Interviu cu Sorin HAI dupa etapa de la Iasi 2011

Motorsportnews.ro: A trecut si prima etapa din Gtt Drift Series care a avut loc in weekendul trecut la Iasi, unde ai prins ultimul loc al podiumului. Esti multumit de rezultat, puteai face mai mult?

HAI: Salutari tuturor iubitorilor driftului si nu numai.

Asa este, prima etapa a trecut si totul a fost bine, masini”noi”, lume multa, organizare foarte buna, intr-un cuvant toate ingredientele pentru  reteta  unei etape de drift reusita.

Clasarea mea ma multumeste tinand cont de faptul ca masina beneficiaza de alte setari, alt soft si asta se vede si in evolutia mea, numai eu stiu ce era in sufletul meu anul trecut cand pur si simplu ma chinuam sa fac drift din cauza setarilor nepotrivite.

Motorsportnews.ro: Cum ti s-au parut colegii tai pregatiti pentru etapa de la Iasi, fiind primul eveniment unde unii au venit cu masini noi, unii in acest an au debutat?

HAI: Anul acesta au venit masini noi unele bine gandite alte in curs de pregatire, debutanti curajosi si talentati, evolutiile unora dintre ei sunt chiar promitatoare.

Motorsportnews.ro: Cum s-a comportat masina si ce impact au avut designul si noua grafica pentru fani?

HAI: Masina s-a comportat extraordinar, incredibil de bine, o pun si pe seama faptului ca am evoluat numai cu anvelope noi (multumesc pe aceasta cale anvelopesijante.ro), dar simt ca este loc si de mai bine. Si stiu ce am de facut pentru asta, in perioada imediat urmatoate masina intra in garajul haltech.ro pentru noi imbunatatiri setari si up-gradeuri, schimbarea turbinei un nou soft, etc….

Grafica este de mare efect toti au fost incantati, pe aceasta cale ii multumesc omului care a creat grafica este de mare efect si mie imi place la nebunie.

Motorsportnews.ro: Ce parere ai despre organizarea etapei de la Iasi, au avut impact noile reglementari din regulamentul oficial de la drift introdus in acest an?

HAI: Organizare buna ca de obicei, perfect nu cred ca se poate face niciodata se gaseste cineva sa fie nemultumit de un anumit lucru, este imposibil sa-i multumesti pe toti, dar una peste alta a fost chiar bine.

Regulamentul consider ca este unul normal pentru o asemenea competitie, sunt unele chestii care nu prea convin anumitor piloti, dar totul va fi bine pana la urma o sa vedeti.

Motorsportnews.ro: Pentru prima oara in Romania la o etapa de drift site-ul nostru a avut o trasmisie live-text si poze, ce parere ai despre aceasta initiativa (crezi ca e util pentru fani)?

HAI: Tot ceea ce inseamna promovare pentru acest sport este extraordinar de benefic, nu mai iau in discutie ceea ce ati facut voi prin transmisiunile voastre, bravo baieti.

Si cei care nu au putut veni au fost la curent cu ceea ce s-a intamplat la Iasi, prin intermediul vostru, bravo inca o data.

Motorsportnews.ro: Ce urmeaza?

HAI: Asa cum am precizat putin mai sus pana la etapa urmatoare vreau fac ceva modificari, sa schimb turbina, voi opta pentru o turbina mai mica pentru a intra din ture joase, voi face alt soft, alte setari pentru suspensie, am simtit ca ceva nu e in regula la suspensia fata si cel mai important – vreau sa maresc unghiul de virare al rotilor fata. Sper sa pot termina toate aceste lucrari pana la etapa viitoare si va promit ca veti vedea o alta masina.

Motorsportnews.ro: In final ai cuvantul….

HAI: Tin sa multumesc sotiei si ficei mele carora le dedic cupa de la Iasi, sponsorilor mei – anvelopesijante.ro, repsol, exelixis, dental-med, haltech.ro si tuturor celor implicati in aceasta pasiune a mea.

Astept cu drag publicul si fanii la urmatorul eveniment pentru a vedea un spectacol pe cinste oferit de pilotii din GTT Drift Series.

Bafta si sa auzim de bine.

Foto: Catalin Oprea mai multe poze si pe – www.pov.ro

Lumea motorsportului romanesc este in doliu

Chiar daca noi nu-l cunosteam de mult timp pe  Vlad Iosipescu, caruia prietenii apropiati ii spuneau si Valiza, ne-am dat seama foarte repede ca am avut ocazia sa dialogam cu un adevarat profesionist, chiar perfectionist, un om deschis, rabdator si dornic sa impartaseasca si altora cunostintele sale. Vlad si-a dedicat marea majoritate a timpului pregatirii masinilor de competitie de la noi din tara, el lucrand pentru Victor Baldescu, Dan Spuderka si in ultima perioada la Autotehnica, alcatuind alaturi de Paul Andronic o echipa inimoasa. Pe 19 mai 2011 Vlad ar fi implinit 31 de ani, iar noua nu ne ramane altceva de facut, decat sa pastram vie amintirea sclipirii din ochii acestuia atunci cand vorbea despre masinile de curse.

A fost o onoare pentru noi sa il cunoastem pe Vlad Iosipescu, un om deosebit de profesionist si valoros. Sincere condoleante familiei greu incercate. Dumnezeu sa te odihneasca in pace Vlad!

 

Vlad Iosipescu va fi condus duminica 27 martie pe ultimul drum la locul de veci din Cimitirul Damaroaia (capatul liniei de autobuz 331). Slujba religioasa va avea loc incepand cu orele 12:00 la domiciuliul sau din strada Mihai Viteazu, numarul 68, Sector 1, Bucuresti.

Ce faci, bestie?

La nivel declarativ suntem toti admiratorii oamenilor de bun simt. Adica a acelora care sunt bine educati, saluta frumos, isi cer scuze cand gresesc si se ridica de pe scaun ca sa-l ofere celor batrani. Parca ceva ne impinge de la spate sa ii imitam pe bunici sau pe parinti care spuneau si ei aceleasi lucruri.

De ceva vreme insa s-a instaurat un nou curent. Acela al admiratiei celor care reusesc prin tupeu, prin a fi descurcareti intr-un sens mai putin legal, prin atitudini de genul “ma dai afara pe usa iti intru pe geam”. E si normal. Fostii bisnitari, acum mari oameni de afaceri, se plimba cu X6 alb, cu bunaciuni de femei langa ei si ii vezi toata ziua pe terase tastand pe Iphone. Ei inchiriaza vile in vacantele de pe malul marii si se imbraca de la magazine de firma.  Si toti ravnim la ce au ei! Nu vreau sa aud comentarii cum ca de fapt voi ravniti la o viata intru invataturile de la biserica cu piosenie, modestie si buna cuviinta ca nu tine. Tine doar ca X6-le sa fie un Lexus IS negru, pitipoanca sa fie o Natalie Portman si Iphone-ul sa fie…, ma rog, asta poate sa ramana asa.

Dar daca ravnim la un astfel de potential financiar nu inseamna ca ravnim si la felul in care a fost obtinut. Gresit. Tot mai mult alunecam pe panta aceasta in care nu mai e important sa inveti la scoala, sa iti vezi de treaba la serviciu si sa iubesti o singura femeie toata viata. Nu! Ceea ce conteaza e scoala strazii  (sau a vietii cum le place “lor” sa spuna), sa iti mearga mintea la combinatii si sa treci prin cat mai multe asternuturi. Loialitatea nu e o valoare doar daca previne interventia unor institutii de control in viata celor apropiati. In rest, legea tunului dat la momentul maxim.

Buuun. Cum sta treaba insa cu performantele sportive? Si mai ales cu cele din motorsport. Nu vorbim neaparat de Romania unde toata lumea da teapa la toata lumea dar este si prietena cu toata lumea. Vorbim de cei care ajung in varf si de atitudinea lor… atat cat suntem lasati sa o vedem.

Cand cineva greseste ne dorim sa-si ceara scuze, nu? Dar daca cineva ca Alonso sau Vettel greseste, oare ne mai dorim sa-si ceara scuze? Un performer este genul de om care sa isi vada lungul nasului si sa plece capul cand e cazul? Da, asa ar trebui. Dar oare ar ajunge campion cineva care se scuza cand ii taie calea cuiva, care sta la coada linistit pana ii vine randul si care declara ca mai are mult de invatat pana sa se bata pentru titlu? Eu zic ca nu.

Ogier va ajunge departe pentru ca se crede mai bun ca Leob. Si nu il intereseaza de Citroen si de palmaresul extraterestrului. Daca Citroen i-ar fi impus rol de pilot secund s-ar fi dus la Ford. Ce loialitate, ce locotenent, ce conteaza ca si asa Loeb se va retrage? El vrea titlul acum. Vrea victoria in raliul asta. Si daca Leob abandoneaza pun pariu ca o sa vad un ranjet la Ogier!

Una din conditiile sa ajungi sus de tot este sa nu iti pese de ce e in jurul tau. Sa te uiti doar in directia in care vrei sa mergi si niciodata inapoi sau lateral. Sa fii atat de tare incat, constient ca provoci suferinta celor din jur, sa mergi mai departe. Sa fii in permanenta la marginea obsesiei si a tenacitatii machiavelice. Daca faci praf masina de concurs sa consideri ca e normal ca echipa sa-ti dea alta in cel mai scurt timp. Ca e normal ca echipa sa munceasca toata noaptea ca tu sa o ai pregatita  dimineata cand intarzii din cauza ca te-ai certat cu prietena ta. Iar daca ai un coechipier sa iti doresti in permanenta sa il surclasezi sau daca se poate sa il domini in asa hal incat sa abandoneze motorsportul din motive psihice.

Si daca ii admir pe campioni pentru determinarea lor de ce nu raman consecvent si cu cei care fac la fel in viata de zi cu zi? Pentru ca in viata cotidiana nu exista competitie si toti avem pusa deoparte fericirea de care avem nevoie. Pentru ca banii si aroganta nu sunt un barometru pentru implinire cu toate ca ne lasam prostiti ca e asa.  Pentru ca in viata de zi cu zi nu e normal sa te uiti peste umar in permanenta sa vezi daca nu cumva cineva ravneste la postul tau, la prietena ta, la ceasul tau si e pe cale sa ti le ia. Pentru ca cei mai multi sunt cacanari in viata si incompetenti in curse. Cand am putea fi bestii in concurs si gentlemani in afara lui.

Start în Campionatul Mondial de Formula 1 la Melbourne



Duminica aceasta începe la Melbourne Campionatul Mondial de Formula 1, pe circuitul din Albert Park.

Se vor alerga 58 de ture, pentru un total de 307,5 kilometri. Lungimea unui tur este de 5,3 km. Circuitul a fost inaugurat în 1996, şi în mod tradiţional a fost prima etapă de campionat, dar începînd de anul trecut a devenit a doua. Anul acesta, datorită evenimentelor din Bahrain, competiţia începe din nou în Australia, un loc mult mai atrăgător datorită publicului entuziast şi cunoscător şi unui circuit stradal apreciat şi de piloţi şi de spectatori. Orarul de desfăşurare a fost modificat începînd de anul trecut, startul calificărilor şi cursei avînd loc la ora locală 17:00, facilitînd astfel vizionarea pentru telespectatorii europeni.

Circuitul din Albert Park nu este unul permanent, de aceea performanţele se vor îmbunătăţi gradual pe măsură ce maşinile vor lăsa cauciuc pe asfalt, crescînd astfel aderenţa. Prognoza meteo nu indică ploaie, cu temperaturi moderate şi cer senin în ziua cursei.

Ca noutate, la Melbourne piloţii vor beneficia de un set de pneuri hard în plus pentru antrenamentele de vineri, pentru a putea face mai multe tururi. Pentru această cursă , Pirelli a adus cauciucuri de compoziţie hard şi soft.

Asa cum multă lume ştie, începînd din acest an, Campionatul Mondial de Formula 1 va fi transmis pe canalele DigiSport şi Digisport HD. Se pare că transmisiile vor cuprinde inclusiv antrenamentele libere, şi nu ne rămîne decît să sperăm că vom avea parte de comentatori mai bine informaţi şi mai putin plictisitori decît pînă acum.

Iată programul weekend-ului, după ora Romaniei:

Vineri 25 martie: antrenamente libere între orele 3:30 – 5:00 şi 7:30 – 9:00

Sîmbătă 26 martie: antrenamente libere între orele 5:00 – 6:00 şi calificări de la ora 8:00

Duminică 27 martie: startul cursei, de la ora 9:00.

Cinci automobile Citroen DS3 WRC vor lua startul in Raliul Portugaliei

Dupa victoria din Raliul Mexicului, modelul Citroën DS3 WRC poate fi considerat un etalon pe macadam. La revenirea in Europa, echipa Citroën Total are un singur obiectiv si anume de a castiga in continuare. Cele doua echipaje Sébastien Loeb/Daniel Elena si Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, vor incerca sa adune puncte atat in clasamentul constructorilor cat si in cel al pilotilor. In afara celor doua masini ale echipei Citroën Total se vor mai alinia la start inca trei modele Citroën DS3 WRC.


Organzatorii Raliului Portugaliei sunt decisi sa-si promoveze cat mai bine evenimentul si de aceea au venit cu multe noutati pentru editia din 2011. Startul s-a mutat la Lisabona, la 270 km nord de Faro. Mutarea startului in capitala Portugaliei, pentru prima oara in ultimii 37 de ani, este marcata si de super speciala programata chiar in centrul Lisabonei. Ziua de joi este destinata activitatilor de promovare cu sesiuni de autografe si o parada prin oras. Seara, echipele vor parasi estuarul Tagus si se vor indrepta spre Algarve pe coasta de sud.

Cu mai putin de un an in urma, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut, la Algarve, prima lor victorie cu Citroën C4 WRC si pornesc, anul acesta, din postura de favoriti mai ales ca traseul este identic in proportie de 80% cu cel din 2010. „Este o aminitire fantastica, una pe care nu o voi uita niciodata”, recunoaste Ogier. „A fost un raliu aproape perfect pentru noi in care am fortat de la start pana la sosire. Chiar daca am fost primii pe drum in zilele a doua si a treia tot am reusit sa ramanem in fata rivalilor nostri.

Dupa incidentul din Mexic, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor avea o pozittie foarte buna la start in Raliul Portugaliei. „Chiar daca nu am adunat puncte in etapa din Mexic, sunt foarte multe concluzii pozitive pe care le putem trage dupa prima etapa pe macadam. Chiar daca am curatat drumurile pentru cei din spatele nostru, am demonstrat cat suntem de competitivi. Aici in Portugalia sunt hotarat sa obtin maximum posibil in urma pozitiei de start din prima zi, mai ales ca ne va fi putin mai usor decat in Mexic. Au fost doar doua etape pana acum, din totalul celor 13 inscrise in calendar, deci mai avem o multime de oportunitati de a obtine rezultate bune”, a adaugat Ogier.

Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au castigat acest raliu in 2007 si 2009, se afla pe locul secund in clasamentul general dupa victoria din Raliul Mexicului. „Modelul Citroën DS3 WRC a fost foarte rapid in Mexic, dar acolo ne-am dominat intotdeauna adversarii. Daca vremea va fi buna in Portugalia vom vedea exact cat de competitive sunt noile masini in conditii similare. Aceasta etapa este o combinatie a tuturor celorlalte raliuri pe care le vom intalni de acum incolo. Exista sectiuni foarte rapide, legate de sectiuni inguste cu foarte multe cocoase ceea ce inseamna ca dictarea trebuie sa fie foarte precisa. Obiectivul nostru este acelasi ca in Mexic, adica victoria”, a spus Loeb, inaintea etapei din Portugalia.

In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie de echipa Citroën Total, la startul Raliului Portugaliei vor mai fi inca trei astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn Jr.

[nggallery id=139]

Cand visele lui Giui Anghelescu Stefan Jr. devin realitate

Cu totii visam la diferite lucruri, mai mult sau mai putin realizabile si ne trezim din cand in cand si ne dam cate o palma sa iesim din starea de euforie care ne cuprinde. Deasemeni, se mai spune ca daca vrei ceva cu adevarat si iti urmaresti visele, acel lucru se va intampla mai devreme sau mai tarziu, de unde si zicala “ai grija ce iti doresti ca poate ti se intampla.”

Exista vise frumoase, cosmaruri, somn adanc, vise in alb si negru, vise care ne dau premonitii, dar exista si vise vindecatoare. Tot ce trebuie sa faci este sa inchizi ochii si sa te relaxezi. Totul este posibil atunci cand mintea noastra da frau liber povestilor din realitate, combinandu-le cu cele fantastice, ca pe un puzzle.

Stefan Giui Junior nu face nici el exceptie de la aceasta regula, singura diferenta dintre el si poate multi dintre noi este ca a reusit sa isi vada un vis cu ochii, ajutat probabil de steaua lui norocoasa asa cum spunea un apropiat al acestuia. Visul lui Stefan a inceput de mic copil si probabil multi va veti regasi printre randurile acestui material, pe cand urmarea cursele de Formula 1 la TV. De aici s-a declansat o dragoste nebuna pentru sporturile de performanta si ulterior pentru competitiile auto, adica pentru tot ce are 4 roti si merge repede.

Provenind dintr-o familie de sportivi, unde disciplina si seriozitatea sunt puse la rang inalt, si datorita faptului ca aschia nu sare departe de trunchi, Stefan s-a orientat, asa cum era de asteptat, tot spre sporturi care presupun un efort fizic deosebit. Degeaba a incercat o  pregatire in rugby, box, atletism, karate, judo, inot, pentru ca sufletul si gandul tot la motorsport ii era. Asa ca, dupa terminarea ANEFS-ului, Stefan a decis ca este timpul sa isi urmeze visul si sa inceapa pregatirea in acest sport extrem de costisitor si dificil. Ajutat de familie, Stefan a inceput sa urmeze cursuri de pilotaj la diverse scoli de pilotaj din tara si din strainatate cu instructori extrem de renumiti. Din tara nu este nevoie decat sa va mentionam numele fostului Campion National de Raliuri Stefan Vasile, iar in strainatate, la Porsche Sport Driving School, instructor nu i-a fost nimeni altcineva decat unul din instructorii lui Sebastien Ogier- Mathieu Zangarelli.

Numele de Stefan Giui Aghelescu Junior nu este unul total necunoscut pentru cititorii site-ului nostru, in urma cu ceva vreme Motorsportnews.ro prezentandu-va in avanpremiera cei trei copii care urmau sa iasa din maternitatea Autotehnica.

Pentru ca toate lucrurile evolueaza si cresc, la fel s-a intamplat si cu cei trei frati Mitsubishi Evo 9 care au crescut, unul mai puternic decat altul, si, sambata 19 aprilie, a venit momentul sa asistam la botezul a doi dintre ei care au reusit sa se dezvolte mai repede. Cel de-al treilea fratior a ramas sub atenta supraveghere a nasului sau, Paul Andronic, directorul maternitatii Autotehnica care da viata si pregateste de concurs unele din cele mai bune masini de competitie din Romania, cu o traditie care a inceput odata cu regretatul Horia Andronic.

Sunt foarte multumit de munca pe care au depus-o cei de la Autotehnica sub coordonarea lui Paul Andronic. Trecerea pe masina cu tractiune integrala este schimbare foarte importanta pentru mine, de aceea privesc sezonul 2011 drept unul de acomodare, invatare si perfectionare, astfel incat in 2012 sa pot avea sanse reale la un loc pe podium. Am increderea in mine si in echipa mea, insa voi aborda sezonul acesta, in primul rand, cu prudenta”, a declarat Giui la prezentarea oficiala.

Drumul pe care l-a ales nu este pur si simplu un hobby. Stefan a optat sa se pregateasca temeinic  si intr-un stil cat mai profesionist. Sa nu va surpinda atunci cand va spunem ca el urmeaza o dieta facuta chiar de mama sa, doctor nutritionist. Merge la psiholog si in loc sa doarma sau sa piarda timpul pe calculator acesta este preocupat cu exercitii fizice si analizeaza inregistrarile pe care le-a realizat la scolile de pilotaj sau pe probele de concurs. Totul este facut ca la carte asa cum procedeaza toti pilotii profesionisti.

Gandurile lui Stefan sunt mari si ca sa ajungi departe trebuie sa visezi departe, de acea sa nu va surpinda ca vom vorbi aici despre Cupa Porsche, LeMans Series,WTCC,  Lemans 24H, Nascar si un pic mai retinut despre Formula1.

Unul dintre vise, Cupa Porsche, deja se va implini pentru Stefan in acest an cand va lua parte la 3 sau chiar 4 etape din acest campionat cu un posibil sezon complet in 2012. Daca isi va putea indeplini visele sau nu, asta numai Stefan va trebui sa ne demonstreze pe viitor, ca visele pot deveni realitate. Pe Giui Anghelescu il veti putea vedea in 2011 efectuand un sezon complet in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop precum si la etapele de asfalt ale Campionatului National de Raliuri Dunlop.

 

 

 

 

Motorsportnews.ro: Incepand de sezonul trecut a fost permisa eliminarea restrictorului in cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta.Tu ce alegere ai facut ?

GAS Jr.: Am profitat de aceasta prevedere a regulamentului, astfel ca masina pentru Viteza in Coasta va fi pregatita fara restrictor.

Motorsportnews.ro: Ai apucat sa conduci masina in ambele versiuni, cu si fara restrictor ?

GAS Jr.: Da, cea echipata cu restrictor are puterea maxima in jurul a 4 500  rpm iar cea fara aproape de 7 000 rpm. Eliminarea restrictorului iti confera o plaja mai mare de turatii si nu te “inghesuie pe viraje”. Reviziile se fac dupa fiecare etapa, ambele masini ( n.red. : coasta si raliu) vor pregatite pentru Grupa N.

Motorsportnews.ro: Lucrurile se desfasoara putin diferit, vorbind despre Raliuri si Viteza in Coasta. Chiar daca vei lua parte numai la etapele de raliuri pe asfalt, crezi ca vei reusi sa te adaptezi alaturi de un copilot si la noua metoda de efectuare a recunoasterilor ?

GAS Jr. : Da, nu va fi o problema foarte mare. Am facut si cursuri de pregatire pentru raliuri cu Stefan Vasile. Merg foarte mult pe cunoasterea traseului.

Motorsportnews.roPentru Campionatul de Viteza in Coasta ai vreun obiectiv?

GAS Jr.: Clasarea cat mai sus si timpi cat mai buni. Vreau sa fiu cu capul pe umeri anul acesta, nu sa imi fac iluzii. In 2012 probabil obiectivul va fi un eventual Top 3.

Motorsportnews.ro: De unde pasiunea pentru circuit ?

GAS Jr.: De mic urmaream cursele de Formula 1 si acestea mi-au marcat copilaria.

Motorsportnews.ro: Te ajuta studierea imaginilor video inregistrate in masina de concurs?

GAS Jr.: Foarte mult. Studiind cu atentie iti dai seama de greseli pe care nu le constientizezi cand pilotezi. La Porsche Cup am beneficiat si de telemetrie iar instructorii mi-au spus unde ar fi mai bine sa schimb momentele de franare si accelerare.

[nggallery id=138]

GTT Drift Series: Cronica primei etape de la Iasi 2011

Cei de la drift au fost cei mai harnici in acest an si au dat startul in acest nou sezon in competiile sporturilor cu motor din Romania. Inceputul anului 2011 a inceput promitator pentru majoritatea competitiilor de motorsport care se desfasoara la noi in tara, fiind date publicitatii atat regulamente oficiale cat si calendare competitionale.

Competitia de drift nu a facut exceptie de la aceasta regula si organizatorii GTT Drift Series au dat publicitatii atat regulamentul oficial cat si calendarul competitional inainte de prima etapa care a avut loc la Iasi, astfel incat pilotii sa isi poata pregati masinile corespunzator si sa isi poata planifica participarile din tara cat si de peste hotare. De asemenea s-a tinut cont si de calendarul KOE Drift astfel incat datele sa nu se suprapuna deoarece foarte multi piloti romani vor fi prezenti in competitia internationala.

19-20 martie au fost zilele pe care toti iubitorii driftului le-au asteptat cu nerabdare dupa pauza competitionala din iarna in care majoritatea pilotilor au fost ocupati cu pregatirea masinilor cu care urmau sa se prezinte la startul sezonului 2011. In functie de bugetul disponibil aproape majoritatea pilotilor veterani s-au prezentat la Iasi cu masini noi sau cu modificari la cele deja existente. Cea mai senzationala aparitie a reprezentat-o Nissan-ul Silvia S15 pregatit de Gabriel Onofrei de la A-Z de 600cp, o masina care ar face fata cu brio in orice campionat de drift de peste hotare.

Tot cu un Nissan Silvia S14A ne-a surprins placut si Alex “SKP” Popescu care din pacate nu ne-a putut incanta cu derapajele controlate, masina suferind probleme tehnice, iar Dragos “LLI” a evoluat pe acelasi Nissan S14 de anul trecut, care a suferit modificari la motor iar unghiul de bracaj al rotilor a fost marit. Sorin “HAI” Ene si Marius “KNS” Mitrache au ramas fideli masinilor de anul trecut Silvia S14A, respectiv Skylinke GTR, HAI-u prezentand o noua grafica si imbunatatiri la designul exterior si la motorul SR20DET de 300cp. Calin Ciortan nu a reusit sa isi finalizeze masina BMW E30 cu motor de M3 turbo, dar a ramas fidel marcii Bmw si s-a prezentat la Iasi cu un model E46 la fel ca si campionul en-titre Traian Buse care a venit tot cu un Bmw insa E30 “imprumutat” de la HAI.

Tot din tabara Bmw ii mai enumeram pe Razvan “LKN” Fratianu cu o noua grafica pe E36 M3, Vasile “Mouse” Cristi tot un E36, Razvan “DOI” Tica pe E30-ul roz cu un unghi de bracaj al rotilor marit, Silisteanu “SYL” Marian care a decis ca inima “pisicii” trebuie vitaminizata si astfel si-a facut aparitia un turbo sub capota si Moise “Santos” Radu cu Bmw-ul E30 care in aceasta etapa a reprezentat Brazilia :), probabil cel mai ghinionist protagonist al etapei. Dupa ce s-a stricat caseta de directie cu doar o zi inainte de plecarea la Iasi, Santos a reusit reparatia acesteia, insa in timpul concursului motorul a cedat, Santos reusind doar o clasare pe locul 17.

Nu au lipsit nici debutantii de la aceasta prima etapa, cel mai bun dintre acestia dovedindu-se a fi Octavian Chelaru pe un Nissan S13, care a reusit o clasare in top 16, pierzand duelul cu mult mai experimentatul HAI. Catalin Trifan a venit cu un Bmw E30 pregatit pe parcursul a 5 luni de echipa sa Audio Class Team. Am avut parte si de debutul celui mai tanar participant la drift in varsta de doar 16 ani Iulian “Jumi” Jumuga pe un Bmw E36 2.5l insotit de Marius “KNS” Mitrache – copilot si instructor.

L-am lasat la sfarsit pe Dobre Niculae poreclit “Superglue” care s-a prezentat si in acest an cu acelasi Bmw E30 echipat cu un motor V8 si care a reusit prima victorie de etapa din cariera sa. O evolutie fara greseala si spectaculoasa, asa cum a afisat si sezonul trecut, i-au adus lui Dobre locul 1 la Iasi, reusind sa il invinga in finala pe Calin Ciortan ocupantul locului 3 anul trecut in competitia interna, dar si in KOE Drift.

Vremea a tinut pana la urma cu organizatorii si participantii in sensul ca nu a plouat dar temperaturile au fost scazute, insa a fost o vreme placuta in special pentru piloti si masinile acestora. Publicul a raspuns afirmativ si de aceasta data fiind prezenti in numar destul de mare sa ii vada in derapaj controlat pe protagonistii din GTT Drift Series.

Motorsportnews.ro a transmis in premiera pentru Romania de la aceasta competitie live-text si foto astfel incat toti fanii driftului, chiar daca nu au putut face deplasarea la Iasi, sa poata fi la curent cu ce se intampla in concurs. Pentru acest lucru dorim sa multumim prietenilor si colaboratorilor nostri Anca si Catalin Oprea www.pov.ro

La aceasta prima etapa am avut parte si de un mic incident atunci cand unul din pilotii incepatori a depasit bariera de cauciucuri si gardul de protectie, insa nimeni nu a fost ranit. Organizatorii au dat dovada de o pregatire foarte buna ambulanta sosind la locul cu pricina sub 1 min pentru eventuale ingrijiri. Se pare ca Mike Procureur organizator KOE a propus pe viitor modificarea traseului pentru incepatori care sa aiba un grad de dificultate mai redus, astfel incat aceste incidente sa nu mai aiba loc pe viitor.

In viitorul apropiat GTT Racing se pare ca ne pregateste o surpriza, acestia fiind in discutii cu organizatorii KOE de a organiza in Romania etapa care sa deschida campionatul KOE Drift, deoarece etapa din Serbia care trebuia sa aiba loc in perioada 7-8 mai 2011  a fost anulata.

Daca acest lucru se va concretiza ramane de vazut, ce stim cert este ca urmatoarea etapa din campionatul GTT Drift Series va avea loc la Cluj in perioada 28-29 mai.

Clasament dupa etapa de la Iasi

1. Dobre Niculae – SUPERGLUE
2. Calin Ciortan
3. Sorin Ene – HAI
4. Razvan Tica – Razvan DOI
5. Dragos Stacescu – Dragos LLI
6. Alexandru Gorgan – KELLU
7. Cristi Vasile – MOUSE
8. Gabriel Onofrei

Foto: Catalin Oprea www.pov.ro

 

Cei care detin adevarul

Pe vremea copilariei mele, in anturajele in care ma invarteam, baietii visau in general sa se faca detectivi, sportivi, piloti sau chiar astronauti. Fetele vroiau sa se faca doctorite, actrite sau profesoare de romana. Inainte sa o tin eu una si buna ca vreau sa ma fac antrenor de atletism i-am inebunit pe toti ca vreau sa ajung tamplar. Dar nu inginer intr-un birou, ci ala care isi da cu ciocanul peste degete, care taie cu fierastraul. Asta faceam in vacante, asta vroiam sa fac cand ajung om mare.

Acum elevii nu vor sa se faca nimic. Nu iti vorbesc cu pasiune despre aproape nici o profesie. Ravnesc cu totii la un statut de oameni de afaceri de succes. Masina, casa, siguranta financiara si o mare doza de miserupism, asta vor. Stiu, pentru ca i-am intrebat. Am fost in fata claselor a XI-a si a XII-a la liceul unde am absolvit in ’96.

Le-am povestit despre performante, despre motorsport, despre cum este sa-ti urmezi un vis. Am povestit si le-am aratat poze cu Senna si cu Prost, cu Leob, cu Claudiu David si cu Titi Aur. Le-am mai aratat poze cu Bute, cu Nadal si cu Cristina Neagu. Pe Cristina a recunoscut-o o eleva. Pe Bute, cativa baieti. E adevarat, nu am avut nici o poza cu Mutu sau cu Hagi.  

Daca ar fi venit cineva cand eram eu elev sa ne povesteasca despre sport si sa ne arate cum unii si-au implinit visele si au ajuns unde nimeni nu le dadea vreo sansa, cred ca am fi simtit altfel. S-ar fi terminat ora si tot ce ar fi fost in capul nostru ar fi fost cum sa ajungem noi acolo; si cine din scoala e deja pe drumul performantei. Un fel de nevoie de a ne lua la bataie dupa ce veneam de la un film cu karatisti. Mai tineti minte?

Ei bine, nu am simtit ca elevii in fata carora am fost isi doresc ceva cu ardoare. Nu am vazut nici o pasiune in ochii lor. Si asta m-a intristat.

Vina cred ca este pana la urma a noastra. Lumea pe care am construit-o pana la ei nu le inspira incredere si nu ii indeamna sa aprecieze performanta si pasiunile care te macina pe interior. Ei sunt mult mai pragmatici. Sincer nu stiu care e solutia sau daca e nevoie de o solutie. Adevarul e al lor si eu incet-incet trec de partea celor carora li se spune “buna ziua” si “saru’mana” si nu “ceau”. Ceea ce inseamna ca vorbesc alta limba si termenul dupa care voi fi considerat “expirat” se apropie.

Din pacate eu nu simt ca am construit ceva, ca am contribuit cu mare lucru la lumea de acum. Mai degraba ca am incercat incontinuu sa inteleg si sa ma adaptez. Si nu cred ca am reusit bine nici una nici alta. Insa pe elevii pe care i-am avut in fata nu prea ii poate dezamagi nimic si ei nu duc o munca asidua de adaptare. Ei pur si simplu sunt si asta parca le da un aer matur. Nu stiu cand o sa ajung eu la feelingul asta dar inca simt ca nu m-am facut mare si ca ce am de facut inca nu am facut. Dar daca feelingul asta va continua mult o sa ajung patetic. Asta e sigur.

Noroc cu figuri ca Tarquini, Sainz, Prost si altii care inca imi demonstreaza ca performanta se poate face si la varste inaintate. “Inca mai am timp”, ma incurajez in permanenta. Problema e ca acestia din urma, la varsta mea erau deja departe. Sa depun armele atunci? Nu cred, eu inca fac parte din generatia care vroia sa ajunga sa piloteze rachete. 

Ogier incheie primul shakedownul din Portugalia – Block la spital

Shakedown-ul premergator Raliului Portugaliei, cea de-a treia etapa a Campionatului Mondial de Raliuri, a avut loc in aceasta seara, pe proba Vale de Judeau (5.03 km). Cel mai bun timp a fost obtinut de castigatorul editiei de anul trecut, Sebastien Ogier. La doar o zecime de secunda acesta a fost urmat de coechipierul sau, Sebastien Loeb, si la 3 zecimi de secunda de pilotul Ford, Jari-Matti Latvala. Petter Solberg reuseste al patrulea timp, top-ul cinci fiind completat de surpriza Raliului Suediei, Mads Ostberg.

Ken Block a avut parte de un spectaculos crash, atat el, cat si copilotul sau, Alex Gelsomino, fiind dusi la spital pentru un control preventiv, insa acestia sunt nevatamati. Crash-ul a avut loc la aproape 1.6 km de startul probei, masina aterizand pe plafon.

Raliul Portugaliei va debuta maine, la 15:30 (ora Portugaliei) cu superspeciala de pe strazile Lisabonei.

Rezultate shakedown:

1. Sebastien Ogier 3:08.5
2. Sebastien Loeb 3:08.6
3. Jari-Matti Latvala 3:08.8
4. Petter Solberg 3:09.2
5. Mads Ostberg 3:09.6
6. Mikko Hirvonen 3:10.8
7. Henning Solberg 3:11.6
8. Matthew Wilson 3:14.8
9. Kimi Raikkonen 3:15.1
10. Federico Villagra 3:15.6

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor