MINI John Cooper Works WRC debuteaza vineri

MINI John Cooper Works WRC a fost dezvoltat de compania Prodrive, conform prevederilor din regulamentul Federației Internaționale a Automobilului (FIA), pe platforma modelului de serie MINI Countryman. Proiectul a demarat în 2009, atunci când inginerii de la Prodrive au primit libertate totală pentru realizarea unui bolid destinat raliurilor. Obiectivul lor a constat în conturarea unor idei precise despre cum ar trebui să arate această mașină, în conformitate cu noile prevederi de regulament.

 

 

În primele luni, inginerii și-au concentrat atenția asupra analizei cât mai atente a proiectului, fără a neglija niciun detaliu, oricât de mic ar fi acesta. Rezultatele obținute s-au dovedit interesante, ele influențând dezvoltarea ulterioară a modelului MINI John Cooper Works WRC. Dar până să ajungă la modelul construit în uzina din Oxford, inginerii de la Prodrive au studiat mai multe modele apropiate de proiectul lor la nivelul ampatamentului, al centrului de greutate, al masei, etc.

 

 

După efectuarea măsurătorilor detaliate pe modelul de serie MINI Countryman, a devenit evident că acesta oferă baza ideală pentru dezvoltarea bolidului de raliuri gândit în birourile de creație Prodrive. La rândul lor, inginerii de la MINI au făcut schimb de informații cu cei din Banbury, astfel încât Prodrive să poată transfera design-ul general asupra modelului Countryman.

 

 

 

Unul dintre obiectivele cheie l-a reprezentat menținerea costurilor de asistență a modelului World Rally Car la un minim absolut pentru echipele private, fără valori exagerate ale bugetului destinat mentenanței. Și asta fără nici un compromis la nivelul performanței. Vor fi construite între 25 și 30 de modele WRC anual, ceea ce reprezintă o cifră substanțială în lumea raliurilor. Din această cauză, Prodrive trebuie să se asigure că mașina va putea fi exploatată ușor și în mod avantajos în orice loc din lume.

 

 

Rezultatul final s-a tradus prin noul MINI John Cooper Works WRC. Din punct de vedere al ingineriei, noul automobil beneficiază de un design simplu și liniar, Prodrive investind un efort considerabil pentru realizarea acestui deziderat.

 

 

Un detaliu interesant constă în faptul că suspensia a fost gândită astfel încât să aibă mai multe componente identice indiferent de punte. Acest lucru face ca utilizatorul să aibă nevoie de mai puține piese de schimb. Dar noul MINI John Cooper Works WRC beneficiază și de alte inovații, cum ar fi structura de securitate ce asigură o protecția maximă echipajului.

 

 

Motorul turbo cu injecție directă a fost dezvoltat de BMW Motorsport, pe platforma propulsorului cu patru cilindri, de 1,6 litri. Acesta este practic identic cu cel folosit de BMW pentru modelele aliniate în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), diferența constând în unitatea electronică centrală, mapată conform prevederilor impuse de regulamentul FIA. Performanța motorului este limitată prin intermediul unui restrictor de aer cu diametrul de 33 mm, în timp ce presiunea din turbină nu poate depăși 2,5 bar (valoare absolută).

 

 

Pentru sistemul de frânare s-au folosit componente furnizate de AP Racing, în timp ce discurile au diametrul de 355 mm în versiunea pregătită pentru asfalt și 300 mm în cazul celei pentru trasee de pământ și pietriș. Spre deosebire de surata de serie, versiunea de raliuri nu are sistem ABS. Sistemul de tracțiune integrală include o cutie de viteze secvențială Xtrac cu șase trepte și un ambreiaj AP Racing cu dublu disc.

 

 

În afara acelor mașini oficiale aliniate pentru Kris Meeke și Daniel Sordo, de-a lungul sezonul vom putea remarca în etapele Campionatului Mondial câteva maşini MINI conduse de piloți privați. Acestea vor fi în configurație Super2000 sau World Rally Car, în funcție de bugetul fiecăruia. Andrea Navarra a și reușit de altfel să-și treacă în cont primul succes al noului Mini John Cooper Works S2000, în Rally dell’Adriatico din campionatul italian. Primele MINI John Cooper Works S2000 aliniate la startul unei etape din Campionatul Mondial au fost cele conduse de brazilianul Daniel Oliveira și portughezul Armindo Araujo în Raliul Portugaliei. În Sardinia, acolo unde Meeke și Sordo vor marca debutul mondial al noului MINI John Cooper Works WRC, Oliveira și Araujo vor face și ei rocada, pentru a trece la volanul unor modele similare.

Lupta in Citroen Racing Trophy continua la Targu Mures

Norbert Bereczki, Tihomir Stratiev si Alina Bunica au reusit sa adune bani si puncte la Raliul Brasovului, prima etapa inclusa in Citroën Racing Trophy Romania. Pentru etapa de la Targu Mures, cele 5 echipaje inscrise in Citroën Racing Trophy Romania 2011 se vor lupta, din nou, pentru premii in valoare de 6.800 Euro.

 


 

Dupa debutul de la Brasov, lupta in Citroën Racing Trophy se muta, in acest sfarsit de saptamana, pe specialele de asfalt din jurul orasului Targu Mures. Norbert Bereczki, Tihomir Stratiev, Alina Bunica, Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma, toti pe modele Citroën C2-R2 MAX, sunt pregatiti sa lupte pentru premii totale, la aceasta etapa, de 6.800 Euro.

 

 

Vlad Cosma si Florin Dorca, cel mai bun echipaj din Citroën Racing Trophy Romania in 2010, va lua startul in aceasta cursa cu o masina noua. Dupa sesiunea de teste de la Sibiu, Vlad Cosma este optimist. Venim la Mures usor sifonati dupa etapa de la Brasov, dar cu moralul ridicat. Chiar daca inceputul de sezon nu a fost asa cum ni l-am dorit, vrem sa demonstram la Mures ca numarul 13 nu e cu ghinion si ca putem impune din nou ritmul. Asa cum anticipam inainte de Brasov, concurentii straini sunt foarte competitivi si va trebui sa ne luptam foarte tare pentru a termina pe primele pozitii. Sper ca noua masina sa fie 100% pergatita si apoi mai ramane sa ne facem si noi treaba si sa ajungem cu bine la final, a spus  Vlad Cosma.

 

 

Si Alina Bunica si-a facut debutul pe un Citroën C2-R2 MAX si in Citroën Racing Trophy Romania la Raliul Brasovului. Locul 4 in clasamentul masinilor cu tractiune pe doua roti i-au adus 800 Euro si 4 puncte in clasament. Chiar daca nu au bugetul asigurat pentru intregul sezon, Alina Bunica si Gabi Lazar vor lua startul si la Raliul Targu Mures. Ma bucur ca pot lua startul si la Targu Mures, un raliu care pentru mine este complet nou. Nu cunosc deloc probele speciale, dar, din ce am aflat, este un raliu cu o medie de viteza foarte mare fata de alte raliuri pe asfalt, dar si cu portiuni tehnice. Masina noastra este pregatita, suntem motivati si ne dorim sa avem un parcurs si mai bun decat cel de la Brasov, a spus Alina Bunica.

 

Pilotul maghiar Norbert Bercezki a avut un debut excelent in Romania si a reusit, la Brasov, sa se impuna in clasamentul masinilor cu tractiune pe doua roti si sa termine pe locul 6 in clasamentul general. Pentru etapa de la Targu Mures, Norbert Bereczki si Kozma Lazslo si-au propus sa se lupte din nou pentru prima pozitie. Chiar daca etapa de la Brasov a fost prima noastra cursa cu aceasta masina am reusit sa ne acomodam repede si sunt foarte multumit de rezultat. La testele de dinaintea etapei de la Targu Mures, masina s-a comportat perfect si sunt increzator ca putem obtine un rezultat bun si in aceasta cursa, a spus Norbert Bereczki, liderul din Citroën Racing Trophy Romania.

 

Tihomir Stratiev, campionul grupei A din Bulgaria in 2010, a facut, la Brasov, o cursa prudenta. „Nu am vrut sa risc absolut nimic pentru ca nu-mi place foarte mult sa pilotez pe ploaie”, a spus el, dupa prima etapa a sezonului. In schimb, pentru etapa de la Targu Mures, Tihomir Stratiev si Dobrin Borisov sunt pregatiti sa se lupte pentru prima pozitie. Sper doar ca vremea sa nu ne strice planurile la Targu Mures. Nu am foarte multe informatii despre acest raliu, dar voi vedea in recunoasteri cum sunt probele speciale. In functie de acest lucru si, desigur, de vreme vom stabili strategia pentru aceasta cursa, a spus Tihomir Stratiev, inaintea etapei de la Targu Mures.

 

 

Dupa abandonurl de la Brasov, Ekaterina Stratieva este decisa sa obtina un rezultat cat mai bun la Targu Mures.Sper ca tot lucrurile rele sa se fi terminat la Brasov. Masina a fost revizuita pentru aceasta etapa si cred ca acum nu vor mai fi probleme. Voi lua startul cu un copilot nou in acest raliu, dar sper ca vom reusi sa ne acomodam repede si ca vom termina aceasta etapa in top cinci, a spus Ekaterina Stratieva.

 

 

Raliul Targu Mures va incepe vineri, 6 mai, cu super speciala „Serpentina” programata la ora 19:45. Restul probelor speciale se vor desfasura sambata, 7 mai, startul in ziua a doua fiind programat la 08:30 din fata Primariei Targu Mures. In total sunt programate 8 probe speciale pe asfalt cu o lungime de 105,2 kilometri.

Urmează virajul 8!

Weekend-ul următor marchează începutul sezonului european şi, contrar tradiţiei recente, motorhome-urile vor face prima vizită din 2011 la Istanbul.

 

După o pauză de trei săptămîni în care am avut timp să “digerăm” ce s-a întîmplat în “deplasare”, acum începe treaba serioasă. Toate echipele vor veni cu componente noi pe maşini, atît la Istanbul cît şi la Barcelona, următoarea cursă, pentru unii dintre constructori acesta reprezentînd un nou start de sezon.

 

Circuitul din Istanbul este relativ nou apărut (şi deja în pericol să dispară din calendar de la anul) dar este foarte apreciat de piloţi, în special pentru faimosul viraj 8. Acesta este cel mai lung viraj din calendarul F1 şi se parcurge la viteze foarte mari, de 260-270 km/h. Este de fapt compus din 3 viraje, care se negociază ca unul singur, şi supune pilotul la acceleraţii laterale de 3.5G pînă la un maximum de 5G! Pneurile vor fi foarte solicitate, în special cel din dreapta-faţă, şi combinat cu faptul că avem un furnizor nou de pneuri – Pirelli – acest viraj va constitui punctul cheie în reglarea maşinilor pentru cursă.

 

Deci, ce ştim şi ce nu ştim? Ei bine, ştim că Red Bull vor rămîne tot foarte rapizi şi maşinile “de bătut” în calificări, fiindcă, la urma urmei, o diferenţă de 7 zecimi nu dispare pur şi simplu. Dar Vettel şi Webber pot fi bătuţi în ​​cazul în care apare o greşeală în cursă, fie ea o piuliţă la roată nestrînsă sau o alegere greşită a cauciucurilor.

 

Cei de la McLaren ar fi încîntaţi să repete succesul din 2010, şi asta chiar s-ar putea întîmpla. Se ştie că maşina lor este foarte rapidă în ritm de cursă şi, pe aceasta pistă, un driver ca Jenson Button ar putea proteja cauciucurile foarte bine pentru a învinge. De altfel, poate vă amintiti, el şi coechipierul Lewis Hamilton sînt ultimii doi cîştigători ai Marelui Premiu al Turciei.

 

Cei mai mulţi ochi vor fi însă pe Ferrari. Avînd mai puţin de jumătate din punctele lui Red Bull după 3 curse, lipsa lor de performanţă a fost o surpriză, mai ales după testele din pre-sezon, cînd nimeni nu se aştepta la un astfel de dezavantaj fată de maşinile lui Adrian Newey, dar mai ales să fie în urma celor de la McLaren.

 

Intre timp, au avut loc schimbări importante la Williams. Doi dintre cei mai importanţi conducători ai echipei şi-au anunţat plecarea la finalui acestui sezon, urmînd ca în locul lui Sam Michael să vină Michael Coughlan, fost la McLaren pînă în 2009. Williams este într-o situaţie foarte delicată, avînd cel mai slab debut de sezon din istoria lor, şi speră într-o revenire cît mai rapidă.

 

Echipa lui Colin Kolles – Hispania (HRT) – are ca obiectiv să depăşească rivalul Marussia Virgin Racing în acest weekend, încurajaţi de performanţele relativ bune din cursele de pînă acum.

 

Sînt convins că vom avea din nou spectacol în acest weekend, începînd de la primele antrenamente libere de vineri şi pînă la cursa de duminică, de la ora 3 după-amiază.

Bogdan Rusea s-a impus la clasa H2 in ambele etape MRC

Motorsportnews.ro: Cum a inceput pasiunea ta pentru motorsport?

 

Bogdan Rusea: Pasiunea  pentru motorsport este un lucru mostenit de la tatal meu, amandoi suntem impatimiti ai motoarelor si ai condusului sportiv. 

 

Motorsportnews.ro: Ce parere ai  despre motorsportul din Romania fiind mai nou intrat in competii?

 

Bogdan Rusea: Pentru mine contactul cu aceasta lume este o experienta frumoasa,am avut placerea sa cunosc multi oameni pasionati si m-am bucurat sa vad ca acest “microb” nu tine cont de varsta.

Fiind primul eveniment la care am participat, pot spune ca am ramas cu o imagine placuta si astept cu nerabdare urmatoarea etapa.

Motorsportnews.ro: Ai avut cateva masini de strada modificate, ai participat la curse legale de acceleratie 0-400m si din acest an ai facut pasul catre competiile  de motorsport organizate profesionist, cum ai luat aceasta decizie?

 

Bogdan Rusea: Am participat foarte rar la aceste curse, am fost intotdeauna atras  de viteza in coasta, decizia de a merge la coasta a fost luata dupa mai multe discutii intre prieteni, colegi ai clubului. Patru dintre noi ne-am apucat de scoala de pilotaj si doi am reusit sa avem masinile gata pentru prima etapa.

 

Motorsportnews.ro: Ce masina utilizezi zi de zi si daca ai dispune de un buget nelimitat ce masina ti-ai cumpara (de strada si de concurs)?

 

Bogdan Rusea: Ca masina de strada folosesc un Nissan Navara, o masina perfecta pentru drumurile noastre, indiferent de bugetul de care as dispune nu as pune accent mare pe masina de zi cu zi, ea trebuie sa te duca dintr-un punct in altul si sa nu stai cu grija locurilor de parcare, a zgarieturilor si a altor lucruri care pot fi motive de stres.

Masina de concurs este un punct discutabil, daca bugetul ar permite ar fi 2 variante complet diferite:

1)      993 GT2, denumit de multi  “widow maker”, o masina cu pedigree, ultimul motor racit pe aer de la Porsche.

2)      Nissan Skyline GTR35, aici as putea scrie o pagina intreaga dar o sa ma limitez spunand ca ramas impresionat de ceea ce pot crea japonezii.

 

Motorsportnews.ro: Sunt foarte multi tineri care dispun de niste masini puternice si merg cu viteza destul de mare pe drumurile publice, crezi ca aceste competitii (exp. CNVC, Campionatul regional de rally sprint) reprezinta o solutie pentru ei?

 

Bogdan Rusea: Poate pentru unii da, o sa dau un scurt exemplu.

In weekenduri placerea mea era sa ma pun la volan si sa dau o fuga pe Cheia sau pe Rasnov, aveam impresia ca stiu destul de multe despre mersul  sportiv, dezamagirea a fost atunci cand am vazut ca nu reusesc, pe un traseu cu circulatie oprita, sa dau tot ce poate un logan de 100 de cai, si nu din cauza masinii. Am avut mult de lucru la piesa dintre volan si scaun.

Motorsportnews.ro: De ce Dacia Logan si nu alta masina? Te gandesti pe viitor sa treci la alta masina?

 

Bogdan Rusea: Am ascultat recomandarea unor oameni cu experienta in acest domeniu si nu imi pare rau, Logan-ul este o masina “blanda”, care te ia usor si te lasa pe tine sa iti atingi limita, daca era alta masina, mai puternica, sigur nu reuseam sa exploatez 100% potentialul ei.

Nu ma gandesc la inlocuirea masinii, poate pe viitor doar sa imbunatatim performantele actuale.

 

Motorsportnews.ro: Vei reusi un sezon complet in acest an in CNVC ?  Pe viitor  te vei indrepta si catre raliu?

 

Bogdan Rusea: Nu cred ca voi reusi un sezon complet, ma voi axa pe etapele care se vor tine mai aproape de Bucuresti.

Anul acesta  incerc sa particip la cat mai multe etape din CNVC, imi place si raliul dar costurile sunt mult mai mari, momentan ramane coasta.

 

Motorsportnews.ro: Ti-ai propus vreun obiectiv pentru acest sezon?

 

Bogdan Rusea: Obiectivul meu este deocamdata sa invat si sa acumulez experienta.

 

Motorsportnews.ro: Deja dupa primele tale participari in CNVC ai reusit sa urci pe cea mai inalta pozitie a podiumului la clasa ta H2, cum ti s-a parut asa, per total tot evenimentul, atmosfera, colegi si daca esti multumit de evolutia ta in acest weekend?

 

Bogdan Rusea: Am fost foarte bucuros de rezultate, nu imi propusesem acest lucru si m-a surprins placut, evenimentul mi s-a parut bine pus la punct si pe aceasta cale vreau sa ii felicit pe organizatori.

 

Motorsportnews.ro: Cateva cuvinte despre clubul din care faci parte Anonymous, care in acest an are deja 2 membrii prezenti in competiile de motorsport, tu in CNVC  si Radu Moise (Santos) in competiile de drift.

 

Bogdan Rusea: Acest club a luat fiinta in anul 2006, motivul fiind pasiunea comuna pentru motorsport, momentan suntem 3 membrii ai clubului Anonymous  prezenti in competitiile de motorsport, eu, Radu Moise si Andrei Craciunescu, care la prima etapa Muscel Racing Contest s-a clasat pe locul 3 la clasa H5 si duminica pe locul 4 la aceasi clasa, va pot spune ca va exista sigur si al patru-lea, masina fiind in pregatiri.

 

Motorsportnews.ro: In CNVC  faci parte din echipa Champion Racing alaturi de Andrei Dumitrescu, pe ce loc crezi ca se va situa echipa la sfarsitul sezonului?

 

Bogdan Rusea: Speram ca la sfarsitul sezonului sa fim in primii 5.

 

Motorsportnews.ro: In incheiere ai cuvantul.

 

Bogdan Rusea: Vreau sa multumesc in primul rand D-lui Puiu Rusu, mentorul meu in aceasta etapa, fara care nu as fi obtinut aceste rezultate, un alt ajutor important a fost al D-lor Sala Sandrino Tudor Ghiuta si Mihai Iacob, care au verificat masina dupa fiecare urcare si au setat-o perfect pentru aceasta coasta si nu in ultimul rand vreau sa multumesc D-lor Radu Dumitrescu, Marin Dumitrescu si Andrei Dumitrescu,care m-au introdus in aceasta lume.

 

 

Echipajul Filip – Iancu încerca să-şi ia revanşa la Targu Mures

  • a doua etapă din Campionatul Naţional de Raliuri are loc în weekend la Târgu Mureş
  • echipajul 79 FILIP/IANCU va încerca să-şi ia revanşa cu o maşină ca nouă, după ce la etapa de la Braşov a fost forţat să declare abandon tehnic din cauza unei probleme la motor
  • fanii sportului cu motor sunt invitaţi să descopere maşina de competiţie

 

Campionatul Naţional de Raliuri continuă cu etapa de la Târgu Mureş pe 6 şi 7 mai, propunând concurenţilor un traseu nou.

 

Echipajul 79 FILIP/IANCU va fi prezent la start cu maşina ca nouă, după ce la Raliul Braşovului a fost forţat să declare abandon tehnic din cauza unei probleme la motor. Renault-ul Clio R3 de concurs a fost echipat cu un motor nou în configuraţia Maxi.

 

Ne bucurăm că într-un timp scurt am găsit o soluţie pentru a nu rata etapa de la Târgu Mureş. Cu sprijinul Colina Motors am reuşit să comandăm un nou motor, construit în atelierele Cupissol din sudul Franţei. Putem spune că maşina este acum complet nouă şi pregătită pentru performanţă.”, a spus pilotul Alex Filip la plecarea din Bucureşti.

 

Pe măsura eforturilor de a fi din nou la linia de start sunt şi obiectivele echipajului 79 FILIP/IANCU- locul 1 în clasamentul automobilelor cu două roţi motrice şi un loc în top 10 al clasamentului general. “Vrem să lăsăm în urmă eşecul tehnic de la Braşov şi să ne luăm revanşa. Competiţia se anunţă acerbă, pentru că vom avea adversari puternici. Cu unii dintre ei am făcut deja cunoştinţă la etapa trecută, iar acum va participa şi pilotul George Grigorescu la categoria maşinilor cu 2 roţi motrice, la volanul unui automobil mai puternic decât al nostru. Noi vom face însă tot posibilul să fim cât mai rapizi, pentru a surmonta diferenţa de putere.”, a dezvăluit copilotul Bogdan Iancu înainte de a pleca la Târgu Mureş.

 

Şi de această dată, cei doi coechipieri vor fi aproape de fanii sportului cu motor. Cei dornici să vadă maşina de competiţie şi să afle mai multe despre lumea raliurilor sunt invitaţi joi, 5 mai, între orele 17 şi 19, la Orange store din P-ţa Trandafirilor, Târgu Mureş. Tot pentru ei, prima şi ultima probă specială ale Raliului vor fi transmise live de la bordul maşinii de concurs, printr-un iPhone 4 de la Orange.

 

Echipajul 79 FILIP/IANCU este susţinul în sezonul competiţional 2011 de Orange România, Renault România, Michelin România, Computerland România, şi de Converse prin Elmec România. Pregătirea maşinii de competiţie este asigurată de Colina Motors.

 

Mai multe informatii despre Alex Filip pe site-ul www.alexandrufilip.ro

credit foto: Bogdan Barabas

Raliul Sardiniei 2011 – Avancronica

A cincea runda din campionatul mondial de raliuri va debuta vineri cu o noua lupta intre cei doi constructori principali implicati in acest campionat Citroen si Ford. Cei patru piloti din cadrul celor doua echipe de uzina se afla intr-un ecart de doar 8 puncte si probabil pilotul care asteapta cu nerabdare acest raliu este finlandezul Mikko Hirvonen care in sfarsit va fi al doilea la start intr-un raliu de macadam in acest sezon si nu va mai fi nevoit sa fie in postura de om responsabil cu curatarea drumului, aceasta sarcina revenindu-i septuplului campion mondial Sebastien Loeb.

 

Aproximativ 340km si 18 probe speciale vor alcatui Raliul Sardiniei, care revine in calendarul WRC dupa o pauza de 1 an datorita sistemului de rotatie al etapelor. Pe langa lupta titanica dintre Citroen si Ford, atentia va fi cu siguranta acaparata de nou venita Mini World Rally Team care va alinia la startul acestui raliu 2 masini ce vor fi pilotate de Dani Sordo si Kris Meeke. Dupa kilometri intregi de teste, pregatiri si reglaje in sfarsit a sosit clipa mult asteptata de toata lumea, iar cei doi piloti experimentati vor trebui sa demonstreze ce poate Mini.

 

Probabil nu putini sunt aceia care asteapta cu sufletul la gura sa se scrie o noua pagina de istorie in WRC, ramasi inca cu gustul frumos dupa batalia oferita de Ogier si Latvala in raliul Iordaniei, o lupta incheiata cu cel mai mic ecart din istoria WRC de pana acum, doar 0.2s facand diferenta intre cei doi. Cei doi piloti impreuna cu Solberg vor avea parte de cele mai bune pozitii la start, de curatarea drumului ocupandu-se Loeb si Hirvonen, practic cei trei fiind favoriti la castigarea raliului, asta numai daca Solberg a gasit o metoda sa o faca pe zeita Fortuna sa ii zambeasca, pentru ca pana acum aceasta se pare ca nici macar o scurta privire nu i-a aruncat, ghinioanele tinandu-se lant de ”Mr. Hollywood”

 

Va fi cu siguranta un raliu foarte disputat, fiind o etapa in care castigatorul va fi greu de anticipat, cinci piloti plecand cu sanse reale la victorie. Loeb a castigat de 3 ori aici, Latvala s-a impus in 2009, Ogier arata o forma maxima si pare de neoprit chiar si de Loeb, Latvala e avid sa mai simta din nou gustul victoriei, iar Petter Solberg are probabil cea mai buna masina la dispozitie pe care a avut-o in ultimii ani insa ghinionul pare a se fi lipit de el.

 

Noi probe speciale ii asteapta pe participanti vineri in ziua startului, o prima zi ce ii va purta pe concurenti pana in partea vestica a insulei italiene. Macadamul din Italia este unul dur si plin  cu pietre destul de mari, astfel ca penele si loviturile incasate de masini nu vor lipsi cu siguranta. In general probele sunt rapide si cursive insa de cele mai multe ori inguste, astfel ca pilotajul concurentilor va trebui sa fie unul foarte precis. Cu siguranta vom avea parte de un raliu extraordinar lupta fiind din ce in ce mai stransa intre primii piloti.

 

Lista pilotilor inscrisi

Revenire de bun augur pentru Cătălin Cismaru

După ce a bifat o singură prezenţă în etapele Campionatului Naţional de Viteză în Coasta Dunlop 2010, fostul campion naţional al Grupei N, Cătălin Cismaru a luat startul în Muscel Racing Contest, competiţie ajunsă la cea de-a patra ediţie, care s-a desfăşurat weekendul trecut pe noul traseu de pe Mateias, dinspre Dragoslavele spre Câmpulung Muscel.

 

Vineri, 29 Aprilie, în prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2011 s-a concurat “In memoriam Vlad Iosipescu“, iar Cătălin a obţinut un rezultat foarte bun pe traseul în lungime de 5, 15 km, traseu caracterizat de către toţi piloţii ca fiind unul tehnic şi de foarte mare viteză.

 

 

Un loc trei în clasamentul Open şi clasarea pe locul secund al Grupei N au fost mulţumitoare pentru Cătălin Cismaru, acesta declarând: Sunt mulţumit de parcursul meu la capătul acestei zile. Traseul mi-a plăcut şi m-am simţit foarte bine pilotând pe o probă mai lungă decât cele cu care suntem obişnuiţi la viteză în coastă. Înainte de începerea sezonului am reuşit să facem o revizuire a maşinii, am schimbat cutia de viteze, am refăcut electronica deoarece anul acesta am renunţat la restrictor conform regulamentului, singura piesă ramasă în asteptare fiind turbina, care a şi dat semne de oboseală, nefăcând presiunea corespunzătoare.

 

Duminică, 1 Mai, în cea de-a doua etapă, problemele tehnice de la turbina Mitsubishi-ului Lancer Evo 9 de Grupa N al lui Cătălin au început să-i creeze dificultăţi, astfel încât la finalul zilei acesta a trebuit să se mulţumească doar cu locul patru la grupă şi locul 8 în clasamentul Open al competiţiei. “Din păcate turbina maşinii a cedat, după problemele pe care le-am avut cu ea vineri, asa că va trebui să o înlocuim pentru următoarele etape. Vreau să le muţtumesc în mod special sponsorilor şi partenerilor mei tehnici din acest sezon şi, nu în ultimul rând, tuturor spectatorilor, care cred că au fost peste 10 000 conform organizatorilor.

 

Cătălin Cismaru este susţinut în acest sezon de către BRD Groupe Societe Generale, Carrefour si Romtam Construct şi de către partenerii săi tehnici Motorsport Garage, Andre’s Fast Service si 24 7 Production.

Kubatech was there

Nu am fost singurul care a vrut sa speculeze o oportunitate. Au fost si cei de la Autotehnica, a fost si Robotul (Catalin  Cismaru ). Cei din Rally Dream Team nu sunt la prima participare ca echipa la coasta si ei au fost primii care s-au inscris. Si nu oricum. Ci cu patru piloti. Cei mai smecheri au fost UCM-istii. Ei sunt campioni de atatia ani si nu concep alt loc in clasament.

 

Ceea ce le reprosez eu lor este ca i-am intrebat daca vor sa-si inscrie echipa. Chiar acolo, la Campulung, cat inca mai erau doua ore de inscriere. Si au spus ca nu. Si bineinteles cand au vazut vanzoleala cu echipele, ne-au taxat. S-au inscris.

 

Asa ca am ramas cu foaia de inscriere in mana si am stiut ca nu am nici o sansa sa urc echipa pe podium. Pentru ca nu aveam nici o “integrala” in echipa. Si nici cineva care sa puncteze la general. Dar am zis, fie! Atata timp am urcat singur pe podium incat pot sa fac si eu un efort sa sustin un demers excelent. Sa pun umarul la readucerea bataliei si la echipe. Nu ar fi fost sportiv sa ma intorc din drum doar pentru ca teoretic nu aveam mari sanse la podium. Si nu ar fi fost nevoie de mult noroc pentru ajunge in primele trei echipe. Doar de putin.

 

 

Asa ca am inscris Kubatech Racing Team. Impreuna cu Andrei Serban si cu George Nistor. Acum sa nu va imaginati ca a fost doar un puseu de entuziasm inconstient din banii de sponsorizare care puteam sa-i pun in buzunar. A fost si un alt considerent la mijloc. In caz ca se intampla ceva neprevazut cu masina mea, trebuia sa ma asigur ca sponsorii ( sau macar unul din ei ) vor exista intr-un clasament.

 

Si uite asa, vineri am fost cinci echipe inscrise. Si Kubatech nu s-a descurcat rau. Am fost foarte aproape de Rally Dream Team. Chiar mai buni daca nu s-ar fi pus punctele de le open. Cu masini mult mai slabe.

 

Duminica am hotarat sa nu mai inscriu echipa. Dar a venit o alta echipa sa ocupe locul liber. Asa ca in clasament acum sunt sase echipe. Iar Kubatech Racing Team este a cincea in clasament.

 

Dar nu pot sa nu va zic de unde vine Kubatech. De la Danny Kubasik. Un tenismen profesionist care are obiceiul sa se dea in curse cu un Porsche 997 GT3. Tot el conduce destinele companiei Mcchip-DKR a carui filiala din Romania ma sustine in 2011. Misto, nu? Check-it out : www.mcchip-dkr.com

 

Pirelli va testa o noua evolutie a pneurilor hard in cursa de casa din Turcia

Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialişti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. După această etapă, Pirelli ajunge în Turcia, pentru a doua cursă „de casă”, ţinând cont că toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflată la doar o jumătate de oră de mers cu maşina de circuitul Istanbul Park.

Chiar dacă circuitul este amplasat în Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marchează începutul sezonului european din Formula 1. Totodată acesta este şi momentul în care unele echipe vor veni cu noutăţi din punct de vedere tehnic şi aerodinamic. Şi Pirelli va pune la dispoziţia tuturor echipelor, în timpul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri, o nouă evoluţie a pneurilor de compoziţie dură, numărul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursă nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compoziţie hard, ca primă opţiune, şi soft, ca opţiune secundară, la fel ca şi la primele trei curse din acest sezon competiţional.

 

Inaugurat în 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stânga, cu apexuri multiple, care se abordează la viteze mari, solicitând, astfel, la maxim pneurile Pirelli.

 

Începând cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori şi mai proeminente. Tot în Turcia este programată şi etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru următorii trei ani.

 

Maurizio Boiocchi directorul departamentului de cercetare si dezvoltare declara: Aşteptăm cu nerăbdare să vedem cum se comportă noul tip de anvelope hard în sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continuă stă în centrul filozofiei Pirelli, aşa că, în colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucrăm la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Dacă rezultatele sunt cele pe care le aşteptăm, intenţionăm să folosim noile anvelope, care rezistă mai mult decât cele în actuala compoziţie hard, încă de la Barcelona, următoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzează la fel de repede şi piloţii pot parcurge, astfel, mai multe tururi de circuit. În acelaşi timp însă, timpul necesar pentru încălzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenţa va fi mai scăzută.

Paul Hembery directorul departamentului Pirelli motorsport: Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, ţinând cont că avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte mulţi invitaţi importanţi şi sper să avem parte de o cursă spectaculoasă pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafeţei denivelate şi foarte abrazive, dar şi datorită forţelor uriaşe care acţionează asupra maşinii. Reputaţia Virajului Opt este justificată şi cred că aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Mă aştept să văd trei opriri la boxe pentru fiecare maşină, dar, desigur, acest lucru va depinde şi de strategia individuală a fiecărei echipe. În mod normal, în această perioadă a anului vremea este caldă în Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare că va fi puţin mai rece decât de obicei. În aceste condiţii, sunt sigur că ne aşteaptă încă un weekend extrem de interesant şi de disputat pe circuit.

 

Kamui Kobayashi (Sauber): Până acum nu am avut nicio problemă legată de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reuşit să facem în aşa fel încât pneurile PZero să reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil să prevăd cum se va desfăşura situaţia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenţă pe acest circuit este unul scăzut, ceea ce înseamnâ că maşina are tendinţa să derapeze foarte mult. Cred că va fi crucial să încercăm să protejăm cât mai mult posibil pneurile faţă. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, în acelaşi timp, este şi cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt.” 

 

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

 

* Istanbul Park este unul dintre puţinele circuite de Formula 1 pe care cursa se desfăşoară contrar acelor de ceasornic. Piloţii vor parcurge 58 de tururi, ceea ce înseamnă o distanţă totală de 309,396 kilometri.  

 

* Felipe Massa, pilotul echipei Ferrari, a câştigat de trei ori Marele Premiu al Turciei şi tot de atâtea ori a plecat de pe cea mai bună poziţie a grilei de start. Până acum, Istanbul Park a găzduit 5 curse de Formula 1. Şi Vitaly Petrov, pilotul Lotus Renault, are amintiri plăcute aici, el reuşind să stabilească, pentru prima oară în carieră, cel mai bun timp în cursa de anul trecut.

 

* Cel mai mare număr de opriri la boxe a avut loc la cursa inauguarală din 2005. Atunci, piloţii au oprit de 48 de ori, o medie de 2,4 opriri per pilot.

 

ANVELOPELE DISPONIBILE PÂNĂ ACUM:

 

  Super Soft Soft Medium Hard
Australia   A doua optiune    Prima optiune 
Malaezia   A doua optiune    Prima optiune 
China   A doua optiune    Prima optiune 
Turcia   A doua optiune    Prima optiune 

 

FABRICA DE LA IZMIT:

 

Departamentul de Formula 1 din cadrul fabricii de la Izmit, care numără 200 de angajaţi specializaţi în producţia de pneuri de competiţie şi este dotat cu tehnologie de ultimă oră, realizează anvelopele în două faze. Prima fază este cea de dezvoltare: producţia de prototipuri pe baza unor modele matematice dezvoltate la Centrul de Cercetare şi Dezvoltare de la Milano. Cea de doua fază este producţia, care implică, la rândul său, cinci etape, 100 de materiale diferite şi 18 componente de bază.

 

Urmează, apoi, un proces complex de validare. Fiecare pneu este scanat cu ajutorul unui laser, pentru a se verifica, astfel, integritatea interioară a anvelopei. Pneul este apoi scanat radiologic, pentru confirmarea structurii externe.

 

Este măsurată, de asemenea, circumferinţa pneului, pentru a verifica, astfel, uniformitatea diametrului. În final, fiecărui pneu i se alocă un cod de bare, care foloseşte la identificarea anvelopei pe drumul parcurs de la producţie la circuit.

 

CENTRUL TEHNOLOGIC DE LA IZMIT: 

 

Centrul de la Izmit este locul unde se produc pneuri pentru sporturile cu motor, din 2007. De anul trecut, Izmit a devenit centrul pentru activităţile Pirelli în Formula 1, în cooperare cu Centrul de Cercetare şi Dezoltare din Milano.

 

O dată cu lansarea diviziei de Formula 1, Pirelli a crescut producţia de pneuri de competiţie. În 2011, compania va produce un total de 200.000 de astfel de pneuri, dintre care 50.000 vor fi pentru Formula 1 si 70.000 pentru GP2 si GP3, competiţii pentru care Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de anvelope. Restul producţiei este destinat celorlalte 60 de campionate internaţionale de curse pe circuit şi raliuri pentru care Pirelli este furnizor exclusiv şi pentru alte competiţii mono-marcă, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy şi Maserati Trophy. În total, întreaga gama Pirelli pentru sporturile cu motor constă în 200 de tipuri de pneuri de competiţie, inclusiv anvelope pentru raliuri.

 

 

 

PIRELLI ÎN TURCIA:

 

Inaugurată în 1960, fabrica de la Izmit produce, pe lângă pneurile de competiţie, atât anvelope pentru autoturisme, cât şi anvelope industriale. Producţia deserveşte piaţa locală, din Turcia, cele mai importante pieţe din Europa (inclusiv Italia, Germania, Franţa, Spania, Grecia, Elveţia, Austria şi Marea Britanie) şi Orientul Mijlociu. Printre numeroşii producători de automobile din portofoliul de clienţi al Pirelli se numără Mercedes, Jaguar, Fiat şi Renault. Fabrica din Izmit, care produce de 25 de ani şi cablu de oţel, se întinde pe o suprafaţă de 340.00 de metri pătraţi şi numără aproximativ 1.900 de angajaţi.

 

Cu o producţie anuală de 8 milioane de pneuri (incluzând gamele pentru competiţie, automobile şi camioane), Izmit este fabrica Pirelli cu cea mai mare producţie.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor