Descarca :
Dublul campion mondial din WRC, Marcus Gronholm, va participa la prima runda din Global RallyCross Championship: The Revolution, ce se va desfasura in Statele Unite, intre 25 si 26 Martie pe circuitul Irwindale Speedway.
Gronholm se va afla la volanul unui Ford Fiesta de 600 de cai, finlandezul participand in Global RallyCross Championship alaturi de nume de top din sportul cu motor. Printre numele mari se afla triplul campion al medaliei de aur X Games Rally, Tanner Foust, care va pilota tot un Ford Fiesta. Rhys Millen si de 5 ori castigator al campionatul Britanic de Raliuri, Marcus Dodd se vor afla la volanul unui Hyundai Veloster rallycross, iar pilotul echipei Subaru Rally Team USA, Dave Mirra va pilota un Subaru WRX STi.
“Cursele de rallycross sunt foarte frumoase, cu multe masini care concureaza in acelasi timp” a afirmat Gronholm. “Este destul de diferit de lumea raliurilor, dar este excelent ca ma pot afla in SUA si ca pot lucra din nou cu echipa mea”.
In plus fata de cele 2 titluri obtinute in WRC (2000,2002), finlandezul a castigat in 2002 Race of Champions , iar in 2006 a reusit sa castige Cupa Natiunilor. In 2009 a luat parte si la Pike’s Peek International Hill Climb tot cu un Ford Fiesta, iar in competitia de anul acesta se va reuni cu echipa Olsbergs MSE.
Luna aceasta competitia va avea loc pe un circuit oval, care va beneficia atat de zone de asfalt dar si de macadam. Punctul forte al circuitului il va reprezenta o rampa de lansare, care va propulsa masinile la peste 20 de metri inaltime. “Suntem foarte incantati ca Marcus va participa la prima runda din Global RallyCross Championship”, a afirmat co-fondatorul campionatului Chip Pankow.
Exista un gand care ma macina in privinta imaginii motorsportului romanesc. Cum se face ca domnii din federatie nu vor sa se vada la televizor, in ziare sau in reviste?! Este atat de simplu! O gramada de nulitati apar si iar apar vorbind despre toate tampeniile iar oamenii capabili pusi sa conduca motorsportul ramanesc si sa aduca noi concurenti stau pititi si fac sedinte interminabile despre… numai ei stiu ce.
Anul trecut am vazut pe toate posturile de televiziune reportaje despre vitezomanii soselelor. Mai mult, am vazut acel Porsche ruland cu 248 km/h de atatea ori incat trebuie sa felicit Porsche Romania pentru PR-ul involuntar. Sau cine stie, a fost o manevra orchestrata chiar de ei si atunci jos palaria! Asta e PR-ul adevarat!
Toate bune si frumoase si mai ales cu o invitatie mare pe care scrie “ Stimati domni din Federatia Romana de Automobilism Sportiv, va rog sa veniti la televiziuni sa vorbiti despre cum aceasta nevoie de a merge tare se poate rezolva atat de usor si nu pe drumuri publice!”. Si scolile de pilotaj ar avea mai multi elevi, si federatia ar incasa mai multi bani de licente chiar daca multi nu ar concura decat ocazional. Si cate si mai cate avantaje!
Si cum ar putea domnii de la FRAS sa descinda la televiziuni cu filmulete din curse, de la scolile de pilotaj si sa faca reclama acestui sport?! Si sa aduca expunere care inseamna sponsori, care inseamna bani, inseamna un pas spre motorsportul acela din alte tari pe care il invidiem.
Toti cei care concuram in cursele FRAS suntem dovada clara ca pe strada nu mai suntem viteji de cand avem licenta. Sau suntem? Rusine pentru cei care sunt! Dar nu asta e important din punct de vedere al FRAS-ului. Important este ca nu fac mare lucru sa iasa la rampa si nu e bine. Si culmea e ca daca ar iesi ar deveni personalitati publice iar asta se traduce in putere de lobby, in investitii si in imaginea acestui sport in general.
Stiu, putem face chiar noi asta. Dar noi nu avem statutul unei organizatii recunoscute de Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret. Una e daca eu, Marcel Anonimescu, dau un comunicat ca imi voi publica in Spania o carte, alta e daca ambasada Spaniei in Romania da un comunicat despre acest lucru. Si mai e si partenera in acest proiect cultural!
De stirile sportive nici nu are rost sa vorbim. Nu stiu cat se intervine pentru a se da pe post reportaje de la cursele interne. Dar stirile sportive de la tv sunt o cu totul alta problema. Si stiu de pe acum care ar fi argumentele pentru care nu se poate. Chiar sunt intemeiate. Dan Besliu ar fi de alta parere insa. El are o vorba. “ Motive pentru care nu se poate se gasesc intotdeauna” . Cine e Dan Besliu? Chiar citeste cineva Motorsportnews si nu-l cunoaste? Cel care facut pentru motorsport mai mult decat toate federatiile la un loc. Cautati-l pe net! E fotograf.
Mai sunt si altii ca Besliu. Oameni capabili, cu relatii, care inteleg motorsportul, care stiu ce inseamna sa te ocupi de promovarea unui campionat, a unui eveniment. Si ei se stiu intre ei, si noi ii stim, si domnii din federatie ii cunosc. Dar cumva, toata aceasta capacitate a unor profesionisti nu se exploateaza si uite cum ajungem sa bagam de vina la nesfarsit fara niciun rezultat! Am sa va povestesc alta data despre cum au crezut de cuviinta cei din FRAS sa imbunatateasca lucrurile pe partea de PR si marketing. Nu de alta dar am fost implicat si eu in cateva discutii… la nivel inalt.
Asta e! Avem dreptul sa carcotim, sa ne dam cu parerea si sa-i “luam la trei pazeste” pe Mazilu si pe oamenii lui. Dar cand vine vorba sa facem sport nu mai e democratie, e armata. Si Ovidiu Mazilu e maresal. FRAS da ordinele si noi ne supunem. Asa si trebuie sa fie. FRAS ne asigura un cadru legal si sansa sa concuram intr-o disciplina recunoscuta oficial. Si asta nu e putin lucru. Si in orice tara civilizata e asa. Eu am inteles asta. Voi ati inteles ce am vrut sa zic?
Vineri 11 si sambata 12 martie s-a desfasurat pe circuitul Paul Ricard din Le Castellet, sesiunea de teste oficiala a campionatului LeMans Series. 27 de masini au fost prezente pe circuit, ziua de vineri fiind folosita de majoritatea echipelor prezente pentru acomodarea cu noile masini, unele echipe testand insa deja la vitezele atinse in curse.
Toyota se implica din nou in cursele de anduranta punand la dispozitia echipei Rebellion Racing motoarele ce vor echipa masinile Lola B10/60s la clasa LMP1. Bart Hayden managerul echipei elvetiene declara: “Suntem foarte incantati de parteneriatul incheiat pe termen lung in ceea ce priveste motorele pe care le vom folosi. Am identificat problemele care ne-au privat in trecut de castigarea de curse si speram sa convertim potentialul nostru in tururi rapide pe circuit. Suntem pregatiti sa facem fata concurentei.“
Echipa Pescarolo se intoarce in LeMans Series dupa un an de pauza si vin cu aceeasi masina Pescarolo-Judd pe care trebuiau sa o foloseasca in 2010. Echipa a folosit prima zi de teste pentru a redescoperi masina dupa un an de absenta. Henri Pescarolo spunea:”Deoarece nu am concurat in 2010 nu prea cunoastem masina. Luam lucrurile metodic testam aerodinamic si analizam o gramada de date astfel incat sa fim pregatiti pentru cursa de 6h de la Le Castellet si cea de la Spa-Francorchamps de 1000km.’
Quifel-ASM, nou venitii la clasa LMP1, este echipa care isi cunoaste cel mai bine masina profitand de regulamentul nou ei au facut trecerea la LMP1 dupa trei ani petrecuti la clasa LMP2 pastrand aceeasi masina Zytek 09SC.
Si la clasa LMP2 avem parte de noutati. Doua sasiuri au fost pregatite de Oreca unul pentru cei de la Race Performance si un al doilea sasiu pentru cei de la TDS Racing. Cei de la RML(acelasi grup care a pregatit dezvoltarea noului motor de 1.6l turbo ce va echipa Chevrolet Cruze in WTCC) se vor prezenta cu un sasiu HPD ARX-01d (Honda Performance Development) echipat cu un motor HPD 2.8l twin turbo V6.
La clasa LM GTE batalia se va da intre Porsche, Ferrari si Aston Martin, vineri atentia tuturor fiind acaparata de noul model al celor de la Ferrari F458 Italia preparat de catre cei de la AF Corse si care va fi pilotat de catre Gianmaria Bruni si Giancarlo Fisichella fostul pilot de F1 care a declarat: “In acest an ma aflu la cel de-al doilea sezon al meu, iar anul trecut am avut rezultate bune pentru un incepator. Vom incerca in acest an sa castigam titlul.”
Cei mai buni timpi obtinuti la clasa LMP1 au revenit celor de la Rebellion Racing cu Lola- Toyota 1m46.573s – vineri si 1m47.928s – sambata.
[nggallery id=132]
Pregatirile pentru prima etapa a Campionatului National de Drift au intrat pe ultima suta de metri.
Fanii driftului sunt asteptati sambata incepand cu orele 10.00 in parcarea Carrefour ERA din Iasi, in numar cat mai mare la ceea ce va reprezenta primul eveniment din motorsportul romanesc din acest an. Evenimentul va fi organizat de Federatia Romana de Drift, in colaborare cu Old School Motorsport Iasi si GTT Racing.
Anul 2011 vine cu o serie de noutati in ceea ce priveste aceasta ramura a motorsportului la noi in tara. Pentru prima data exista un regulament oficial al Campionatului National de Drift precum si un calendar competitional ambele publicate inainte de startul in sezonul competitional de drift 2011.
In acest an ne asteptam la o crestere a acestui sport la noi in tara datorita numarului mai mare de piloti care si-au anuntat intentia de a participa in aceasta competitie incepand cu 2011. Veteranii drift-ului de la noi din tara Sorin “HAI” Ene, Gabriel Onofrei, Marius “KNS” Mitrache, Calin Ciortan, Razvan “LKN” Fratianu, Alex SKP, Traian Buse, Radu “Santos” Moise si altii nu au stat degeaba in pauza competitionala in aceasta iarna, acestia urmand sa se prezinte la Iasi cu noi masini si cu upgrade-uri la cele existente. Sorin “HAI” vine cu acelasi Nissan Silvia S14A cu o electronica a motorului complet revizuita, un nou design exterior si o noua grafica a masinii, Gabi Onofrei ne va prezenta la lucru primul Nissan Silvia S15 din Romania pregatit de la A-Z special pentru drift, Razvan LKN vine cu acelasi BMW E36 cu o noua grafica, Calin Ciortan vine cu un BMW E30 cu inima de M3 turbo, cei de la Audio Class Team au muncit din greu in aceasta iarna la un BMW E30 cu motor de 2.7l turbo ce va fi pilotat de Catalin Trifan, iar Alex SKP intra si el in liga mare cu un Nissan Silvia S14 echipat cu motor SR20DET.
Tot ca o noutate in acest an echipa Motorsportnews.ro va fi prezenta la etapa de la Iasi prin trimisul special Catalin Oprea, prin intermediul caruia vom transmite live-text si foto pe toata durata desfasurarii evenimentului tinandu-va astfel conectati la atmosfera de la prima etapa de drift din acest an din Romania.
[nggallery id=130]
In 2004, Giri castiga titlul de Campion National absolut. Concura pe acel napraznic SEAT Cordoba WRC si a spulberat tot in acel an. A fost in mare parte meritul masinii dar totusi nici singura nu putea parcurge probele. Giri a avut atunci anul pe care si-l doreste orice pilot. O masina de top, o echipa profesionista, sustinerea unui importator/constructor, imagine facuta pe banii sponsorului si titlul de campion.
Am avut norocul ca primul meu interviu sa il iau chiar lui. Eram un novice dar atat de mult am insistat pe langa Bogdan Militaru – brand manager la SEAT – pana mi-a dat numarul lui Giri de telefon. Dupa care nu l-am lasat pe Giri pana nu mi-a acordat un interviu. M-a invitat la el la garaj la Cristian. Acolo era si Cordoba. Am inregistrat conversatia cu doua reportofoane ca nu cumva sa se intample vreun accident. A iesit un interviu pe sase pagini in care l-am numit pe Giri un Schumacher al raliurilor. Da, asa l-am numit!
In felul asta m-am atasat de acest personaj al motorsportului romanesc. Dar a venit anul urmator si alti ani si tot mai multe lucruri neplacute auzeam despre Giri. Incepeam sa fiu dezamagit. Eroul meu se cam clatina pe piedestalul inaltat cu atata bucurie.
Dar in pofida tuturor povestilor care-l pun pe Giri la zid mie imi place sa rememorez ultima cursa a sezonului 2007. Era la bataie cu Marisca pentru titlul da campion. Bogdan ii luase titlul in urma cu doi ani tot in ultima cursa. In 2007, Bogdan era aproape sigur de titlu cu cateva etape inainte de final. Dar cum nu poti zice hop, pana nu ai sarit santul, Giri a luptat ca un leu si inca mai avea sanse matematice. Si au inceput lupta in ultimul raliu. Si cand i-a fost lumea mai draga, Giri ia o penalizare care il arunca mult in spatele clasamentului. Sansele ca sa ia titlul se apropiau de unu la o mie.
Ce a facut Giri? Si-a calculat un ecart de cel putin 20 de secunde pe care trebuia sa le castige in fata locului doi pe fiecare trecere. Nebunie curata. Ca sa obtina acest lucru trebuia sa mearga la: totul sau nimic! Mai mult decat atat. Era un fel de “ doar un noroc imens ne va tine pe drum pentru ca eu o sa merg asa tare incat sa sarim afara la fiecare viraj”. Dar nu a sarit. Si nu s-a oprit nici cand, pe fondul abandonului lui Marisca, avea deja titlul. A continuat pana a ajuns pe locul intai in clasamentul raliului. Asa a cucerit Giri cel de-al doilea titlu de campion de raliuri din cariera sa. Asta e omul pe care l-am pus alaturi de Schumacher! Asta e atitudinea unui mare campion !
Acum, ca mi-am amintit acest episod am urechi pentru orice. Si sunt dispus sa-i ascult pe toti cei care imi povestesc lucruri mai putin placute despre Giri. Dar sunt zvonuri legate de cronometrarea din acel raliu. Stiti voi de care. Si atunci, eu ce ma fac cu idolul meu daca sunt si pe sfert adevarate? Nu, nu accept asa ceva! In carti, Dan Girtofan va ramane un campion. In memoria noastra ramane cum alegem noi.
Si daca, prin absurd, zvonurile s-ar dovedi adevarate tot va trebui sa-mi dati dreptate: ca povestea e excelenta si o asemenea determinare trebuie sa-i impulsioneze pe cei mici spre motorsport. Altfel spus, chiar credeti ca i-am invins pe turci atat de drastic si de des cum ni se spune in cartile noastre de istorie? Dar cu totii suntem mandri de istoria noastra!
Echipa Chevrolet este pregatita de startul noului sezon din WTCC, ce va avea loc in Brazilia, avand ca obiectiv castigarea unui nou titlu atat la “Piloti” cat si la “Constructori”. Echipa a muncit mult in 2010, pentru a proiecta si dezvolta noul motor de 1,6l turbo, construit de la zero. Acesta a fost realizat de departamentul de dezvoltare RML, condus de Arnaud Martin, reusind in testele din iarna sa contorizeze peste 4.500 de km cu noul motor.
“Cel mai bun lucru pe care-l putem face este sa confirmam reusita de anul trecut si sa incepem al doilea secol al marcii noastre, precum si noua era 1,6 turbo din WTCC, oferind un nou titlu celor de la GM”, a afirmat managerul diviziei de motor sport al echipei, Eric Neve.
In Brazilia, pilotii echipei Chevrolet, Yvan Muller, Rob Huff si Alain Menu vor fi acompaniati de eroul local, Carlos “Caca” Bueno, care va conduce al 4-lea Cruze, care va fi de culoare portocalie. Aceasta va fi a 2-a participare pentru Bueno in WTCC, dupa cursa de debut de la Brands Hatch, etapa incheiata prematur pentru acesta, dupa o problema la motor.
Campionul mondial, Yvan Muller a declarat: “Nu-mi vine sa cred ca noul sezon incepe din nou, din noiembrie de la ultima cursa din Macao am muncit tot timpul. A fost mult de munca la noua masina, acum trebuie sa ne concentram asupra noului sezon, care va fi destul de imprevizibil datorita noilor schimbari de regulament, fiecare echipa lucrand la noile motoare, deci este greu de comparat. Sunt foarte bucuros de munca depusa la noul Cruze si de progresele facute intr-un timp atat de scurt”.
Startul sezonului 2011 din FIA World Touring Car Championship aflat la cea de-a saptea editie in acest an, va debuta la Curitiba in Brazilia. Aceasta va fi a 6-a oara cand circuitul de 3,7 km va gazdui campionatul mondial de turisme, anul acesta urmand a se desfasura in paralel cu Copa Caixa Stock Car, cel mai popular campionat din Brazilia.
In iulie 2006, WTCC a vizitat Curitiba pentru prima data, in tribune fiind prezenti peste 34.000 de fani, care au asistat la cursele castigate de Jordi Gene (SEAT Leon) si Andy Priaulx (BMW 320si). In 2007, cursa din Brazilia a fost mutata in luna martie, devenind astfel etapa de debut a sezonului. Cei 2 piloti ai echipei BMW Team Germany, Jorg Muller si Augusto Farfus au impartit victoriile, in fata a 45 de mii de spectatori.
In ultimii 3 ani, Yvan Muller si Gabriele Tarquini au dominat aceasta etapa, castigand prima si a doua cursa de 3 ori consecutiv. Cinci din cele 6 victorii au fost pentru Seat, in timp ce Muller a castigat pentru Chevrolet in 2010.
Startul sezonului 2011 din FIA World Touring Car Championship, a saptea editie a campionatului, va debuta la Curitiba in Brazilia. Aceasta va fi a 6-a oara cand circuitul de 3,7 km va gazdui campionatul mondial de turisme, anul acesta urmand a se desfasura in paralel cu WTCC si Copa Caixa.
In iulie 2006, WTCC a vizitat Curitibia pentru prima data, fiind prezenti peste 34 de mii de oameni, care au asistat la cursele castigate de Jordi Gene (SEAT Leon) si Andy Priaulx (BMW 320si).
In 2007, cursa din Brazilia a fost mutata in luna martie, fiind totodata etapa de debut a sezonului. Cei 2 piloti ai echipei BMW Team Germany , Jorg Muller si Augusto Farfus au impartit victoriile, in fata a 45 de mii de spectatori.
In ultimii 3 ani, Yvan Muller si Gabriele Tarquini au dominat aceasta etapa, castigand prima si a doua cursa de 3 ori consecutiv. Cinci din cele 6 victorii au fost pentru Seat, in timp ce Muller a castigat pentru Chevrolet in 2010.

Lumea competitiilor auto este familiara cu brandul Sparco de multa vreme, prin accesoriile de concurs gen costume de piloti, casti, manusi, scaune ergonomice si multe altele.
De doi ani, Sparco s-a lansat si in domeniul jantelor de aliaj, pastrandu-si caracterul sportiv, de competitie si tuning. Pentru a suplini lipsa de experienta in acest domeniu dar si pentru a fi competitiv de la inceput, Sparco si-a unit eforturile cu celebra OZ Racing, liderul mondial de necontestat al jantelor de aliaj premium si de competitie.
Din aceasta colaborare s-a nascut Sparco Wheels, care a lansat prima colectie de trei modele in 2009 si a imbunatatit-o anul acesta cu inca doua noi modele, Assetto Gara si RTT524. Toate jantele din colectie au omologarea TUV, cel mai inalt standard european de certificare a calitatii si omologarea RAR.
Modelul Assetto Gara se vrea a fi o janta cu pronuntat specific italian. Incepand de la nume, (care in traducere inseamna ‘alura de curse’) continuind cu forma tipica de janta sportiva si terminand cu greutatea redusa, à la OZ Racing, aceasta janta se adreseaza unor aplicatii de nisa gen Honda Civic Sport sau Subaru Impreza. Soferii pasionati care-si vor incalta bolidul cu aceasta janta vor aprecia look-ul deosebit dat de finisarea Matt Black si conceptul cu 10 spite curbate spre exterior, definit in lumea curselor ca ‘tehnic’.
Modelul RTT524 este o janta mai de clasa, mai aristocrata prin forma cu cinci spite si muchiile taiate ascutit ca diamantul. Janta este un tribut adus designului auto japonez, cu forme distincte si creatii ingineresti speciale, cum ar fi in acest caz Under Cut, adica curbura de sub spita, la imbinarea cu peretele interior al jantei. Aplicatiile pentru acest model sunt diverse, de la modelele japoneze sport gen Mazda 3 pana la limuzine gen BMW seria 3 sau Audi A4.
In concluzie, jantele Sparco sunt o aparitie deloc de neglijat, aducand impreuna numele a doua mari branduri auto after-market, Sparco si OZ Racing si contribuind la o segmentare mai clara a domeniului jantelor de aliaj, cu un accent pe partea de aducere in strada a conceptului racing/drifting/tuning.

Mai multe detalii puteti afla vizitand site-urile:
ZURICH / WELLINGBOROUGH. – Să-nceapă cursele WTCC 2011! La doar trei luni şi jumătate de la sfârşitul sezonului, campionatul mondial de turisme revine pentru încă un an de curse palpitante. 2011 va reprezenta începutul unei ere noi pentru WTCC, deoarece este introdus un set nou de reguli tehnice şi se trece la motoarele 1.6 turbo pe benzină, alese ca noul standard pentru campioni, pentru a reflecta tendinţa actuală către motoare mai mici, cu emisii reduse şi consum mai scăzut de carburant. Aceasta nu va fi singura schimbare din 2011 în cadrul WTCC. De asemenea, va fi adoptat un nou sistem de calificare, conform căruia primii 10 timpi din Q1 vor reprezenta, în ordine inversă, grila de start din cursa 2.
După campania de mare succes din 2010, în care a câştigat titlul la categoria Piloţi şi Producători, Chevrolet este gata să înfrunte noile provocări. În paralel cu angajamentul său de a participa la curse, echipa a lucrat foarte mult în 2010 pentru a proiecta şi construi noul motor 1.6 turbo, lucru pe care l-au realizat în mai puţin de nouă luni, un adevărat record al departamentului de motoare al RML condus de Arnaud Martin. Modelul Cruze în sine a suferit modificări în proporţie de 70%, precum montarea noului motor, mai mic ca mărime dar cu o putere şi un cuplu sporite. De asemenea, a fost modificată şi tehnologia multor alte elemente, de la sistemele de răcire şi auxiliare la suspensiile faţă, frâne, caracteristicile aerodinamice şi distribuţia generală a greutăţii autovehiculului.
Septembrie 2010 a marcat începutul unei faze decisive de dezvoltare şi testare. Înaintea cursei de la Curitiba care va deschide acest sezon, au fost efectuate teste care au însumat 4500 km, spre mulţumirea piloţilor şi inginerilor. Chevrolet a fost primul producător de la WTCC gata de curse cu noul autovehicul şi sperăm ca experienţa câştigată să ne ajute să îndeplinim obiectivele de fiabilitate impuse de noile reguli, care permit doar o schimbare de motor per autovehicul în 2011.
Piloţii participanţi nu au fost schimbaţi, conform unuia dintre cele mai vechi principii din sportul cu motor: nu schimba niciodată o echipă câştigătoare! În calitate de Campion mondial, Yvan Muller conduce un autovehicul cu numărul 1 pe caroserie, în timp ce Rob Huff, recrutat recent de publicaţia The Sun pentru a scrie articole despre WTCC de-a lungul întregului sezon, va fi numărul 2. Alain Menu va fi numărul 8, întrerupând intenţionat ordinea numerelor pentru a se prezenta cu „numărul norocos” al lui Louis Chevrolet în acest an centenar foarte special pentru Chevrolet.
Chevrolet va participa în Brazilia şi cu un al patrulea autovehicul, uşor de recunoscut după neobişnuita culoare portocalie, acesta fiind încredinţat eroului local Carlos „Cacá” Bueno. Datorită susţinerii oferite de iCarros şi Itaú Bank, asul campionatului brazilian de 34 de ani va avea posibilitatea de a străluci în faţa publicului de acasă, în cadrul celei de-a doua curse a sa cu modelul Cruze, după debutul la WTCC în etapa de la Brands Hatch de anul trecut.