Subaru va inscrie modelul Impreza R4 in Intercontinental Rally Challenge

Conform publicatiei britanice Motorsport News, noul model pentru raliuri Impreza R4  va fi inscris de catre cei de la Subaru Technica International ( STI) la cateva etape ale sezonului 2011 din IRC.

Toshi Arai va lua startul in raliurile din Corsica, Azores, Ungaria, Scotia si Cipru si va fi sustinut de catre echipa de uzina. Fumio Nutahara, Patrick Flodin si Jari Ketomaa vor concura si ei pe masini asemanatoare la scurt timp dupa debutul lui Arai. Cei de la Subaru s-au inscris in clasamentul constructorilor din IRC cu aceasta masina.

Dupa ce  a testat modelul Impreza R4 in ianuarie, Patrick Flodin a declarat : “ Senzatia mea este ca masina a devenit mai stabila iar spatele lucreaza putin mai bine. Aceste imbunatatiri se vor observa cel mai bine in cazul raliurilor pe macadam. Pentru a putea face fata cu adevarat masinilor in configuratie S 2000, Subaru trebuie sa devina mai usoara, simpla crestere de putere neputand sa o ajute in lupta cu kilogramele.

 

Red Bull sau Ferrari ?

Cum stau lucrurile in Formula 1 inaintea startului? Daca este sa ne luam dupa teste, este clar ca duelul pentru suprematie se va da intre Red Bull si Ferrari, iar prima echipa pare sa fie favorita sa transeze disputa. Monopostul RB7 s-a dovedit extrem de rapid indiferent de configuratie (calificari sau cursa), eficient si pare in masura sa garanteze o uzura a pneurilor mai mica. De partea cealalta, cei doi piloti ai Scuderiei au obtinut rezultate bune in materie de performanta pura, insa nu ne-au oferit inca un raspuns concret in ceea ce priveste uzura pneurilor, aceasta putand reprezenta o problema pentru team-ul de la Maranello. Asa ca, macar pentru moment, raspunsul la intrebarea din titlu pare sa fie Red Bull.

Interesant o sa fie si duelul pentru locul 3. Mercedes este competitiv si pare in masura sa aconteze “bronzul”, insa are rivali cu potential. McLaren, teamul care a ocupat anul trecut ultima treapta a podiumului a avut probleme in teste, insa ar putea sa le faca uitate, nefiind prima data cand porneste stagiunea cu handicap si obtine rezultate notabile. Apoi, Renault, Williams, Toro Rosso si Sauber sunt capabile sa produca surprize si, daca, poate, nu vor avea constanta necesara pentru a obtine locul 3 la finalul stagiunii, trebuie luate in calcul runda de runda in cazul in care va propuneti sa alegeti pilotii care au sanse sa termine in zona punctelor.

Baiatu` cu Seatu`

Un cititor care-si spune BNZ mi-a spus ca ii plac unele articole pe care le scriu. Unele. Tot el este fericit ca nu il mai stresez cu Ruxi, masina eroina prin care, zice el, faceam PR “ascuns” pentru SEAT. Il inteleg dar in acelasi timp imi pare rau ca textele pozitive nu au nici pe departe succesul celor in care se critica.

Sunt lucruri care pur si simplu ti se potrivesc, lucruri pe care le lauzi fara sa ai niciun scop commercial. Draga BNZ, iti multumesc pentru aprecieri. Imagineaza-ti cele de mai jos ca un testimonial in fata unei camere de filmat. Este spotul meu, o parte din parcursul prin viata asta ciudata si in plus, iti este dedicat:

“Primul meu loc de munca a fost la dealerul SEAT din Oradea. Vanzator de masini. In 2002 se vindeau cateva pe luna iar clientii SEAT numai clienti usori nu erau. Dupa un an am primit prima mea masina de serviciu. O Ibiza de 1.2. Rosie. Am prins 180 cu ea. La vale, cu vant din spate. In prima luna cand am primit-o am facut 7000 de kilometri. Cat am lucrat la Iberica am vandut masini la peste 50 de clienti. Cu cei mai multi dintre ei am ramas prieten. Imi ziceau “baiatu cu seatu”. Dupa doi ani am plecat sa lucrez la un client care cumparase mai multe masini de la mine. Urma sa ma ocup de o revista auto. Am avut masina de serviciu tot o Ibiza de 1.2. Asta era albastru polar. Eleganta. Am facut-o praf intr-un cap de pod. Mai tarziu m-am angajat la marketing la dealerul SEAT din Timisoara. Deja stiam multe despre domeniu auto. Nu mai voiam vanzari. Am primit o Ibiza rosie. De data asta era de 1.4. Alta viata. 75 de cai, patru cilindri. M-am ocupat de lansarea noului showroom si dupa aia imediat m-au data afara.  Era cu o zi inainte de Craciun.

Mi-am facut bagajele si m-am dus la Bucuresti. Dupa un timp, brand managerul SEAT Romania imi spune “hai sa lucrezi specialist marketing dealeri la importator!”. Betoon. Nu am primit masina de serviciu. “Primesc doar managerii” imi spune seful de departament. Asta e! Dupa alte cateva luni imi iau inima in dinti si imi cumpar o masina de curse. Ghici ce model? O Ibiza TDI de 180 de cai. Ma dau in curse, fac rezultate dar cand mi-e lumea mai draga “Andrei, suntem nevoiti sa restructuram postul tau. La revedere”. Bravo nenica! Ma gandesc ca totusi cv-ul meu arata bine si nu ar trebui sa am probleme. Dar e criza si domeniul auto e in groapa. Am ramas pe dinafara dar macar cu o Ibiza de curse. Mi-e mai draga ca oricare alta masina. O cheama Ruxi. E singura masina care a terminat toate etapele de coasta in 2010. Acum poate ar fi cazul sa o schimb. Mai ales ca nu mai am nici o obligatie sa raman pe SEAT. De fapt, nu am avut niciodata obligatia asta. M-am tot gandit. Un Renault Clio, o Honda Civic.  Poate chiar un Opel Astra GSI. Dar stii ce mi-ar placea cel mai mult? Un Leon! Da domnule, un Leon!”

Weekend placut!

JDM Allstars devine Drift Allstars Europe incepand cu 2011

Campionatul european de drift JDM Allstars se pregateste pentru intrarea in cel de-al patrulea sezon al seriei care odata cu anul 2011 isi schimba titlul in Drift Allstars Europe avand ca obiectiv dezvoltarea si extinderea in intreaga Europa a acestui campionat. In acest sens cele 7 runde ale sezonului competitional vor avea loc pe teritoriul urmatoarelor tari: Anglia – 4 etape si cate o etapa in Malta, Franta si Polonia.   

Startul se va da pe 25 aprilie odata cu prima runda a campionatului ce va avea loc pe Teesside Autodrome din Middlesbrough Anglia. Traditionala runda de deschidere a campionatului a reprezentat in anul 2008 inaugurarea seriei JDM Allstars si este considerata ca fiind runda cu unul din cele mai bune circuite de drift din Europa. Liniile rapide si cursive combinate cu sectiunea tehnica de la mijlocul circuitului fac din aceasta etapa una dintre cele mai competitive runde ale seriei.

Asteptata cu sfletul la gura de pasionatii acestui sport prima runda a Drift Allstars Europe reprezinta prezentarea noilor piloti, a echipelor si a masinilor lor de concurs pentru prima oara dupa pregatirile din pauza competitionala din iarna. Pentru ca fara fani aceste competitii de motorsport nu ar exista, organizatorii le-au pregatit acestora o linie a boxelor deschisa tot weekendul si sesiuni de autografe ale pilotilor, interactiunea dintre piloti si fani fiind astfel la cel mai inalt nivel.  

Nu vor lipsi nici cursele demo cu Monster trucks si cascadoriile pe 2 roti, iar in parcare atmosfera va fi animata de cluburile prezente cu un mix de masini japoneze, americane si europene.

Niall Gunn directorul managerial JDM AllStars a declarat: “Este un progres natural al campionatului, datorita fanilor internationali, a pilotilor, echipelor si a partenerilor seriei care ne-au solicitat sa aducem campionatul pe continent. Datorita evenimentelor foarte puternice organizate in UK a venit timpul pentru un campionat european. Tinand cont ca primii 12-16 piloti vor castiga o participare in evenimentele UAE Drift 2011 si pilotii din top 16 au sansa sa participe la evenimente europene, o mare miza este in joc.”  

Motorsportnews.ro pregateste fanilor driftului o surpriza legata de acest campionat.

Calendar competitional 2011

Runda 1 Teesside Autodrome, Anglia 25 aprilie

Runda 2 Sunderland, Anglia 14-15 mai

Runda 3 Malta 10-12 iunie

Runda 4 Anneau Du Rhin, Franta 24-25 iunie

Runda 5 Donington Park, Anglia, 15-17 iulie

*Runda 6 Wembley, Anglia 16-17 septembrie – posibila schimbare a datei cu o saptamana in plus sau minus

Finalele TBC European Battle of Nations Poznan, Polonia 23-24 septembrie si 3-4 octombrie

 


Formula 1: ce trebuie să urmărim în 2011

PNEURILE

Un mare pilot de raliu a fost întrebat odată la finalul unei probe speciale: “ce fel de cauciucuri ai folosit?”. El a răspuns: “unele negre şi rotunde!”.

Din acest sezon, Pirelli a devenit furnizorul exclusiv de pneuri pentru Formula 1 (şi pentru GP2). Fabricantul italian îi urmează lui Bridgestone, iar specificaţiile tehnice au fost modificate radical. Pe scurt, pneurile vor avea o rată de degradare mult mai rapidă decît în ultimele sezoane. Dacă vă amintiţi cît de spectaculos a fost Marele Premiu al Canadei de anul trecut, aceasta s-a datorat în cea mai mare măsură cauciucurilor care “au ţinut” mult mai puţin decît la alte curse, forţînd astfel multe opriri la boxe şi strategii alternative din partea echipelor.

În acest sezon se aşteaptă cel putin 3 opriri la standuri pentru schimbarea roţilor, iar diferenţa pe tur dintre o maşină pe pneuri noi faţă de una cu pneuri uzate poate ajunge chiar la 9 secunde! Din acest punct de vedere, comentatorii de televiziune vor avea foarte multa treabă, fiindcă se poate ajunge la 80 de intrări la boxe (în total) într-o cursă. N-o să fie surprinzător să vedem o maşină Virgin depăşind un Mercedes, de exemplu, dacă prima e pe cauciucuri proaspete şi a doua pe unele folosite deja de 15 ture.

Degradarea rapidă a pneurilor le va crea probleme mari piloţilor, ei fiind forţaţi să le protejeze pentru ca acestea să dureze mai mult şi să nu scadă prea mult performanţele. De asemenea, ţinînd cont că numărul de seturi de cauciucuri (slick) este limitat la 11, gestionarea acestora pe parcursul unui weekend de cursă devine foarte delicată. E posibil să vedem piloţi în mare dificultate pe finalul cursei, dacă nu au putut să “economisească” suficiente pneuri.

Rezultatul este că vom avea curse foarte spectaculoase, cu multe incertitudini pînă aproape de final, abia după ultimele schimburi de roţi fiind clar cine are şanse la victorie. Noile pneuri au fost fabricate de Pirelli după specificaţiile cerute de către organizaţia constructorilor din Formula 1 şi obiectivul de a creşte spectacolul din acest punct de vedere va fi atins.

SAAB vine in WRC din 2013

In anii ’70 Saab catiga curse in mondialul de raliuri prin pilotul suedez Stig Blomqvist un pachet suedez perfect, in anul 2013 Saab va reveni din nou in aceasta competitie prin modelul 9-1 sau 9-2 in acest moment studiindu-se modelul care va fi mai eligibil pentru WRC.

Marca suedeza apartine in acest moment companiei olandeze Spyker al carei proprietar este magnatul rus Vladimir Antonov mare pasionat de raliuri, asa ca nu este de mirare ca pilotul ales sa piloteze pentru Saab in WRC va fi pilotul rus Evgeny Novikov.

In 2007 firma CSI (Convers Sports Initiatives) a cumparat North One Sport promotorul WRC. La prima vedere acest lucru pare lipsit de iportanta insa CSI face parte din grupul Convers Group detinut de nimeni altcineva decat acelasi Vladimir Antonov care declara: “Achizitia North One Sport facuta de CSI da startul unei noi pagini a istoriei din WRC. Echipa noastra va folosi toate resursele pe care le are la dispozitie astfel incat sa incantam fanii uneia dintre cele mai bune competitii din intreaga lume. Compania noastra isi propune sa investeasca resurse substantiale pentru a imbunatati promovarea WRC si sa aduca calitatea competitiei in acest sport la un nivel si mai mare. Din acest lucru vor beneficia atat participantii cat si spectatorii pe termen lung.”  

 

Intrebari si raspunsuri cu Michael Schumacher

Care este concluzia dupa testele din iarna?

Cred ca suntem pe drumul cel bun. Echipa a muncit foarte mult iarna trecuta pentru a identifica si modifica partile pe care le stiam cu probleme. Datele pe care le-am receptionat in timpul iernii sunt foarte incurajatoare, dar cu totii stim ca realitatea este alta pe circuit. Ca pilot, mereu vrei sa progresezi si cred ca acest lucru l-am realizat. Sunt increzator ca putem lupta pentru un loc pe podium si putem chiar castiga cateva curse, vom vedea acest lucru cand sezonul va debuta la Melbourne.

Dezvoltarea masinii a fost pe o panta ascendenta, de la un start dificil la un progres semnificativ in Barcelona. O sa se mentina aceasta cresterea?

Ei bine, trebuie sa incerc, si am s-o fac. Cum am spus, este greu de preconizat, dar sunt bucuros de munca depusa.

Este al doilea sezon, dupa revenirea ta in Marele Circ: cat de diferit te simti dupa cele 12 luni?

Acest sezon se simte destul de diferit. Anul trecut totul era foarte nou, echipa, testele, monopostul. Eram foarte bucuros de tot ce se intampla in jurul meu, dar foarte multe lucruri noi. Acum, dupa un an stiu foarte bine ce probleme avem de rezolvat, cunosc foarte bine echipa, care este foarte dedicata si cunoaste bine ce este de facut. Imi place ceea ce fac, imi place sa lucrez alaturi de cei de la Mercedes si nu regret nicio secunda revenirea pe circuit…daca asta era intrebarea urmatoare.

Ai avut ocazia sa parcurgi mii de km cu noile sisteme, precum Kers sau RFA. Ce impact vor avea pe circuit?

Din ce am vazut eu, aceste sisteme vor avea un impact, dar nu la nivelul incat sa apesi un buton, iar depasirea unui monopost sa se faca atat de usor. Trebuie sa fi in pozitia perfecta, la momentul perfect pentru a beneficia de un avantaj. Doar intr-o cursa vom putea intelege daca aceste sisteme functioneaza dupa asteptarile noastre.

Cat de mult a trebuit sa te adaptezi la noile pneuri Pirelli si care va fi secretul pentru a profita la maxim de acestea in timpul unei curse?

Sunt aceleasi pneuri pentru toata lumea si sunt sigur ca ne vom descurca cu ele. Desigur, noi pilotii din Formula1 simtim imediat diferenta, cheia succesului dupa parerea mea este gasirea unei strategii pentru a profita la maxim de pneuri.

Modificarile si noile clase din Campionatul National de Raliuri

Cu 30 de zile inaintea startului noului sezon al Campionatului National de Raliuri a fost publicat noul Regulament ce contine o serie de noutati si modificari fata de cel din 2010. Cea mai importanta noutate o reprezinta restructurarea incadrarii automobilelor admise pe clase si renuntarea treptata a incadrarii pe grupe, masura adoptata in februarie 2011 de catre FIA.

Asadar, noile clase sunt:

Clase FIA 2011

Clasa 1 Cuprinde automobilele S2000-Rally echipate cu motor 1.6 turbo.

Clasa 2 Cuprinde automobilele S2000-Rally echipate cu  motor 2.0 atmosferic si grupa R4. Exemplu: Peugeot 207 S2000, Skoda Fabia S2000

Clasa 3 Cuprinde automobilele incluse in fosta grupa N clasa 4 (cilindree mai mare de 2000 cmc). Exemplu: Subaru Impreza WRX STi, Mitsubishi Lancer

Clasa 4 Cuprinde automobilele RGT, insa, deocamdata, nu exista nici un model omologat la aceasta clasa

Clasa 5 Cuprinde fosta grupa A clasa 7 (de la 1600 cmc la 2000 cmc), Super 1600, R2C, R3C, R3T (turbo, pana la 1600 cmc valoarea nominala), R3D (diesel, pana la 2000 cmc valoarea nominala). Exemplu: Renault Clio R3, Honda Civic Type-R, Peugeot 206, Renault Megane

Clasa 6 Cuprinde fosta grupa A clasa 6 (de la 1400 cmc la 1600 cmc), R2B, varianta kit-car a automobilelor de A6. Exemplu: Citroen C2R2, Citroen C2R2 Max

Clasa 7 Cuprinde fosta grupa A clasa 5 (pana la 1400 cmc) si varianta kit-car a automobilelor de A5.

Clasa 8 Cuprinde fosta grupa N clasa 3 (de la 1600 cmc la 2000 cmc)

Clasa 9 Cuprinde fosta grupa N clasa 2 (de la 1400 cmc la 1600 cmc), R1B. Ex: Dacia Logan, Citroen Saxo, Ford Fiesta, VW Polo

Clasa 10 Cuprinde fosta grupa N clasa 1 (pana la 1400 cmc), R1A. In aceasta clasa nu exista momentan nici un model omologat.

Clase nationale

Clasa 11 Cuprinde fosta grupa H clasa 4 (peste 2000 cmc). Exemplu: Toyota Celica, Subaru Impreza 22B. Automobilele incadrate la aceasta clasa vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.

Clasa 12 Cuprinde fosta grupa H clasa 3 (de la 1600 cmc la 2000 cmc)

Clasa 13 Cuprinde fosta grupa H clasa 2 (de la 1400 cmc la 1600 cmc)

Clasa 14 Cuprinde fosta grupa H clasa 1 (pana la 1400 cmc)

Clasa 15 Cuprinde fosta grupa I (peste 2000 cmc)

Clasa 16 Cuprinde fosta grupa I (intre 1600 – 2000 cmc)

Clasa 17 Cuprinde fosta grupa I (intre 1300 – 1600 cmc)

Clasa 18 Cuprinde fosta grupa I (pana la 1300 cmc)

Clasa 19 Cuprinde fosta grupa K. Aceasta clasa va fi valabila doar in sezonul 2011.

Clasele 11-14 (fosta grupa H) reprezinta automobilele cu omologare expirata sau fara omologare FIA. Clasele 15-18 (fosta grupa I) reprezinta automobilele istorice de competitie care sunt conforme cu anexa K-FIA, pana la perioada I (31.12.1981) cu exceptia monoposturilor sau prototipurilor, sunt conforme cu fisa de omologare FIA din perioada de valabilitate a omologarii si sunt in acord cu Anexa J-FIA.

In sezonul 2011 aceste automobile vor fi admise doar la etape de asfalt ale Campionatului National de Raliuri, in limitele regulamentului particular al fiecarei etape. In cadrul clasei 19 vor fi admise automobilele care au omologare valabila, dar nu intrunesc conditiile impuse grupelor N/A, iar cele cu motoare supraalimentate a caror cilindree echivalenta depaseste 2000 cmc vor fi echipate cu restrictor de 34 cmc.

Infiintata in 2010, grupa K va inceta sa existe incepand cu sezonul 2012, automobilelor cu omologare valabila nefiindu-le permisa inscrierea la grupa H. Automobilele diesel cu 2 roti motrice cu o cilindree mai mica de 2000 cmc vor fi acceptate in grupele A si N dupa capacitatea nominala. Cat despre automobilele care au iesit din omologare dar raman conforme cu un anumit stadiu certificat de fisa de omologare si corespund din punctul de vedere al normelor de securitate actuale (ex: Citroen Saxo) pot fi asimilate si pot participa in cadrul CNR la clasa in care se incadrau inaintea expirarii omologarii, in baza unei cereri adresate Comisiei Tehnice a FRAS, comisie ce poate acorda prelungirea omologarii pentru grupele N si A, excluse fiind automobilele gen A8, WRC, Kit Car etc.

Clasamentul 2 Roti Motrice va fi rezervat automobilelor din toate clasele mentionale mai sus, mai putin celor din 15-18 (grupa I).

Printre celelalte noutati putem observa marirea procentajului minim al probelor speciale la 25% si introducerea recomandarii ca proba superspeciala sa fie organizata vineri seara. In cazul in care raliul incepe vineri la pranz, se recomanda o neutralizare inainte de SuperSpeciala, astfel incat spectatorii aflati pe probele speciale sa aiba timp sa ajunga la SS.

Hai sa-ti dau un pont !

2008. Rally show la Tg Jiu cu Mihai Leu, Titi Aur si Edwin Keleti. Fieful lui Victor Ponta care era proaspat incoronat la vremea aceea campion in Cupa Dacia alaturi de pilotul Edwin Keleti. Eram si eu pe acolo. Evenimentul era organizat de Constantin Ciufrila, cel care se ocupa si de coasta de la Ranca de ani buni. Acea coasta careia i s-a spus Raliul Gorjului, anul trecut.

Asadar eram si eu in multimea de oameni adunata intr-o parcare sa ne uitam cum pilotii cu experienta fac spectacol. Si se termina spectacolul si se anunta un concurs. Zece dintre spectatori vor concura pe Dacia campioana pentru a-l impresiona pe Keleti si a opri cronometru cat mai devreme dupa o tura in jurul supermarketului cu pricina. Celui mai bun dintre ei urma sa i se ofere un curs de pilotaj gratuit la scoala lui Titi Aur.

Pe atunci, Titi Aur isi abuza masinile de la scoala pe pietrele de la Ciolpani iar distractia te costa 1000 de euro pentru doua zile pline. Victor Ponta era campionul generos ( si din motive electorale ) dar foarte curios sa vada cine urma sa-l usureze de acesti bani.

Si vine la mine organizatorul si ma intreaba “Stiu ca te pasioneaza cursele, nu vrei sa incerci si tu?”. Vrei calule ovaz, m-am gandit eu. Si am parcurs pe jos traseul impreuna cu Edwin Keleti, noi cei zece norocosi. Edwin ne explica abordari, capcane, tehnici de pilotaj. Asa pe intelesul tuturor. Eu ii sorbeam fiecare cuvant.

Cand am ajuns la start cu Edwin in dreapta, l-am intrebat daca mergem la limita sau la risc minim. El mi-a spus sa incerc sa merg cat mai tare ca de aceea sunt acolo. Daca se poate sa nu lovesc masina dar sa-i dau talpa. Si am pornit si nu am iertat-o. Edwin m-a temperat la un moment dat dar, inainte de ultimul viraj, mi-a poruncit sa incetinesc. Eu nimic, blana. Dupa ce am trecut de sosire am oprit.  Am stiut ca am scos un timp bun dar aud cuvintele profesorului : ”Ai mers tare. Dar prost! ”. Si in ziua de azi imi rasuna cuvintele astea in cap si nu cred ca am scapat de complexul inoculat de ele.

La scoala la Titi nu am invatat foarte multe lucruri care sa-mi foloseasca la coasta. Dar am recomandat cursurile oricaui mi-a cerut parerea. Victor Ponta mi-a spus sa-i multumesc lui Constantin Ciufrila si nu lui pentru cursul gratuit. Eu i-am trimis “micului Titulescu” un sms de multumire in care mi-am declarat disponibilitatea pentru a-i fi de ajutor in orice fel. Nu ca as fi simpatizat cu PSD. Doamne Fereste! In sufletul meu sunt monarhist iar la prezidentiale l-am votat pe Nicolae Manolescu. Mai demult.

Deci nici nu se putea o formatiune mai indepartata de convingerile mele ca PSD. Poate doar PRM. Totusi, culmea este ca dintre toate partidele si candidatii tocmai Victor Ponta a facut ceva concret pentru mine.

Dupa un an ne-am intalnit la Ranca. Toti trei. Ponta, Keleti si cu mine. Concurenti pe singurele masini de grupa A3. Mi-au tras o bataie de toata frumusetea. Dar pentru ca atunci nu am avut curajul sa-l abordez imi fac acum si zic “Draga Edwin, te rog promite-mi ca intr-o zi, candva, o sa faci o urcare cu mine pe un traseu de coasta sa-mi spui ce gresesc! Nu am nici o sansa sa ajung departe daca eu in continuare merg tare si prost!

Audio Class Team prezinta Ursuletul turbo

Principala activitate a baietilor de la Audio Class din Piatra Neamt nu este nici pe departe pregatirea de masini pentru competitii, insa atunci cand pasiunea si dorinta intervin in viata oamenilor nimic nu ii poate opri din ceea ce si-au propus. La fel s-a intamplat si in cazul lui Catalin Trifan, care ajutat de colegii sai de la Audio Class s-au pus pe treaba si au pregatit de la zero un BMW E30 – “Ursulet” care sa ia startul in Campionatul National de Drift. Ce a iesit dupa 5 luni de munca si cu ce ganduri pleaca la drum in noul sezon Catalin Trifan puteti descoperi si voi in interviul care urmeaza.  

Motorsportnews.ro: Cand a fost primul tau contact cu driftul si cum te-ai hotarat sa participi in campionatul national de drift?

Catalin Trifan: Cred ca de cand am avut prima masina, un Ford Taunus din ’79, acum vreo 14 ani, eram innebunit sa invart masina. De dat de-a latu’ nici nu incape vorba, cu 70hp, abia daca rupeam aderenta pe sosea umeda. Dar in adevaratul sens al cuvantului primul contact a fost acum 2 ani, de cand a luat amploare fenomenul. Hotararea in a participa, am facut-o in mare parte datorita sprijinului acordat de colegii mei de la Audio Class, care m-au ajutat sa construiesc prima masina, cu care am reusit sa particip la ultima etapa din 2010 de la Suceava.

Motorsportnews.ro: Cum ai ales masina de drift, ce modificari a suferit si cat ati muncit la ea?

Catalin Trifan: Tinand cont ca nu sunt o persoana cu posibilitati financiare elevate, m-am rezumat la un BMW E30, practic o caroserie in stare exceptionala, pe care am adaugat elementele necesare completarii proiectului. Modificarile majore au fost la motor, un 2.7, pe care s-au adaugat un turbocompresor si o electronica standalone, aducand teoretic motorul la o putere de cca 300hp de la cei 190hp stoc. S-a facut un rollcage, construit dupa schita unui rollcage omologat in 8 puncte. Suspensia de baza a fost un TaTechnix, care a fost modificata (intarita) pentru a face fata solicitarilor, bucsi de poliuretan aproape peste  tot, un kit WideBody, facut integral din tabla, inafara de spoilerele fata/spate. Decizia de a construi un BodyKit din metal si nu din fibra, a pornit de la constatarea ca E30-ul are spatele foarte usor, si implicit foarte dezechilibrat ca centru de echilibru, iar prin adaugarea surplusului de greutate pe spate, am sperat ca voi reusi sa echilibrez mult mai bine masina, chiar daca am castigat destul de mult in greutate. Instalatia electrica refacuta de la zero, pastrand functiile elementare, faruri, stergatoare, stopuri, gestiunea motorului, etc., am marit ecartamentul spate cu 12cm, prin folosirea unor distantiere (solutie nu prea ortodoxa), frana de mana hidraulica. In proportie de 90% din tot ce inseamna constructie/modificari sunt facute de noi. Durata proiectului s-a intins pe o perioada de 5 luni.

Motorsportnews.ro: Pe viitor te gandesti sa continui in acest sport? Te vei orienta si spre competii externe anul viitor de exemplu KOE drift unde in acest an vor fi prezenti multi piloti romani?

Catalin Trifan: Atat timp cat va exista pasiune si bineinteles situatia financiara voi continua. Deocamdata este nevoie de foarte mult antrenament, nu prea a fost timp de antrenamente, dar sper ca competitiile sa isi puna amprenta pe evolutia mea din viitor, acolo este adevaratul antrenament. Daca performantele mele imi vor da credit sa inaintez catre competitii de anvergura mai mare, ca KOE, voi fi onorat sa particip.

Motorsportnews.ro: Care este profesia si locul de munca unde iti desfasori activitatea, in ce consta, asemanari cu motorsportul?

Catalin Trifan: Profesia de baza este de mecanic auto, numai ca nu desfasor acest tip de activitate in mod regulat la locul de munca, firma noastra Audio Class SRL se ocupa cu alte activitati, tangente domeniului auto, si implicit motorsportului.

Motorsportnews.ro: Ce parere ai despre fenomenul de drift de la noi din tara, cum ti se pare publicul, este interesat de aceasta competitie?

Catalin Trifan: Acest sport este in continua crestere in tara noastra, acest lucru il denota si numarul aproape dublu de concurenti inscrisi la aceasta prima etapa. Este un sport spectaculos, care iti creste nivelul de adrenalina la maxim, iar posibilitatea ca publicul sa poata simti acest fior intr-o sesiune de taxi-drift este un element cheie in acapararea interesului pentru acest sport.

Motorsportnews.ro: Daca ai fi dispus de un buget nelimitat ce masina de drift ai fi ales cu care sa participi in CND?

Catalin Trifan: WOW! Grea intrebare, multe masini, multe optiuni, si chiar daca sunt fan American Muscle Car, cred ca masina in care as fi investit in cazul unui buget nelimitat ar fi fost un Nissan 200SX S13, motor probabil un 6 cilindri, Nissan sau Toyota.

Motorsportnews.ro: Urmaresti si alt gen de competitii de motorsport si ai vreun pilot pe care il admiri de la noi din tara din raliu sau viteza in coasta?

Catalin Trifan: Singurul mod de a urmari competitii de motorsport ar fi la TV, in cazul meu aceasta este o problema, pentru ca nu ma uit la TV aproape deloc, si am pierdut sirul evenimentelor in Rally si Viteza de Coasta de pe timpul cand Titi Aur era campion cu Toyota Celica.

Motorsportnews.ro: In final ai cuvantul

Catalin Trifan: Ii asteptam pe toti pasionatii driftului sa fie alaturi de noi la Iasi la prima etapa a Campionatului de Drift din Romania.

[nggallery id=133]

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor