WRC Raliul Iordaniei – Avancronica

Raliul Iordaniei a inceput cu cateva probleme logistice pentru echipe si organizator dar se pare ca au fost depasite. Cu ajutorul echipamentelor imprumutate de autoritatile locale pentru motorsport, recunoasterile au inceput cu bine.

 

Citroen a contemplat la un moment dat posibilitatea sa nu deplaseze echipa in Iordania din cauza lipsei  securitatii in zona dar pana la urma sunt si ei prezenti.

 

Ford a testat intensiv timp de patru zile in Spania inainte de aceasta etapa. Mikko Hirvonen a castigat in Iordania in 2008 dar nu a mai castigat o etapa de macadam din septembrie 2009. Latvala inca este in cautarea primei victorii in 2011 insa este singurul care a fost pe podium in toate cele trei etape de pana acum. Este la doar 10 puncte de liderii Loeb si Hirvonen iar Ford are acelasi ecart in fata celor de la Citroen.

 

Toti pilotii au subliniat aceeasi particularitate a etapei Iordaniene si anume lipsa reperelor pe traseu. Nu exista stalpi, case, pomi sau glisiere dupa care sa se orienteze. In aceste conditii dictarea este mai importanta ca oricand, pilotul avand de multe ori in fata doar linia orizontului.

 

Latvala a atras atentia asupra probei de peste 40 de kilometri care se va alerga de doua ori sambata. Aceasta are toate sansele sa faca diferenta in lupta pentru victorie.

 

Loeb vine dupa o victorie in 2010 insa va fi al doilea pe drum dupa Hirvonen in prima zi. In lupta cu Ogier, campionul mondial va avea un mic dezavantaj insa dupa ce drumurile se vor curata dupa prima trecere, aderenta va fi comparabila cu cea de pe asfalt.

 

 

Pilotul norvegian Henning Solberg va lua cel de-al 100-lea start din cariera si spera ca de data aceasta sa reuseasca sa duca pana la capat raliul fara incidente care sa-l arunce in spatele clasamentului. El ii va avea coechipieri pe Mads Ostberg, care e pentru prima oara in Iordania si pe Mathew Wilson care a insistat pe antrenamentele fizice inainte de aceasta etapa. Fiul lui Malcom Wilson a urmarit mai ales rezistenta la temperaturi ridicate intrucat va avea de indurat valori de peste 50 de grade Celsius in mod constant.

 

Poate cel mai frustrat dintre toti pilotii e Petter Solberg, care e in cautarea unei victorii sau cel putin a unui podium. Viteza este de partea lui, iar pana acum, in 2011 a castigat 14 probe speciale. Doar Loeb a reusit cu una mai mult decat el. Norvegianul si cu cei patru piloti oficiali Ford si Citroen sunt cei cinci pe care Loeb ii vede pretendenti la victorie.

 

Kimi Raikkonen va participa pentru a doua oara in Iordania si vizeaza o noua clasare in puncte. Pana acum, pilotul Ice 1 Racing a reusit sa stea pe drum in raliurile din 2011 si daca va reusi si data aceasta o pozitie in top zece este aproape garantata.

 

Nu trebuie uitati nici Federico Villagra sau Khalid Al Qassimi. Cu toate ca primul se afla intr-un program foarte incarcat competitional, Al Qassimi se va folosi de toata experienta acumulata de-a lungul timpului pe astfel de probe. De asemenea pilotul din Abu Dhabi va lua startul cu numarul 40 in WRC.

 

Olandezii Van Merksteijn si Kuipers vor acumula experienta la volanul noilor modele WRC insa din rezultatele anterioare putem sa anticipam ca Daniel Oliveira le va pune mari probleme cu al sau Mini S2000.

 

Asadar, Raliul Iordaniei ii va departaja pe Loeb si Hirvonen pe cele doua pozitii fruntase in clasamentul general. Secunzii lor si Petter Solber vor fi lupii flamanzi care vor da totul pentru o victorie de palmares intr-unul dintre cele mai grele raliuri din calendar.

 

UPDATE : Desi nu exista inca un anunt oficial, reprezentantii Autosport.com, prezenti la intalnirea echipelor cu organizatorii, au declarat ca decizia anularii primei zile a fost deja luata. Vom reveni.

Breaking News: WTCC se duce la Budapesta

Circuitul Hungaroring din Budapesta va deveni gazda rundelor 7 si 8 din WTCC inlocuind astfel etapele ce urmau sa aiba loc la Marrakech in Maroc.

 

Cursele vor avea loc exact in weekendul ce fusese programat pentru Maroc 3-5 iunie calendarul nefiind astfel deloc afectat. WTCC va poposi pentru prima oara in tara vecina, dupa ce promoterul etapei din Maroc nu a putut sa asigure bugetul necesar desfasurarii acestei runde.

 

Marcello Lotti promoterul campionatului a declarat: “Suntem foarte fericiti de aparitia acestei oportunitati. Budapesta este solutia perfecta: este un circuit modern cu facilitati excelente si aduce campionatul intr-o tara noua cu numerosi fani datorita lui Norbert Michelisz, iar echipele vor face o economie in ceea ce priveste logistica deoarece urmatoarea etapa dupa Budapesta este la Brno la doar 350 km.”

 

Zsolt Gyulay CEO Hungaroring Sport Plc. spunea: “Sunt foarte fericit ca Ungaria are sansa de a gazdui o etapa de WTCC. Acest campionat FIA este al doilea dupa Formula 1 din punct de vedere al popularitatii de care se bucura. Speram sa avem parte de curse interesante pentru fanii nostrii cat si cei din strainatate si in plus Norbert va avea ocazia sa concureze in fata propriilor fani chiar la el acasa.”

 

Norbert Michelisz s-a aratat incantat: “Sunt bucuros deoarece putem arata cat de competitivi suntem. Am concurat pe Hungaroring de la inceputul carieriei mele, asa ca stiu foarte bine circuitul. Sunt foarte mandru ca voi putea alerga in fata fanilor de acasa si voi incerca sa obtin un rezultat bun pentru ei.

Danny pe 1 la clasa 19

Echipajul Napoca Rally Academy, Danny Ungur /Tony Avram  si-a adjudecat lejer prima pozitie a clasei 19 (fosta grupa K) la Tess Rally, prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop. Revenit pe Subaru, Danny a mers la spectacol in proba super-speciala desfasurata vineri seara in centrul Brasovului, apoi a dominat autoritar intrecerea la clasa 19, castigand toate cele sase probe speciale de sambata.  

 

Ne-am indeplinit obiectivul, suntem foarte multumiti. Nu am avut nicio problema , in afara unei alegeri neinspirate a pneurilor pe ultima bucla si a turbinei care scapa ulei. A fost un raliu foarte interesant, in care a contat enorm strategia in privinta pneurilor.In cele din urma ne-am impus fara probleme si sunt increzator ca vom reusi acest lucru si in raliurile viitoare. In ceea ce priveste lupta la varf, aceasta este inca deschisa, abia peste doua-trei etape vom putea face pronosticuri. Asa incat, in ciuda abandonurilor lui Marco si Vlad, prin prisma rezultatului de la echipe putem spune ca am inceput cu dreptul, a declarat Danny la finalul Tess Rally.

 

Echipajul Vlad Cosma/ Florin Dorca,  s-a numarat printer ghinionistii competitiei si a experimentat acum la Brasov primul abandon din cariera cauzat de o iesire in decor. Chiar pe prima proba a zilei secunde,  sistemul de franare al Citroenului C2R2 Max si-a pierdut brusc eficienta, masina a glisat si  a lovit un parapet. Cu ansamblul rotii spate-stanga distrus, cei doi sunt nevoiti sa se opreasca Asa trebuie sa fie din cand in cand. Pentru noi este primul abandon din cauza unei iesiri in decor. Stiam ca acest lucru trebuie sa se intample. Ca sa mergi la limita, trebuie sa stii unde e limita. Ei bine, astazi, noi am trecut putin de ea. Am mers foarte bine, am plecat foarte motivati, masina se comporta foarte bine, cand, pe niste ace de par, am simtit ca reapare problema la frana pe care o semnalasem la shake-down. La un moment dat am apasat pedala, nu s-a intamplat nimic, abia la a doua pedala am reusit sa franez dar a fost prea tarziu, am lovit parapetul si  nu am mai putut continua”, a povestit Vlad cu amaraciune.

 

Andi Hutanu – ofiter de presa Napoca Rally Academy.

Vremea celor tineri

Formula1 este in revenire de spectacol. Regulile noi ii ingradesc pe piloti de pe o parte dar ofera noi puncte de atractie pe de alta parte. Vettel merge pe urmele lui Schumacher si pare ca vrea sa stabileasca noi recorduri. Mai e mult pana departe dar pana acum e in grafic.

 

In WRC, Mini se pare ca tinteste la mai mult decat o simpla participare de teste si spera ca anul viitor sa fie reprezentata de nu mai putin de zece masini. Deja numarul celor se stie sigur ca vor concura cu un Mini este satisfacator.

 

In BTCC, vor aparea doua exemplare noi in campionat. Doua Insignia mai precis. Prin cautarile mele pe lista masinilor cu omologate FIA am gasit si acest model si chiar am zabovit putin pe ganduri. Cum ar arata un Insignia pragatit de curse. Ei bine, acum o sa stiu.

 

Mihai Marinescu a facut rost de bani pe ultima suta de metri si va concura la Silverstone. L-au ajutat chiar autoritatile din Romania. Din Bucuresti si din Brasov. Ceea ce e un pas inspre normalitate. A stabilit timpi excelenti in teste si e unul dintre cei care merita sa-si continue cariera. Da, domnule, imi place mult stirea asta!

 

In Romania, Vali Porcisteanu a castigat prima etapa de raliuri. Alina Bunica a facut o figura frumoasa de asemenea. Am vazut-o chiar si la televizor stand de vorba cu Mbela. Care a avut o emisiune si cu Andrei si Silviu Dumitrescu. Dunlop se implica in activitati de educare a tinerilor fata de tot ce inseamna sport cu motor. In plus, se va organiza un campionat regional de viteza in coasta pentru care exista deja un interes mare. Etapa de coasta de la Campulung se va desfasura pe un traseu nou. Anul asta vor fi multi debutanti la coasta care isi pregatesc de zor masinile … iar eu mi-am gasit sponsori pentru inceputul de sezon.

 

Asadar, e vremea celor tineri! Motorsportul, asa cum il vad eu, prinde din nou contur. Nu prea e consecvent, e vesnic in reorganizare. Te poate lua foarte usor pe nepregatite. Multi sunt lasati in urma, altii vin entuziasti. Vor abandona si din cei noi dar competitiile vor ramane. Cateodata vad doar piedici, politici si interese. Azi insa vad potential, energie, speranta si mult efort. Avem nevoie si de zile ca aceasta, nu-i asa?

Justin Pawlak se impune in prima etapa din Formula Drift

Campionatul profesionist de drift din Statele Unite a debutat weekendul trecut pe circuitul amenajat pe strazile din Long Beach, California. 

 

Inca din prima zi a competitiei rezervata calificarilor am avut parte de doua surprize majore, campionul en-titre Vaughn Gittin Jr. ratand calificarea in top 32, ulterior acesta recunoscand ca a facut niste greseli ce au tinut doar de pilotajul sau masina neavand nicio problema tehnica. Cea de-a doua surpriza a fost oferita de Samuel Hubinette un veteran al competitiei Formula Drift care de asemenea nu a reusit calificarea pentru duelurile din top 32 de sambata. 

 

Cu Gittin iesit din cartile pentru victorie si cu Tanner Foust vicecampionul din 2010 retras incepand cu acest an din Formula Drift, atentia s-a mutat pe Daijiro Yoshihara, japonezul care a avut un parcurs foarte bun sezonul trecut, fiind prezent pe podium in repetate randuri.

 

Conrad Grunewald si Chris Forsberg erau si ei in prim plan, primul reusind calificarea in top 32 cu cel mai mare punctaj, iar cel de-al doilea este campionul din 2009 care in acest an a trecut la un Nissan 370Z inlocuind astfel Nissanul 350Z decapotabil cu care a si reusit titlul in 2009.

Insa niciunul din pilotii enumerati nu aveau sa se regaseasca pe pozitia fruntasa la sfarsitul competitiei, victoria revenindu-i unui pilot “mai putin” experimentat, tanarul Justin “JTP” Pawlak  care reusea astfel prima sa victorie din cariera ce isi are inceputurile in anul 2008, an de debut in Formula Drift. Cooptat in echipa Falken Tires anul trecut JTP a avut o prestatie constanta cu evolutii de la o etapa la alta. Evolutia constanta a fost cea care a dat roade si in etapa de debut din acest an din Formula Drift, acesta avansand pana in finala unde a reusit sa il invinga pe Matt Powers un alt tanar aflat la cea mai buna performanta a sa de pana acum. Locul trei i-a revenit lui Daijiro Yoshihara pe acelasi Nissan Silvia S13 de anul trecut, dupa ce la invins in finala mica pe Chris Forsberg.

 

Pentru aceasta victorie datorez totul baietilor de la ASD si Falken Tire. Fara ei acest rezultat nu era posibil. Am impresia ca aceasta victorie este ireala. Am muncit foarte mult pentru acest rezultat si nu imi vine sa cred ca sunt in fruntea clasamentului la inceputul sezonului.” declara JTP la sfarsitul etapei.

 

Jim Liaw presedintele si co-fondatorul Formula Drift spunea: “De fiecare data, odata cu un nou sezon, vin si schimbarile, asa ca parte a schimbarilor sunt si noile figuri pe podium. Nivelul pilotilor este in continua crestere. Este un semn ca probabil vom avea parte de cel mai competitiv sezon de pana acum. Nu voi fi surprins daca vom avea parte in continuare de surprize si noi figuri pe podimuri.”    

 

Urmatoarea etapa va avea loc pe 6-7 mai in Atlanta si va putea fi urmarita si din Romania in direct pe internet.

 

Clasamentul final dupa etapa de la Long Beach

1. Justin Pawlak 102pct

2. Matt Powers  94pct

3. Daijiro Yoshihara 88pct

4. Chris Forsberg 70pct

5. Kyle Mohan 69pct

6. Conrad Grunewald 66pct

7. Rhys Millen 65pct

8. Ryan Tuerck 63pct

9. Fredric Aasbo 61.5pct

10. Darren McNamara 58pct

 

KW TV Episode 1: Formula Drift Long Beach

Alina Bunica – Oare sa fie de vina noul numar de concurs?

Dupa un sezon 2010 la capatul caruia  a bifat prezente doar la jumatate din etape, Alina Bunica revine la start la bordul unui mic dar performant Citroen C2 R2 Max. Pentru Alina Bunica si Gabi Lazar etapa de la Brasov a fost prima cursa cu noua masina iar singurii kilometri de teste au fost cei de la shakedown. La finalul Tess Rally 2011 echipajul cu nr.25 s-a clasat pe locul 4 al clasamentului masinilor cu doua roti motrice si a fost singurul reprezentant al Romaniei care a terminat cu bine prima etapa din Citroen Racing Trophy.

 

Cum a decurs Raliul Brasovului, cum s-a adaptat la noua masina si planurile pentru restul sezonului le puteti afla de la Alina in  interviul acordat pentru websiteul nostru.

 

 

Motorsportnews.ro: Alina ai fost singurul pilot roman inscris in Citroen Racing Trophy Romania care a ajuns la final. Cum a decurs Raliul Brasovului pentru tine ?


Alina Bunica : Da, acesta a fost si principalul obiectiv pentru raliul de la Brasov – sa terminam.  Am vrut sa parcurg cat mai multi kilometri  cu noul C2R2 MAX si sa “invat” masina cat mai repede.  A fost un raliu in care nu am mers la maxim, dar asta pentru ca masina imi era total necunoscuta si  nu am vrut sa risc, mai ales ca masina a fost inchiriata. Primul contact cu masina l-am avut  la shakedown,  pentru ca aceasta a fost gata pentru raliu abia in saptamana cursei si nu am avut timp sa fac teste inainte de raliu. Prima proba speciala (Paraul Rece) a decurs  foarte bine, am avut un timp bun fata de celelalte masini din Trofeu, insa acest avans a fost “dat inapoi” de o rasucire pe care am avut-o pe urmatoarea proba (Rasnov), unde am pierdut  aproximativ 20-30 de secunde. Urmatoarele probe (Babarunca-Cheia) au fost mult mai murdare si asta s-a vazut in timpii mei, de care nu am fost multumita. A urmat din nou Paraul Rece, unde desi ni s-a parut clar ca am mers mult bine decat in prima  tura, timpii au fost mai slabi… Ultima proba, Poiana la vale, mi-a placut foarte mult si m-am bucurat cand am trecut linia de sosire, stiind ca am incheiat cu bine prima etapa de anul acesta.  Nu am avut nici o problema tehnica si masina s-a comportat perfect. Totul a decurs  bine de data aceasta! Oare sa fie de vina noul numar de concurs? 🙂

 

 

Motorsportnews.ro: Te-am vazut pe probe cu luneta sparta. Ce s-a intamplat ?


Alina Bunica : Da, cred  ca multa lume s-a intrebat cum de luneta este sparta, dar masina nu e lovita deloc in spate! A fost un incident foarte ciudat. Stateam la coada la intrarea in parcul de service si ca sa nu mai pornim motorul, am zis sa impingem masina vreo 2 metri, ca sa mai avansam.  Cand am inceput sa o impingem (cu palma pe tabla si degetele pe sticla)  luneta s-a spart instant! Foarte ciudat.

 

 

Motorsportnews.ro: Cum a decurs adaptarea la noua masina ? Ce impresii ti-a facut?


Alina Bunica : Mi-a placut foarte mult, este usor de manevrat, are o directie foarte precisa, este stabila, are  un sistem de franare foarte eficient,  insa comportamentul este diferit fata de Saxo. Stim cu totii ca este o diferenta imensa intre cele doua, dar ma raportez la Saxo, pentru ca cu ea am fost obisnuita.  C2-ul este mai brutal atunci cand derapeaza si totul se intampla mult mai rapid, deci necesita un timp de reactie mult mai scazut. Asta probabil ca se datoreaza si faptului ca masina este putin mai scurta.  In afara de asta, mi se pare ca este o masina care “nu maraie inainte de a musca.”

 

 

Motorsportnews.ro: De ce ai ales sa treci la Citroen C2R2 Max ? Trofeul din Romania a contat in alegere ?


Alina Bunica : Decizia pentru C2R2 a fost 50% pentru dorinta de a avea o masina competitiva si 50% pentru motivul ca exista Trofeul.  Dupa mine, Citroen Racing Trophy  este o initiativa foarte buna, pentru ca pilotii participanti sunt  motivati sa “dea tot ce pot”, masinile fiind egale si avand in vedere si premiile puse in joc.

 

 

Motorsportnews.ro: Crezi ca vei reusi sa mergi afara la vreo etapa de Citroen Racing Trophy asa cum fac pilotii din tarile vecine care sunt deja majoritari in competitia din tara ?


Alina Bunica : Momentan  ma focusez  pe campionatul intern si inca sunt in perioada de cooptare de noi parteneri, deoarece sezonul cu C2 presupune MULT  mai multe cheltuieli decat cu ce eram eu obisnuita pana acum. Si e normal, avad in vedere masina, care este cu totul “altceva”.  Bineinteles ca daca voi avea suportul necesar,  as merge si la o etapa a Citroen Racing Trophy din afara tarii, pentru ca pana acum nu am avut ocazia sa ies din acest cerc de 8-9 etape care se repeta de ani de zile in aceeasi ordine.

 

 

Motorsportnews.ro: Vei reusi sa iei startul si la restul etapelor din Campionatul National de Raliuri?


Alina Bunica : Sper sa pot sa vin si la Iasi si Bacau. Suntem in negocieri cu diversi posibili sponsori  si cred ca totul se va finaliza cu bine.  Insa mai e ceva timp pana la ultima etapa ce conteaza pentru Citroen Racing Trophy ( Arad) , ca sa ma pot exprima in acest sens.

Napoca Rally Academy pe locul I

Napoca Rally Academy a ocupat prima pozitie in clasamentul echipelor la finalul Tess Rally, etapa inaugurala a Campionatului National de Raliuri, desfasurata vineri si sambata, 8 si 9 aprilie la Brasov.  Cu 61 de puncte, team-ul clujean a devansat campioana nationala en-titre, Jack Daniel’s Rally Team, care a acumulat doar 45 de puncte.

Echipajul NRA Bogdan Marisca/Sebi Itu a terminat pe locul secund un raliu dominat de o vreme de cosmar cu ploaie, lapovita, ninsoare, vant si soare si cu o suprafata de concurs care-si schimba aderenta de la un minut la altul. Cu masina pregatita peste noapte, Bogdan si Sebi s-au inscris in extremis la o etapa la care, cu trei zile inainte de start nu stiau daca vor avea sustinerea financiara pentru a putea participa. Cu o evolutie prudenta, Bogdan a obtinut al cincelea timp al super-specialei de vineri seara, la 3,2 seccunde de lider. Cele sase probe speciale de sambata au stat sub semnul vremii extrem de schimbatoare. Desi a fost lipsit de inspiratie in alegerea pneurilor in trei cazuri din patru, Bogdan a ales insa mai bine decat concurentii sai la momentul oportun: pe PS 5 Cheia (27,8 km), pe care s-a si impus cu un avans consistent. Echipajul Napoca Rally Academy a reusit, astfel,  sa paseasca pe a doua treapta a podiumului Tess Rally, chiar daca obiectivul declarat la startul etapei brasovene, a fost doar sa termine toate cele 7 probe speciale. 

 

Astazi nu am fost deloc destepti in alegerea pneurilor, poate si din dorinta de a face economie. Practic din patru ture, una am nimerit-o, restul nu. Nu poti face performanta asa, iar faptul ca am terminat pe locul doi se datoreaza foarte mult conjuncturii si problemelor celorlalti concurenti. In cele din urma ne bucuram, chiar daca este o pozitie pe care nu am anticipat-o. Din punct de vedere financiar lucrurile sunt inca neclare pentru noi si asa vor fi si la celelalte etape. Le multumesc mecanicilor care au facut lucruri extraordinare si lui Dan Necula care mi-a facut electronica azi-noapte. Il felicit pe Vali pentru felul in care a mers si pentru felul in care si-a gestionat cursa si ii felicit si pe Giri si pe Manu pentru evolutia lor”, a declarat Bogdan in ultimul parc de service al raliului.

 

Din pacate, pentru Tempesta si Dorin Pulpea Tess Rally s-a incheiat abrupt si nedrept de repede.  Dupa super-speciala de vineri seara, pe care au incheiat-o la 1,4 secundde de primul loc, lucrurile parea sa mearga bine. Insa,  pe a doua proba speciala a zilei de sambata, a treia a raliului, diferentialul fata a Peugeot-ului S2000 a cedat si cei doi au fost nevoiti sa traga pe dreapta dupa doar cativa kilometri de cursa.

 

Set-up-ul masinii a fost ok, noi am fost ok si, pe prima proba de sambata am avut al treilea timp, in ciuda faptului ca din nou am avut probleme de vizibilitate dupa ce s-a rupt ventilatorul instalatiei de dezaburire si, pe deasupra, incepea sa faca probleme si diferentialul. Apoi a cedat de tot si am fost nevoiti sa ne oprim. Ne supara ghinionul nostrum dar ne bucuram ca Napoca Rally Academy este pe primul loc. Echipa a inceput cu o victorie, speram sa continue tot asa”, a spus Tempesta.

 


Pirelli se pregateste pentru noi surprize in China

Care sunt noutatile?

 

Malaezia a oferit o cursa plina de actiune, cu multe depasiri si o lupta pentru podium care a tinut audienta cu sufletul la gura pana in ultimul tur – iar in China, Pirelli spera sa ofere acelasi dramatism.

 

Shanghai este un circuit creat pentru a testa limitele masinilor moderne de Formula 1, in special cand ne referim la tractiune si franare, unde anvelopele sufera cele mai profunde solicitari. Este de asteptat ca temperaturile din China sa fie considerabil mai scazute decat cele din Malaezia, iar umiditatea mai redusa. In aceste conditii combinate cu suprafata de rulare extrem de fină a circuitului din Shanghai, cel puţin teroretic penurile ar trebui sa se uzeze mult mai putin, sau mai greu. Chiar si ploaia isi poate face simtita prezenta in China, astfel ca dupa etapa din Malaezia foarte de uscata, aici poate isi vor face in sfarsit debutul oficial pneurile intermediare si cele de ploaie PZero.

 

Pe de alta parte, va fi din nou un circuit unde pneurile de compozitie moale si dura vor constitui principalele optiuni, aceleasi care au fost alese si la primele doua etape ale sezonului, Australia si Malaezia. Anvelopele moi se portivesc, de altfel, cel mai bine circuitului de 5,451 km, dar etapa din China este intotdeauna dificil de anticipat. De cand Marele Premiu al Chinei a debutat in 2004, a avut cate un castigator diferit la fiecare editie: un semn clar al caracteristicilor extrem de diverse si complexe care definesc aceasta etapa.

 

Directorul Pirelli Motorsport precizeaza:

 

Paul Hembery: Pana acum sunt foarte multumit de modul in care anvelopele noastre au contribuit la spectacol, dar sunt din ce in ce mai impresionat de modul in care echipele si pilotii invata atat de rapid: sunt convins ca vor gasi mereu diferite solutii pentru a face pneurile sa reziste cat mai mult. Pana acum am anticipat cu acuratete cele doua orpiri la boxe din Australia si cele trei din Malaezia, dar acum va trebui sa asteptam pana la antrenamentele libere de vineri pentru a ne face o idee clara asupra a ceea ce trebuie sa ne asteptam in China.

Spre deosebire de Malaezia, unde am oferit echipelor un pneu experimental pentru antrenamentele libere, acum vom da fiecarei echipe cate un set suplimentar de anvelope hard pentru prima sesiune de antrenamente libere de Vineri – asa cum am facut si in Australia. Am observant atunci ca acesta a lucrat bine, permitand echipelor sa-si imbunatateasca timpul pe tur si sa-si pregateasca cursa cat mai bine posibil, si de aceea vrem sa le ofeim si acum aceeasi oportunitate. Primele doua etape au fost absolut incantatoare si sper sa avem parte de acelasi spectacol si in China!

 

Omul din spatele volanului:

 

Michael Schumacher (Mercedes): Dupa Australia si Malaezia avem un tip diferit de circuit la Shanghai, astfel ca pentru fiecare este inca un proces accelerat de invatare cu noile pneuri Pirelli. Am vazut pana acum cat de importanta este strategia ca si gestionarea pneurilor si ma astept sa fie la fel si in China. In ceea ce priveste uzura pneurilor, Shanghai ar trebui sa fie mult mai iertator decat Malaezia cu temperaturi mai mici si o suprafata mai putin abraziva. In general performantele anvelopelor Pirelli sunt bune, dar procesul de invatare a perioadei in care ele ofera potential maxim este inca o mare provocare. Misiunea mea si scopul echipei este sa gasim cele mai bune solutii pentru masina, iar acesta va fi obiectivul nostru la Shanghai.

 

Precizari tehnice si alegerea pneurilor

 

* Una dintre caracteristicile circuitului del a Shanghai este franarea puternica, care supune unei solicitari foarte mari pneurile fata. In zonele de franare puternica, masina si pneurile sufera o forta de decelerare echivalenta cu 5G

 

* China are o semnificatie aparte pentru proaspatul campion mondial, si liderul primelor doua etape, Sebastian Vettel. In 2009, aici a fost scena unde pilotul german a obtinut primul pole-position si prima victorie pentru Red Bull Racing.

 

* Anult trecut aici s-a inregistrat cel mai mare numar de pit-stop-uri din istoria Marelui Premiu al Chinei. Au fost in total 67: o medie de 2,79 opriri pentru fiecare pilot, in timp ce cursa s-a derulat in conditii mixte. Prin comparative, Marele Premiu al Malaeziei, a avut exact 59 de opriri la boxe.

 

Alegerea pneurilor pana acum:

 

  Super Soft Soft Medium Hard
Australia   Secundar   Principal
Malaezia   Secundar   Principal
China   Secundar   Principal

 

Pirelli in China:

*   Pirelli China apartine diviziei Asia-Pacific. China este una dintre pietele cu cea mai ridicata rata de crestere, iar compania italiana are doua fabrici in provincia Shangdong: una pentru anvelope de automobile, iar cealalta pentru anvelope de camion. Aceasteia din urma i-a fost recent marita capacitatea de productie la 10 milioane de unitati pe an.

 

*   Anvelopele Pirelli au avut succes in etapa de FIA GT derulata in China, pe circuitul de la Zhuhai si deasemenea in Raliul Chinei, etapa contand pentru Campionatul de Raliuri Asia Pacific.

 

*  China face parte din impresionanta istorie de motorsport Pirelli. Pirelli a inregistart primul success international in cursa Paris Peking din 1907, victorie obtinuta de Printul Scipione Borghese la volanul unui automobil Itala cu motor de 7 litri.

10 puncte in prima etapa

Edwin Keleti si Victor Ponta incheie prima etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” pe pozitia a cincea in clasamentul FIA General. Aflati la prima cursa cu noua lor masina cu transmisie integrala, Edwin si Victor au avut un parcurs de acomodare la Tess Rally Brasov, care le-a adus si primele 10 puncte in Campionat. Cursa desfasurata la sfirsitul saptaminii trecute a avut o mare doza de imprevizibil datorata conditiilor meteorologice schimbatoare care au pus la incercare echipajele inscrise in concurs dar si spectatorii de pe probele speciale.          

 

Edwin Keleti: A fost una dintre cele mai nebunesti curse din punct de vedere al conditiilor meteo! Am intilnit absolut tot, de la soare si asfalt uscat pina la zapada, ploaie si noroi. A fost foarte interesant. Procesul nostru de acomodare cu masina a inceput cu un nesperat loc cinci fiindca, trebuie sa fim sinceri, cei din fata noastra care au abandonat erau mai rapizi. Noi ne-am facut cursa, am mers din ce in ce mai tare si suntem multumiti de unele pasaje unde am fost foarte aproape de cei care merg de 10-12 ani pe astfel de masini. Anvelopele Pirelli au fost puse la grea incercare, alegerea lor  fiind hotaritoare in parcurgerea acestui raliu pentru ca  au trebuit sa faca fata tuturor conditiilor despre care am vorbit. Inca o data  ni s-a demonstrat ca putem miza suta la suta pe ele! Le multumim si spectatorilor care au venit la cursa inaugurala de la Brasov si care ne-au sustinut de pe margine in ciuda vremii imposibile.

 

Dupa ce timp de doi ani si-au adjudecat trofeele nationale la grupa A si in competita masinilor cu doua roti motrice Edwin Keleti  si Victor Ponta abordeaza sezonul 2011 din perspectiva celei mai disputate clase a autoturismelor de raliu, cele cu transmisie integrala. In parteneriat cu Jack Daniel’s, Pirelli Romania si Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick, team-ul 99 a reusit sa ia startul in anul competitional 2011 pe un Mitsubishi Lancer EVO X preparat in configuratie N4.

 

Urmatorul raliu din calendarul competitional intern va avea loc la Tirgu Mures in 6-7 mai 2011.

 

credit foto: rallyphoto.ro

Patrick Flodin va pilota al 5-lea MINI WRC in Raliul Sardiniei

 

Raliul Italiei – Sardinia revine in WRC dupa un sezon de absenta datorat sistemului de rotatie a etapelor. Cu ocazia desfasurarii acestuia isi vor face debutul si noile masini ale constructorului englez MINI care tocmai si-au prezentat intentiile ieri in cadrul unei conferinte de presa sustinute la fabrica din Oxford.

 

In cadrul prezentarii de ieri toti cei implicati  s-au aratat extrem de optimisti pentru debutul din Italia si au asigurat presa ca vor fi cel putin 5 modele MINI WRC prezente la start. Pe langa echipa de uzina formata din Dani Sordo si Kris Meeke, vor mai fi prezenti si “privatii” Daniel Oliveira si Armindo Araujo ( dublu campion mondial al PWRC ). Al 5-lea model MINI John Cooper Works WRC va fi pilotat de Patrik Flodin, care a confirmat acest lucru astazi pe siteul sau oficial.

 

Raliul Sardiniei este etapa si pentru doua din cele trei campionate suport ale WRC si anume pentru S-WRC si recent infiintatei FIA WRC Academy. Lista de inscrieri finala inca nu a fost publicata dar organizatorii au confirmat printr-un comunicat de presa ca vor lua startul cel putin 21 de automobile world rally car de noua generatie 1,6 turbo, un record al sezonului pana acum.

 

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor