubishi Evo IX impreuna cu Korci si aproximativ acelasi pachet de sponsori ca anul trecut. Imi doresc sa fie rezulatele sportive mai bune ca anul trecut. Cred ca va fi un an foarte greu pentru economie in general si pentru campionat.

Motorsportnews.ro: In final ai cuvantul.

Titi Aur : Multumesc pentru interviu, cred ca intrebarile au cuprins toate capitolele.

10 intrebari/raspunsuri rapide :

Mancarea favorita : fructe, branzeturi si dulciuri

Bautura favorita:  am avut mai mult alcool pe exterior decat pe interior 🙂

Genul de muzica/interpretul favorit : sunt total afon 🙂

Filmul Favorit : sunt multe, nu stiu sa aleg doar unul

Anotimpul favorit :  nu am preferinte, toate

Hobby-uri : masini, sah

Pilotul favorit : Juha Kankkunen

Asfalt/Macadam: macadam

FWD/RWD/AWD: Fwd

Sponsori : toti au fost foarte importanti si sun prea multi sa ii enumeram 

credit foto : Gabi Tomescu; Smailo

Nu e fun sa accelerezi doar in linie dreapta

Prima mea tentativa sa particip in cursele de coasta a fost in 2007. Dealerul la care lucrasem din 2002 pana in 2004 era dispus sa ma sponsorizeze ca la carte. Ii prezentasem un proiect si l-a acceptat. Urma sa imi dea un Leon FR TDI de 170 de cai nou nout pe care sa-l pregatesc de curse. In plus, intelegerea era sa ma sustina logistic si financiar la fiecare etapa. Eram pe cale sa intru in lumea motorsportului pe usa din fata. Si cu un program profesionist. Dar nu s-a intamplat asta. Totul a murit in fasa. Eu am plecat sa lucrez la Bucuresti pe un salar mic si nu mai puteam sa ma achit de obligatiile din proiectul meu indraznet.

Si a venit a doua sansa. Jobul de la Porsche Romania si un pret excelent pe o Ibiza gata pregatita de curse.  Nu am ezitat. M-am bagat cu capul inainte. Criza se facea simtita tot mai mult dar eu o tineam una si buna. Toata lumea in jurul meu imi spunea ca nu e o rusine sa mai aman in conditiile astea startul cu un an sau doi. Dar stii cum e cand ti se baga o idee in cap?! Poate sa vina si Papa de la Roma ca tu esti ca teleghidat.

Si am urcat in masina sa dau o tura cu ea. Cand am accelerat prima oara am crezut ca o sa ma fac de toata rusinea la curse. Mi se parea ca are 500 de cai. Bestia asta nu am cum sa o tin pe drum, mi-am spus. Ii si vedeam cum vor rade toti de mine la cat de incet o sa merg.  Am pus-o pe o platforma si m-am prezentat la prima coasta din 2009. La Rasnov. Acolo unde am vazut prima coasta din viata mea in 2005.

Cand am ajuns la startul primei urcari nu stiam ce caut acolo si cine naiba m-a pus sa cheltui asa de mult ca sa ajung in acel loc? Ramasesem fara bani inainte sa se termine primul weekend de curse. Ce tampit! Doar eu puteam sa o fac de oaie in asemenea hal. Asta e! Si am facut-o pana la capat.

Iata-ma la start la Rasnov! Traiam un vis si eram in acelasi timp perplexat de nebunia de care am fost in stare. Si am facut recunoasterea. Ok chiar fac asta. Chiar sunt la curse si particip. Si am pornit in prima urcare de calificare. Si… Poc! Planetara. Am ajuns cumva sus. Nu am stiut ce s-a intamplat dar am stiut ca am stricat masina. A cazut cerul pe mine. Am crezut ca asta a fost, ca asa se va termina incursiunea mea in motorsport. O cutie de viteze pentru Ibiza de grupa A costa 6700 de euro, un blocant 1600. Era aproape clar. Atat a fost… Ma duc acasa.

Dar nu stiu cum am putut sa ma mobilizez sa dau zeci de telefoane, sa pun pe jar pe toata lumea pana cand am gasit un cap de planetara la Ernest Mulner. Vorbise chiar seful meu cu el. Si am reusit cu un prieten sa repar masina pana la ultima urcare de concurs. Am plecat ultimul in acea mansa.

Seara am urcat de doua ori pe podium. Locul intai la doua roti motrice si locul doi la diesel. Atunci, la doua roti motrice nu intrau si masinile de grupa H iar la diesel eram doar doi. Eu si cu Puiu Rusu. Duminica a fost mai bine. A venit si Ruxi, adevarata Ruxi, si am inceput sa simt cu adevarat realitatea pe care mi-o construisem cu atata inconstienta.

Asa a inceput tot. Asta a fost inceputul celor doi ani in care vesnic nu am avut bani, tot timpul eram stresat sa nu stric masina, sa nu cumva sa o dau de gard etc. Asa e cand te impinge de la spate o mare pasiune. Ratiunea nu te mai ajuta si nu te mai bazezi pe aceleasi instincte. Esti alt om. Interesant este ca indiferent cat de multe piedici intalnesti, le treci pe toate. Cumva reusesti sa ajungi unde ti-ai dorit. Pe drumuri ocolitoare cateodata dar ajungi. Pretul pe care il platesti insa este pe masura.

Nu doresc nimanui sa se indatoreze, sa doarma in masina, sa nu manance, sa nu se duca la strand toata vara, sa nu isi cumpere o haina timp de un an de zile si sa se desparta de prietena lui. Dar imi doresc ca fiecare sa aiba sansa sa traiasca momentul in care nimic nu mai este imposibil in viata. “Pentru ca fericirea e atunci cand iti traiesti un vis si daca ai facut-o pe asta poti face orice.”

Concluzii după ultimul test de la Barcelona

S-au încheiat şi ultimele teste dinaintea începerii sezonului de Formula 1.

Circuitul de la Barcelona oferă o imagine foarte bună despre calităţile generale ale unei maşini de Formula 1. De aceea este unul din cele mai utilizate pentru teste, ceea ce înseamnă că toate echipele îl cunosc foarte bine şi au date exacte despre cum trebuie setată maşina şi despre cum trebuie să se comporte toate componentele, începînd cu pneurile şi terminînd cu aerodinamica.

Ultimele 3 zile de teste au mai adus o clarificare despre situaţia actuală: monopostul Mercedes GP a făcut un salt semnificativ cu modificările aduse pe final, “bătrînul” Schumacher obţinînd cel mai rapid tur pe circuit. Se pare că Mercedes s-a transformat dintr-o maşină cu probleme într-una din favoritele pentru victorie.

Ferrari şi Red Bull au continuat să fie foarte rapide şi fiabile, specialiştii considerîndu-i ca referinţă pe cei de la Red Bull, cu Ferrari foarte aproape. Mai ales în configuraţie de cursă, maşina italiană conservă excelent pneurile şi menţine un ritm foarte bun pe parcursurile lungi.

In urma acestora trei, ordinea este un pic confuză. Lotus Renault, Toro Rosso şi Sauber au obţinut rezultate excelente şi se anunţă a fi printre potenţialele surprize în debutul de sezon. Si cei de la Williams au avut performanţe bune, umbrite însă de problemele de fiabilitate cauzate mai ales de sistemul de recuperare a energiei cinetice KERS, pe care nu s-au decis dacă îl vor folosi în prima cursă.

Marea dezamăgire o constituie McLaren. Team-ul britanic a venit anul acesta cu un monopost radical, dar care a avut un comportament dezastruos în teste. După ce că nu au venit cu modelul nou decît de la al doilea test al anului, problemele de tot felul i-au împiedicat să adune prea mulţi kilometri pe circuite. Din cum s-au prezentat pînă acum, e greu de crezut că maşina va reuşi măcar să termine o cursă! Cît despre performanţe, noul McLaren se pare că este abia a 8-a maşină din platou. Desigur, mai sînt 2 săptămîni pînă la debutul de sezon, iar resursele echipei sînt suficient de mari ca să poată îmbunătăţi măcar fiabilitatea, dar semnele arată ca vor avea un sezon foarte dificil.

Force India nu pare să fi reuşit ceva notabil, iar dintre team-urile mai noi, doar Lotus are motive de optimism rezervat, deşi din punct de vedere al performanţei relative nu pare că s-ar fi apropiat de echipele de top. Marussia Virgin Racing au avut şi în acest an o perioadă de teste dificilă, metoda lor de proiectare exclusiv pe calculator şi fără tunel aerodinamic nu pare să dea cele mai bune rezultate.

Cît despre HRT, spaniolii au reuşit în sfîrşit să prezinte maşina, dar nu au testat deloc, se pare din cauza unor piese pe care nu au putut să le scoată din vamă în timp util! Colin Kolles începe să se umple de ridicol.

Citroën Racing Trophy continua si in 2011

46.800 Euro este suma totala pusa in joc in cele sase etape incluse in Citroën Racing Trophy Romania 2011. Prima etapa a sezonului va fi cea de la Brasov (8-9 aprilie), iar ultima va fi la Arad (5-6 august).

Proiectul Citroën Racing Trophy Romania, inceput o data cu Raliul Tara Barsei 2009, va continua si in 2011 si ii va premia pe toti cei care vor concura in Campionatul National de Raliuri cu masini Citroën C2R2-Max sau Citroën DS3-R3. „Citroën, prin lansarea noului model DS3 WRC si-a reconfirmat angajamentul la cel mai inalt nivel in ceea ce priveste participarea in raliuri. Tocmai de aceea, Citroën Romania a decis sa continue proiectul inceput in 2009 si sa sustina pilotii care concureaza cu modele Citroën in competitia interna. La fel ca in 2010, Citroën va acorda premii record in valoare totala de aproape 47.000 Euro. Inscrierile in acest trofeu se pot face pana cel mai tarziu cu zece zile inaintea fiecarei etape si sunt sigur ca si anul acesta vor fi cel putin la fel de multi participanti ca si in 2010”, a spus Didier Gerard, directorul Citroën Romania.

Anul acesta au fost inscrise in Citroën Racing Trophy Romania 6 etape – 4 pe asfalt si doua pe macadam. Prima este cea de la Brasov (8-9 aprilie), apoi urmeaza Targu Mures (6-7 mai), Cluj (28-29 mai), Arges (17-18 iunie), Sibiu (8-9 iulie) si Arad (5-6 august).

In cadrul fiecarei etape se vor oferi premii in functie de rezultatul final in cadrul grupei A. Pentru o victorie la aceasta grupa se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4 puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totala de 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primi un premiu de 500 Euro oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in 2011.

Inscrierile pentru prima etapa din sezonul 2011 se pot face pana la data de 24 martie 2011.

BMW a anuntat echipele care vor lua startul in sezonul 2012 al DTM

BMW a anuntat cele 3 echipe care vor lua startul in in sezonul 2012 al DTM . Echipele partenere ale producatorului bavarez, Schnitzer si RBM vor avea cate 2 masini, iar Reinhold Motorsport va beneficia si ea de masinile M3 in sezonul din 2012.

In lunile recente am muncit intens la proiectul DTM”, a afirmat directorul BMW Motorsport, Mario Theissen. Proiectul se desfasoara intr-un ritm alert, iar nominalizarea echipelor ne duce cu un pas in fata. Acordul cu echipele a reprezentat un punct cheie pentru noi si suntem foarte multumiti de interesul ridicat si numarul mare de aplicatii primite de la echipele profesioniste.

Echipele RBM si Schnitzer au fost echipele de uzina ale producatorului german, participand recent si in World Touring Car Championship si GT racing.

Patronul echipei RBM, Bart Mampaey a afirmat: “suntem onorati ca putem continua evolutia buna cu cei de la BMW, dar inca mai avem mult de munca in luniile urmatoare, dar astept cu nerabdare dezvoltarea si finalizare a proiectului”.

Schnitzer a luat parte la programele producatorului de uzina, atat in anii ’80 si inceputul anilor ’90, reusind sa castige titlul in 1989 cu Roberto Ravaglia.

Stefan Reinhold a adaugat ca a dorit ca noua sa echipa sa faca parte din programul BMW inca de la anuntarea revernirii producatorului german in DTM: sa facem parte din familia BMW Motorsport este pur si simplu fantastic”. Inca din aprilie anul trecut am dorit sa facem parte din acest program si suntem foarte bucurosi ca avem aceasta sansa”.

Modificare in calendarul CNK 2011 – prima etapa se va desfasura intre 16-17 aprilie tot la Bucuresti

 

Calendarul editiei 2011 al Campionatului National de Karting a suferit o modificare. Prima etapa care trebuia sa se desfasoare pe circuitul AMCKart din Bucuresti in weekendul 8-10 aprilie a fost mutata in urmatorul, adica 16-17 aprilie. Restul calendarului nu a suferit momentan si alte modificari.

Puteti reciti Regulamentul Campionatului National de Karting 2011, acesta suferind o serie de modificari importante fata de editia 2010, mai ales din punct de vedere al modalitatii de acordare a punctelor. Principala schimbare este adoptarea unui nou sistem de punctaj, in scopul cresterii interesului pentru ambele zile ale competitiei. Astfel, s-a stabilit ca in 2011 pilotilor sa le fie acordate puncte valabile pentru Campionat in urma clasamentului din mansa prefinala, dar cu o pondere mai mica decat punctajul din mansa finala. Asadar, e foarte posibil ca pilotul castigator al unei etape de Campionat, deci castigatorul mansei finale, sa nu acumuleze cel mai mare punctaj in cursa pentru Titlul de Campion National. Cel mai mare punctaj ar putea reveni dupa noul sistem unui alt pilot care a acumulat o zestre de puncte mai mare rezultata din suma punctelor obtinute in ambele manse.

 

Via | Fras.ro

 

McRae a pilotat elicopterul cu licenta expirata

Conform reprezentantului Autoritatii Civile de Aviatie, Raymond Elgy, pilotul de raliuri Colin McRae nu ar fi trebuit sa piloteze elicopterul in care au murit 3 persoane. Conform anchetei in desfasurare celebrul pilot din World Rally Championship nu poseda nici licenta de zbor valida, dar nici nu avea pregatirea necesara de a pilota elicopterul Squirrel.

Pilotul in varsta de 39 de ani s-a prabusit intr-o padure in vecinatatea Lanark in Septembrie 2007. Alaturi de el se aflau copiii sai de cinci, respectiv 6 ani si unul din apropiatii familiei, Graeme Duncan in varsta de 37 de ani.

Un raport al Comisiei de Investigatie a Accidentelor Aviatice arata ca licenta de zbor a lui McRae expirase in februarie 2005, iar autorizatia de a pilota elicopterul expirase in Martie 2007. Ancheta cu privire la teribilul accident este inca in desfasurare de catre organele de cercetare.

Dunlop Racing Info Nr.11

Numarul 11 al newsletter-ului interactiv Dunlop Racing Info va aduce  informatii, fotografii de inalta rezolutie si un  interesant material  video de la prima editie a competitiei pe zapada si gheata Dunlop Winter Rally.

Tot in acest newsletter mai gasiti si calendarele oficiale ale  Campionatului National de Raliuri Dunlop, Campionatului  National de Viteza in Coasta Dunlop, Campionatului National de Karting Dunlop si a Dunlop Romanian SuperBike 2011. Competitia Dunlop RoSBK va debuta chiar  in aceasta luna, in week-end-ul 18-20 martie, cand este programata etapa
de la Serres, Grecia.

Pentru a putea descarca documentul trebuie sa va creati un cont pe Issu.com sau va puteti loga prin intermediului contului dvs. de Facebook.

 

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor