S-a dat sonorul

Bine v-am gasit ,dragi prieteni ai motorsportului, la o noua transmisiune in direct de aici din studioul TVR dar si in legatura directa cu centrul de presa al Marelui Premiu de la Monte Carlo! Victor “n-am carnet” Bonifaciu si Miki Mikidutza va vor fi alaturi pe durata intregii transmisiuni al celui mai prestigios Mare Premiu din circuitul de Formula 1.

Inainte sa trecem la prezentarea grilei de start trebuie sa va spunem ca deja de ieri, zvonurile potrivit carora transmisiunile curselor vor fi preluate de o alta televiziune in Romania, au facut deliciul padock-ului. Chiar si Ron Dennis intrebat la un moment de o prezentatoare, atragatoare de altfel, ce crede despre aceste zvonuri a replicat, si citez: “lumea Formulei 1 este intr-o continua miscare si e normal ca astfel de zvonuri sa fie lansate inainte de un eveniment atat de important. Romania este o piata interesanta pentru noi, cei de la McLaren, si ii salut pe toti si pe prietenul meu Miki Alexandrescu. TVR ramane partenerul nostru oficial”. Miki, ce ne poti spune de la fata locului?

Buna ziua, stimati, telespectatori, va spun, de aici, din Monte Carlo. Un oras, cu multa energie, cu multi, oameni cu bani, care au venit sa-si parcheze, iahturile, in apropierea, circuitului. Am auzit, si eu, zvonurile, trebuie sa va spun ca am discutat, personal, cu Michael Schumacher, caruia i-am mai imprumutat, niste bani pentru ca nu avea la el. Chiar si Felipe Massa m-a asigurat ca a auzit de Romania, de fetele frumoase din tara noastra. Felipe Massa care este un baiat dragut, frumusel asa cum este si Nico Roseberg.

L-am intrebat si pe Mihai Marinescu care a fost acasa la Kubica cum este camera lui Kubica. Daca e curata, daca are postere cu masini, daca e un baiat care-si face ordine in sertare. Pentru ca, nu-i asa, asta este cel mai important lucru pe care trebuie sa-l stim acum despre Kubica?! In Romania sunt multi fani ai polonezului. Un alt pilot din marele circ este Liuzzi pe care-l stim cu totii, care a fost si in Romania, un vechi prieten de-al nostru, va transmite la toti “tifosi” salutari. Con la grande amore di un italiano, pentru ca eu stiu si italiana.

Aici la Monte Carlo e o vreme frumoasa, cu cerul albastru, cu pasarele care canta si cu piloti romani pe care o sa-i pomenim cand o sa va fie lumea mai draga. O sa avem cateva sarabande a opririlor la boxe a unor piloti care au abandonat de multe tururi sau nici macar nu mai concureaza. La Monte Carlo e o adevarata degringolada. Cand Vettel o sa le spuna prin radio celor de la boxe ca pneurile sunt uzate si ca trebuie sa intre la boxe, Miki o sa se bage peste el si o sa va spuna ca a vazut-o pe Kyle Minogue in hotelul unde sta. Eu o sa va spun ca nu am inteles bine ce a zis Vettel dar ca probabil le-a spus mecanicilor ca suspensia fata s-a rupt si ca o sa inceapa sa ploua. Asta daca nu o sa-i urlu in ureche lui Miki “Radio, Radio, Radio” si atunci nu o sa aud nici eu ce a zis germanul. Aiurea.

Draga Miki, draga Victor, cursa a fost in Australia, la Melbourne si nu la Monte Carlo. Nu stiu ce ati vazut voi si ce ati comentat in weekendul asta dar noi toti ne-am uitat pe alt canal la cursa de pe Albert Park. Asadar, in numele celor care au semnat petitia initiata de TopGear si a tuturor celor care stiu ca masinile de Formula 1 au mai mult de 40Nm, le uram bun venit celor de la Digi Sport si tai-tai celor de la TVR. Ce bine, marele circ are din nou sonor!

Debut plin de actiune pentru Pirelli in Australia

Prima cursa pentru Pirelli, la revenirea in Formula 1, a fost una extrem de disputata, cu una, doua sau chiar trei opriri la boxe pentru fiecare monopost si cu un timp total al cursei mai mic cu trei minute decat cel de anul trecut, ceea ce confirma inca o data competitivitatea pneurilor PZero. Acesta este primul sezon pentru Pirelli, din totalul celor trei, ca unic furnizor de pneuri in Formula 1.

Pneurile PZero au fost concepute special pentru a creste spectaculozitatea curselor de Formula 1. Obiectivul a fost atins inca de la prima etapa, Marele Premiu al Australiei, o cursa cu dueluri spectaculoase de la start la sosire si cu numeroase manevre de depasire.

Inaintea primei etape a sezonului, Pirelli a prezis cate doua sau chiar trei opriri pentru majoritatea pilotilor. Si exact asa s-a tamplat. 11 din pilotii care au terminat cursa, incluzandu-l aici si pe Sebastian Vettel castigatorul Marelui Premiu al Australiei, au oprit de doua ori. Cinci piloti au preferat o strategie cu trei opriri la boxe, iar debutantul Sergio Perez, 21 ani, a oprit o singura data la boxe in drumul sau spre pozitia a saptea.

Pilotii care au terminat pe podium, reprezentand trei echipe diferite, au avut o strategie cu doua opriri la boxe. Pilotii din top trei au luat startul cu versiunea soft a pneurilor Pirelli si au terminat cursa cu versiunea hard. Pana la cea de-a doua oprire toti trei au avut monoposturile echipate cu versiunea soft, varianta secundara pentru primele trei curse ale anului, ceea ce s-a dovedit a fi cea mai buna strategie in Australia, asta datorita caracteristicilor unice ale circuitului Albert Park, un circuit semi-permanent.

A fost pentru prima oara cand Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull si campionul mondial en-titre, a terminat cursa din Australia. Germanul, care a plecat din pole position si a stabilit un nou record pe tur in calificari, a concluzionat: „Cei de la Pirelli merita felicitarile noastre.

Ce cursa fantastica! Marele Premiu al Australiei a avut de toate: un nou record pe tur in calificari pe circuitul Albert Park, o multime de dueluri pe pista si cateva depasiri spectaculoase. La final, trei piloti ai unor echipe diferite au urcat pe podium, toti cu evolutii incredibile. Si cred ca acelasi lucru se poate spune si despre pneurile noastre. Nu am avut niciun fel de probleme si uzura lor a fost mai mica decat se astepta toata lumea. In aceste conditii, cei mai multi dintre piloti – inclusiv cei din top 3 – au ales, asa cum am prevazut, o strategie cu doua opriri la boxe. Am vazut, de asemenea, si strategii, cu una sau cu trei opriri la boxe, ceea ce le da oportunitatea echipelor sa aleaga strategia pe care ei o considera oportuna in functie de situatia de pe circuit. As vrea sa multumesc tuturor echipelor si pilotilor pentru sustinerea pe care ne-au acordat-o la debutul nostru in Formula 1 si sper ca modul in care s-a desfasurat prima cursa sa le fi rasplatit increderea pe care au avut-o in noi. As vrea sa le multumesc si tuturor celor din echipa Pirelli care au facut ca acest inceput perfect sa fie posibil. Tinand cont ca implicarea noastra in Formula 1 s-a confirmat anul trecut in luna inuie, in urma cu noua luni, munca depusa a fost incredibila. Cu siguranta nu ne vom opri aici si ne pregatim deja pentru urmatoarea etapa din Malaezia unde ne astepta provocari noi si complet diferite fata de cele din Australia”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

REZUMATUL ZILEI:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Australiei. Pirelli a nominalizat pneurile hard ca optiune principala, in timp ce versiunea soft a pneurilor P Zero a fost optiunea secundara.

Turul 11 – Webber schimba de pe soft pe hard

Turul 12 – Alonso schimba de pe soft pe soft

Turul 13 – Massa schimba de pe soft pe soft

Turul 13 – Barrichello schimba de pe soft pe soft

Turul 14 – Vettel schimba de pe soft pe soft

Turul 14 – Di Resta schimba de pe soft pe soft

Turul 14 – D’Ambrosio schimba de pe soft pe hard

Turul 15 – Buemi schimba de pe soft pe soft

Turul 15 – Heidfeld schimba de pe soft pe soft

Turul 16 – Hamilton schimba de pe soft pe soft

Turul 16 – Petrov schimba de pe soft pe soft

Turul 16 – Rosberg schimba de pe soft pe soft

Turul 16 – Kobayashi schimba de pe soft pe soft

Turul 16 – Sutil schimba de pe soft pe hard

Turul 16 – Trulli schimba de pe hard pe soft

Turul 17 – Button schimba de pe soft pe soft

Turul 17 – Alguersari schimba de pe soft pe soft

Turul 17 – Kovalainen schimba de pe soft pe soft

Turul 17 – Schumacher schimba de pe soft pe hard

Turul 18 – Glock schimba de pe soft pe soft

Turul 19 – Button schimba de pe soft pe soft

Turul 19 – Glock schimba de pe soft pe hard

Turul 23 – Perez schimba de pe hard pe soft

Turul 23 – Barrichello schimba de pe soft pe soft

Turul 26 – Webber schimba de pe hard pe soft

Turul 27 – Alonso schimba de pe soft pe soft

Turul 28 – Barrichello schimba de pe soft pe soft

Turul 29 – Buemi schimba de pe soft pe soft

Turul 30 – Heidfeld schimba de pe soft pe hard

Turul 31 – Massa schimba de pe soft pe hard

Turul 32 – Kobayashi schimba de pe soft pe hard

Turul 35 – Alguersari schimba de pe hard pe soft

Turul 36 – Vettel schimba de pe soft pe hard

Turul 36 – Hamilton schimba de pe soft pe hard

Turul 36 – Petrov schimba de pe soft pe hard

Turul 36 – Di Resta schimba de pe soft pe hard

Turul 37 – Button schimba de pe soft pe hard

Turul 37 – Sutil schimba de pe hard pe hard

Turul 38 – D’Ambrosio schimba de pe hard pe hard

Turul 40 – Barrichello schimba de pe soft pe hard

Turui 42 – Alonso schimba de pe soft pe hard

Turul 48 – Massa schimba de pe hard pe soft

Sebastian Vettel învingător în Marele Premiu al Australiei

Plecat din pole position, Sebastian Vettel, pe o maşină Red Bull a cîştigat cursa de la Melbourne, prima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1.  Germanul a condus practic de la start la finish, dar a fost presat o bună parte din timp de urmăritorul lui, Lewis Hamilton de la McLaren, clasat al doilea.

Performerul cursei a fost rusul de la Renault, Vitali Petrov, care a cîştigat 3 poziţii la start cu o mişcare foarte curajoasă. Plecat de pe linia a treia a grilei, alături de Fernando Alonso, rusul a obţinut primul podium din carieră, terminînd pe locul 3. Spaniolul de la Ferrari a trebuit să evite contactul cu cei din jurul lui, astfel că la şfîrsitul primului tur era pe locul 9. Jenson Button a pierdut şi el o poziţie la start, ajungînd pe locul 5, în spatele lui Felipe Massa, plecat foarte bine de pe locul 8. Michael Schumacher a luat un start bun, dar a fost atins în primul tur de Jaime Alguersuari, suferind o pană la pneul spate dreapta, care a provocat şi alte probleme, forţîndu-l pe septuplul campion la abandon în turul 20. Nici coechipierul lui, Nico Rosberg, nu a avut prea mult noroc, fiind lovit în turul 22 de un Rubens Barrichello scăpat de sub control.

Jenson Button, vizibil mai rapid decit Massa, a încercat depăşirea de mai multe ori, iar în turul 11 a reuşit să treaca dar a “scurt-circuitat” un viraj, fiind penalizat cu o trecere pe la boxe, ceea ce l-a retrogradat mai multe poziţii. Cu toate astea, Button a reuşit o cursă bună, revenind pînă pe locul 6, în urma lui Mark Webber, care a avut o cursă foarte slabă, părînd complet ieşit din formă.

Pe locurile 7 şi 8 au trecut linia de sosire cele două monoposturi Sauber, cu Sergio Perez în fata lui Kamui Kobayashi, mexicanul reuşind să termine cursa cu un singur schimb de cauciucuri! Felipe Massa a terminat abia pe locul 9, după o cursă slabă, iar pe 10 a sosit Sebastien Buemi de la Toro Rosso, confirmînd calităţile masinii. Pe locurile următoare s-au clasat cele două Force India. Cu cel de-al doilea Renault, Nick Heidfeld s-a clasat abia al 14-lea, foarte slab în comparaţie cu mult mai puţin experimentatul său coleg care a prins podiumul.

Din păcate, în  urma verificărilor de după cursă, ambii piloţi de la Sauber au fost descalificaţi, cele doua monoposturi fiind găsite cu eleronul spate necorespunzător regulamentului. Această descalificare i-a urcat în puncte pe cei doi piloţi Force India, Adrian Sutil şi Paul DiResta.

Clasamentul cursei, revizuit, arată astfel:

Poz. Pilot Echipa Ture Timp Puncte
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 58 1:29:30.259 25
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 +22.2 sec. 18
3 Vitaly Petrov Renault 58 +30.5 sec. 15
4 Fernando Alonso Ferrari 58 +31.7 sec. 12
5 Mark Webber RBR-Renault 58 +38.1 sec. 10
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +54.3 sec. 8
7 Felipe Massa Ferrari 58 +85.1 sec. 6
8 Sebastien Buemi STR-Ferrari 57 +1 tur 4
9 Adrian Sutil Force India-Mercedes 57 +1 tur 2
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 57 +1 tur 1
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 57 +1 tur
12 Nick Heidfeld Renault 57 +1 tur
13 Jarno Trulli Lotus-Renault 56 +2 ture
14 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 54 +4 ture
NC Timo Glock Virgin-Cosworth 49 +9 ture
DSQ Sergio Perez Sauber-Ferrari 58 +65.8 sec.
DSQ Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 58 +76.8 sec.
Ret Rubens Barrichello Williams-Cosworth 48 Transmisie
Ret Nico Rosberg Mercedes GP 22 Accident
Ret Heikki Kovalainen Lotus-Renault 19 Radiator
Ret Michael Schumacher Mercedes GP 19 Avarie pneu
Ret Pastor Maldonado Williams-Cosworth 9 Transmisie

Sebastien Ogier castiga Raliul Portugaliei

Citroen se impune detasat in Raliul Portugaliei, gratie evolutiei foarte bune a celor doi piloti, Sebastien Ogier si Sebastien Loeb. Este primul raliu din acest sezon in care cei de la Citroen ocupa primele doua locuri pe podium, in ordinea Ogier – Loeb, cei doi fiind foarte aproape de un rezultat  asemanator si in Mexic. Zvonurile conform carora Ogier si-a negociat foarte bine contractul cu cei de la Citroen, in sensul ca nu va fi secondantul septuplului campion mondial atata timp cat va avea sanse la titlu, incep sa prinda contur iar sezonul 2011 continua sa arate interesant.

Ultima zi a Raliului Portugaliei a programat cate doua treceri pe fiecare din cele doua probe ramase de parcurs, totalizand aproape 105 km de speciala. Asa cum era de asteptat, in urma rezultatelor de la finalul zilei anterioare, cele doua echipaje de uzina Citroen nu au mai fortat, acestea avand un avans foarte mare, datorat in mare parte problemelor celor de la Ford. Astfel, prima proba speciala a zilei a fost castigata de Miko Hirvonen, secondat de colegul sau J.M. Latvala, ambii evoluand pe modele Ford Fiesta RS WRC, podiumul fiind completat de catre Petter Solberg pe un Citroen Ds3 WRC. La finalul acestei probe, Sebastien Loeb a admis ca nu va forta pentru a-si intrece colegul aflat la conducerea raliului.

Ps 15, a doua din prima bucla a zilei, a fost castigata de Petter Solberg, in timp ce problemele tehnice au continuat in tabara celor de la Ford. Miko Hirvonen a pierdut peste un minut si jumatate din cauza unor defectiuni la transmisia masinii sale aparute cu aproape 10 km inainte de terminarea probei. J.M. Latvala si Mads Ostberg au completat podiumul acestei probe, la finalul careia Mathew Willson a trecut in fata lui Hirvonen pe locul patru in clasamentul general, cu un avans de peste 30 de secunde.

Dupa parcul de service de la jumatatea acestei zile, Petter Solberg semneaza un nou timp scratch pe Ps 16, penultima, norvegianul fiind urmat de Ostberg si Hirvonen. Un loc 4 onorabil l-a obtinut Kimi Raikonen ( Citroen Ds3 WRC) care se afla in clasamentul general pe pozitia a sasea dupa aceasta proba. Primii 20 de piloti au luat startul in ordine inversa a clasamentului, pregatindu-se astfel pentru PS 17, ultima proba a zilei reprezentand si Power Stage-ul din Portugalia, proba la capatul careia primii trei clasati vor primi puncte bonus in clasamentul final.

 

Inca o reprezentatie de pasiune pentru raliuri ne-a oferit-o Mr. Hollywood – Petter Solberg, care, dupa ce a fost obligat la abandon in prima zi dupa cele patru pene, a revenit multumita regulamentului Super Rally ( penalizare 10 minute) si a terminat raliul pe locul 6 acumuland inca 8 puncte in clasamentul general. Power Stage-ul, proba speciala la capatul careia primii trei clasati primesc puncte bonus in clasamentul final ( Locul 1-3 puncte, locul 2-2 puncte, locul 3-1 punct) a fost castigata de septuplul campion mondial Sebastien Loeb, acesta acumuland 21 de puncte la finalul raliului, cu 5 mai putine decat Sebastien Ogier – clasat pe locul 3 al Power Stage-ului si castigator al raliului. Intre cei doi piloti de uzina Citroen s-a intercalat pilotul Ford J. M. Latvala care a si completat podiumul la finalul Raliului Portugaliei.

 

Clasament general final :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 2 S. OGIER 4:10:53.4 0.0 0.0
2. 1 S. LOEB 4:11:25.2 +31.8 +31.8
3. 4 J. LATVALA 4:14:15.5 +2:50.3 +3:22.1
4. 3 M. HIRVONEN 4:17:09.7 +2:54.2 +6:16.3
5. 15 M. WILSON 4:18:41.9 +1:32.2 +7:48.5
6. 11 P. SOLBERG 4:21:10.8 +2:28.9 +10:17.4
7. 8 K. RAIKKONEN 4:21:47.5 +36.7 +10:54.1
8. 7 F. VILLAGRA 4:22:32.2 +44.7 +11:38.8
9. 5 H. SOLBERG 4:25:09.8 +2:37.6 +14:16.4
10. 9 D. KUIPERS 4:28:48.0 +3:38.2 +17:54.6

 



 

Citroen domina Raliul Portugaliei la finalul zilei secunde

Sebastien Ogier incepe in forta a doua parte a zilei secunde a Raliului Portugaliei, adjudecandu-si speciala Almodovar 2 si marindu-si la 11.2 secunde avansul fata de Latvala, care obtine al treilea timp. Loeb termina cu al doilea timp, top-ul cinci fiind completat de Hirvonen si Petter Solberg. Khalid Al Qassimi (Ford Fiesta RS WRC) se opreste pe proba, momentan necunoscandu-se motivele, iar Armindo Araujo, la volanul noului Mini John Cooper Works S2000, are parte de o pana si cade pe 12. Mads Ostberg, revenit azi sub incidenta regulii Superally, se opreste inaintea celui de-al cincilea punct intermediar, abandonand pentru a doua oara. Cauza abandonului sau, la fel ca si in cazul lui Al Qassimi, este inca necunoscuta.

Penultima proba a zilei, Vascao 2, trece in contul lui Petter Solberg, urmat de cei doi Sebastien, Loeb si Ogier, in timp ce pilotii Ford, Hirvonen si Latvala, completeaza topul 5. Henning Solberg se opreste pe proba, dupa ce s-a plans de probleme cu servodirectia. Latvala rupe planetara Fiestei sale, insa reuseste sa incheie proba, retrogradand pe 3.

Un nou scratch pentru Petter Solberg, pe Loule 2, ultima proba a zilei, norvegianul fiind urmat de Ogier si Loeb. Topul cinci e completat de Henning Solberg si Kimi Raikkonen. Latvala si Hirvonen au fiecare parte de cate o pana. Latvala se opreste la kilometrul 6.1, in timp ce Hirvonen incearca sa isi repare greseala facut in prima bucla, oprind de data aceasta pentru a-l lasa pe Loeb sa il depaseasca.

Raliul Portugaliei continua maine cu ultimele 4 probe, startul pe prima dintre ele fiind programat pentru ora 10:14 (ora Romaniei), iar Power Stage-ul, proba ce va fi transmisa liva la TV, pentru ora 15:28 (ora Romaniei).

Clasamentul dupa ziua a doua:

1. S. OGIER 2:59:30.2 0.0
2. S. LOEB 3:00:07.8 +37.6
3. J. LATVALA 3:03:44.8 +4:14.6
4. M. WILSON 3:04:57.0 +5:26.8
5. M. HIRVONEN 3:05:02.7 +5:32.5
6. H. SOLBERG 3:07:16.6 +7:46.4
7. K. RAIKKONEN 3:08:25.4 +8:55.2
8. F. VILLAGRA 3:08:40.2 +9:10.0
9. P. SOLBERG 3:10:57.3 +11:27.1
10. D. KUIPERS 3:12:38.1 +13:07.9

Melbourne: Sebastian Vettel domină autoritar calificările

Nici o surpriză în calificările pentru Marele Premiu al Australiei, prima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1. După ce în ultima sesiune de antrenamente libere a realizat cel mai bun timp, Sebastian Vettel, pe o maşină Red Bull, a repetat performanţa de anul trecut, obţinînd pole-position-ul la o diferenţă uriaşă, de 8 zecimi faţă de următorul clasat, Lewis Hamilton. Englezul de la McLaren a reuşit să-i “sufle” poziţia a doua lui Mark Webber, care a fost eclipsat şi de această dată de tînărul său coechipier. Pe poziţia a patra s-a calificat Jenson Button, dovedind că McLaren a facut un pas uriaş faţă de ultimele teste şi a revenit în lupta la vîrf. Primul Ferrari este cel al lui Fernando Alonso, pe locul 5, urmat de surprinzătorul Vitali Petrov de la Renault.

Surprizele pozitive sînt locurile pe grilă ale celor 2 maşini Sauber, cu Kamui Kobayashi pe 9 şi Sergio Perez pe 13, alături de cele 2 Toro Rosso, cu Sebastien Buemi pe locul 10 şi Jaime Alguersuari pe 12.

La capitolul negative îi avem pe Schumacher care nu a intrat în Q3, rămînînd pe 11, Nick Heidfeld care a ratat intrarea în Q2, cu al 18-lea timp, şi Barrichello care a ieşit în decor şi nu a obţinut nici  un timp în Q2.

Cele 2 maşini HRT nu s-au încadrat în cele 107 procente din timpul cel mai bun, ceea ce face ca ei să nu poată lua startul în cursa de mîine.

Acestea sînt rezultatele sesiunilor de calificări:

Poz.  Nr. Pilot Echipa Q1 Q2 Q3  
1 1  Sebastian Vettel  RBR-Renault 1:25.296   1:24.090   1:23.529  
2 3  Lewis Hamilton  McLaren-Mercedes 1:25.384   1:24.595   1:24.307  
3 2  Mark Webber  RBR-Renault 1:25.900   1:24.658   1:24.395  
4 4  Jenson Button  McLaren-Mercedes 1:25.886   1:24.957   1:24.779  
5 5  Fernando Alonso  Ferrari 1:25.707   1:25.242   1:24.974  
6 10  Vitaly Petrov  Renault 1:25.543   1:25.582   1:25.247  
7 8  Nico Rosberg  Mercedes GP 1:25.856   1:25.606   1:25.421  
8 6  Felipe Massa  Ferrari 1:26.031   1:25.611   1:25.599  
9 16  Kamui Kobayashi  Sauber-Ferrari 1:25.717   1:25.405   1:25.626  
10 18  Sebastien Buemi  STR-Ferrari 1:26.232   1:25.882   1:27.066  
11 7  Michael Schumacher  Mercedes GP 1:25.962   1:25.971    
12 19  Jaime Alguersuari  STR-Ferrari 1:26.620   1:26.103    
13 17  Sergio Perez  Sauber-Ferrari 1:25.812   1:26.108    
14 15  Paul di Resta  Force India-Mercedes 1:27.222   1:26.739    
15 12  Pastor Maldonado  Williams-Cosworth 1:26.298   1:26.768    
16 14  Adrian Sutil  Force India-Mercedes 1:26.245   1:31.407    
17 11  Rubens Barrichello  Williams-Cosworth 1:26.270       
18 9  Nick Heidfeld  Renault 1:27.239       
19 20  Heikki Kovalainen  Lotus-Renault 1:29.254       
20 21  Jarno Trulli  Lotus-Renault 1:29.342       
21 24  Timo Glock  Virgin-Cosworth 1:29.858       
22 25  Jerome d’Ambrosio  Virgin-Cosworth 1:30.822       
23 23  Vitantonio Liuzzi  HRT-Cosworth 1:32.978       
24 22  Narain Karthikeyan  HRT-Cosworth 1:34.293       

Documentele oficiale ale primei etapa de Karting – Bucuresti ( 16-17 aprilie )

Campionatul National de Karting Dunlop 2011 incepe cu prima etapa ce se va desfasura in zilele de 16-17 aprilie la Bucuresti pe pista de la AMCKART. Au fost publicate Regulamentul particular si Specificatia clasei Kid-Kart.

Campionatul National de Karting 2011 se desfasoara sub autoritatea FRAS si este sustinut de DUNLOP, care va acorda la fiecare etapa primilor cinci clasati la Mini si la KF3, cate un set de anvelope gratuit. Va reamintim ca pentru a putea participa la CNKD-2011, competitie oficiala de nivel national, conform Legii Sportului nr. 69/2000 sportivii vor fi legitimati la o structura sportiva afiliata FRAS. In cazul in care sportivii nu apartin unei structuri sportive afiliate FRAS, se admite legitimarea provizorie/temporara la una din structurile sportive deja afiliate.

Descarca :

Regulamentul particular

Specificatia clasei Kid-Kart

Desi este obligatoriu sa cunoasteti in detaliu Regulamentul cadru CNKD-2011 si regulamentul particular al competitiei, va reamintim ca:

5.7 Pentru stabilirea categoriei de varsta se ia in considerare varsta implinita in anul competitional in curs. (de ex.: pilotul care implineste 11 ani pe data de 1.02.2011 se incadreaza la aceeasi categorie de varsta cu pilotul care implineste 11 ani pe data de 30.12.2011)

5.8. Pentru participarea în Campionatul Naţional de Karting Dunlop 2011, piloţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii :

-să fie legitimati la o structura sportiva afiliata la FRAS, in conditiile legii (Legea 69/2000, art. 24.2)

-să deţină licenţă valabilă pentru anul în curs

5.9 Pentru eliberarea licenţei valabile pe anul în curs, sunt necesare următoarele documente :

1.     copie după actul de naştere sau dupa cartea de identitate

2.     cerere tip

3.     viză medic medicina sportiva (pe cerere sau pe carnetul de legitimare). Va rugam sa obtineti aceasta viza de la medicul dvs. pentru opertivitate la verificarile administrative si pentru evitarea aglomerarii la controlul medical efectuat la pista.

4.     legitimatie de sportiv vizata pe anul in curs (de la club)

5.     asigurare de preluare a riscului la accidente pe timpul competitiilor sportive (de karting). Se poate obtine de la orice asigurator daca pe asigurare se mentioneaza “pentru competitii sportive auto-karting” sau poate fi incheiata la secretariatul competitiei.

6.     o fotografie color pe suport electronic. (pentru operativitate, va rugam sa o trimiteti in avans prin email la adresa [email protected] sau [email protected])

5.10 Pilotii trebuie sa fie asistati de cel putin un mecanic posesor al unui ecuson eliberat in acest scop de organizatorii competitiei. Pilotii pot fi insotiti in zona pregrilei de start de un singur mecanic.

5.11 Nominalizarea si licentierea echipelor

5.11.1 In cadrul CNK-Dunlop 2011 se va desfasura Campionatul National de Karting pe Echipe. Echipei care va acumula cele mai multe puncte in CNK-Dunlop 2011 i se va acorda titlul de “Campioana Nationala a Romaniei la Karting pe anul 2011”. O echipa poate participa si se va clasa in campionat numai pe baza licentei de echipa eliberate de FRAS. (cerere licenta echipa)

5.11.2 Pot fi nominalizate intr-o echipa minim 3, maxim 5 piloti, din care cel putin unu din clasa Mini si cel putin unu de la clasele CIK-FIA. Pentru stabilirea clasamentului pe echipe la o competitie se insumeaza cele mai bune 3 punctaje atribuite conform art. 5.17 din Regulamentul cadru CNKD (puncte atribuite in campionat) pilotilor componenti ai fiecarei echipe.

Via| Fras.ro

S. Ogier revine la conducere la jumatatea zilei secunde a Raliului Portugaliei

Ziua secunda a Raliului Portugaliei a inceput cu victoria de speciala a lui Sebastien Loeb, pe PS 8 Almodovar 1 (26.23km). Sebastien Ogier isi secondeaza coechipierul, cei doi urcand cate 2 locuri in clasamentul general, declasandu-l pe Mikko Hirvonen. Pilotii Ford, Hirvonen si Jari-Matti Latvala, incheie proba pe 3, respectiv 4, fiind urmati de Petter Solberg, revenit sub incidenta regulii Superally.

A doua proba a zilei, PS 9 Vascao 1 (25.26 km), aduce cea de-a sasea pana a acestui raliu pentru pneurile Michelin, ghinionistul fiind de aceasta data Mikko Hirvonen. Acesta se opreste sa schimbe roata, pierzand pana la finalul probei aproape 2 minute fata de Petter Solberg, cel care reuseste scratch-ul. Ogier obtine al doilea timp, urmat de  Latvala. Al patrulea termina Loeb, francezul nereusind sa il depaseasca pe Hirvonen, astfel fiind nevoit sa mearga in praful lui. Hirvonen a delarat: “Sunt convins ca Sebastien e nervos dar se intampla, imi pare rau. Am schimbat roata, drumul era liber si am plecat.” Ajuns in stop, Loeb i-a lovit bara lui Hirvonen cu masina sa, ulterior declarand “A facut pana si a pornit cu 8 secunde inaintea mea si nu m-a lasat sa il depasesc pentru a-l proteja pe Latvala. Mi-a distrus cursa! El a avut pana, nu eu! Acum putem lupta doar pentru locul trei. S-a terminat!

Ogier se impune pe PS 9 Loule 1 (22.56 km), urcand pe 1 la general, indreptandu-se acum spre service-ul de la jumatatea zilei cu un avans de 6.9 secunde fata de Latvala. Loeb obtine al doilea timp al probei, urmat de Latvala, Hirvonen si Wilson.

Raliul Portugaliei continua dupa oprirea in service cu inca o trecere pe cele 3 probe de dimineata, startul pe prima dintre ele fiind programat pentru ora 17:02 (ora Romaniei).

Clasament dupa Ps 9 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Lider
1. 2 S. OGIER 2:11:59.9 0.0 0.0
2. 4 J. LATVALA 2:12:06.8 +6.9 +6.9
3. 1 S. LOEB 2:12:30.6 +23.8 +30.7
4. 3 M. HIRVONEN 2:14:17.8 +1:47.2 +2:17.9
5. 15 M. WILSON 2:15:37.2 +1:19.4 +3:37.3
6. 5 H. SOLBERG 2:15:42.8 +5.6 +3:42.9
7. 17 A. ARAUJO 2:18:27.6 +2:44.8 +6:27.7
8. 8 K. RAIKKONEN 2:18:35.5 +7.9 +6:35.6
9. 7 F. VILLAGRA 2:18:51.6 +16.1 +6:51.7
10. 10 K. AL QASSIMI 2:19:57.7 +1:06.1 +7:57.8

Marele premiu al Australiei din punct de vedere al pneurilor

Echipele fac acum ultimele pregatiri la Melbourne pentru revenirea Pirelli in Formula 1. Circuitul din Albert Park este unul dintre cele mai complexe din calendarul Formulei 1 in 2011.

Aducand versiunile hard si soft ale pneurilor PZero la Melbourne (ca optiune principala si, respectiv, secundara), Pirelli se asteapta la doua, sau chiar trei, opriri la boxe pentru fiecare masina, ceea ce va face ca prima etapa din acest sezon sa fie una plina de actiune. Compania italiana explica motivele care au stat la baza alegerii celor doua compozitii de pneuri si prezinta cele mai importante puncte ale circuitului pe care se desfasoara prima cursa de Formula 1 din 2011.

PNEURILE

Alegerea pneurilor de compozitie dura (hard), care este cea mai rezistenta compozitie a anvelopelor PZero, a fost influentata de caracteristicile circuitului Albert Park, care combina o suprafata mediu abraziva cu schimbari constante de altitudine, viteza si directie. Tot din acelasi motiv, alegerea secundara a fost cea a pneurilor de compozitie moale (soft).

 

CIRCUITUL

Circuitul Albert Park are o lungime de 5.303 metri si vor fi parcurse in total 58 de tururi, ceea ce inseamna 307,574 kilometri. Suprafata de rulare este variata pe toata lungimea circuitului, iar cauciucul se depune cu greutate. Aceste lucruri au un efect profund asupra uzurii anvelopei. Un alt factor important in ceea ce priveste uzura pneurilor este setarea monoposturilor care au nevoie de un nivel rdicat al fortei de apasare, datorita numeroaselor succesiuni de viraje rapide si absenta liniilor drepte lungi.

Un alt element care afecteaza atat pneurile, dar care exercita un stres suplimentar asupra pilotului si al masinii, sunt vibratoarele amplasate imediat dupa linia de start, in prima zona de franare. In acest punct, pilotii trebuie sa-si aleaga cu atentie punctul de virare pentru a nu-si destabiliza masina la trecerea peste vibratoare.

Urmatorul punct unde pneurile si monoposturile sunt solicitate la maximum este virajul Sport Centre. Pilotii franeaza de la 200 km /h in doar 2,5 secunde pe o distanta de 108 metri, fiind supusi unei forte de decelerare de 5G, in timp ce pneurile fata sunt apasate pe sol cu o forta de 1.150 kilograme.

Imediat dupa acest punct, urmeaza o noua provocare: un viraj lung, de dreapta, cu suprafata destul de alunecoasa, care este abordat cu acceleratia apasata la maximum, ceea ce poate duce la un comportament supravirator al masini, respectiv solicita si pneurile spate mai mult.

Apoi pilotii vor ajunge pe cea mai tehnica portiune a circuitului, care este si cea mai solicitanta: un viraj orb, abordat cu o viteza de 250 km/h, unde este important sa ramai pe partea circuitului cu cea mai multa guma pentru a putea profita la maximum de aderenta disponibila in aceasta zona. Acest viraj face parte dintr-o sicana cu asfalt denivelat care poate destabiliza monopostul. Tinand cont ca este un circuit semi-permanent, asfaltul are foarte putina guma pe el in ziua de vineri, prima zi pe circuit pentru piloti, ceea ce afecteaza inevitabil performantele pneurilor.

Virajul Waite este unul din punctele cheie ale circuitului Albert Park. Viteza de iesire din acest viraj este, in medie, de 210 km/h. Pneul cel mai solicitat este cel din fata, pe exterior, care lucreaza la o temperatura de 105°, in timp ce pneul din interior este mai putin solicitat si lucreaza la o temperatura de aproximativ 100°. Pneurile spate, cele responsabile de tractiune, opereaza la temperaturi de peste 100°.

O alta zona importanta este portiunea de franare dintre virajele 14 si 16, care incarca foarte mult partea din fata a masinii si care duce intr-o sicana foarte stransa inaintea liniei drepte principale: singura portiune unde monoposturile depasesc 300 km/h in treapta a saptea. Aici este si o zona excelenta pentru depasiri.

Dimensiunea punctului de contact al pneurilor cu solul variaza in funcite de viteza si de incarcatura aerodinamica. La 300 km/h, punctul de contact este de trei ori mai mare decat atunci cand monopostul sta pe loc, ceea ce ofera tractiune si aderenta optime.

Campionatul Regional de Rally Sprint – Avancronica cu NATCO.TV

Astazi se da startul in Campionatului Regional de Rally Sprint. Organizat sub patronajul si sustinerea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv in zona de vest a tarii campionatul cuprinde etape in judetele Arad, Timis si Caras-Severin.

In continuare va lasam in compania primei emisiuni din sezonul 2011, in care veti putea urmari avancronica noului campionat regional, interviuri cu pilotii, informatii despre grupele de concurs, dar, si o scurta prezentare a etapei deschizatoare ce va avea loc astazi pe circuitul de la ViK Power.

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor